Tokyo Vampire Hotel (2017)

Alternatieve titels: Tokyo Vampire Hotel - The Movie | 東京ヴァンパイアホテル

Japan
Fantasy / Horror

geregisseerd door Sion Sono
met Kaho, Shinnosuke Mitsushima en Ami Tomite

Manami wordt gevangen genomen door bloeddorstige vampieren en naar hun hotel gebracht, waar ze met anderen gevangen wordt gehouden als toekomstige maaltijd. Ze worden allemaal geïnstrueerd om een partner te vinden om te overleven wanneer een clan vampieren uit Transsylvanië zich ermee bemoeit.

avatar van Basto
Ik heb enkel de serie gezien op Prime en die beoordeel ik met een ruime 4* Het iseen erg leuk uitgangspunt en zoals altijd met Sono energiek en over de top uitgevoerd. Nu treed er bij de bloedbaden, die soms nog wilder zijn dan Brain Dead, op een goed moment wel verzadiging op. Maar grootste minpunt van de serie was dat het eind veel te lang werd uitgerekt. Geen idee dus hoe deze versie is, maar er zit zeker meer in dan die 4*. Zou deze dolgraag op blu ray willen hebben.

avatar van jipt
Deze is dus eindelijk toegevoegd aan MM. Drie jaar geleden op Camera Japan Filmfestival in Amsterdam gezien. Lekker bloedering, maar de samenhang ontbrak. Waarschijnlijk omdat het een samenvatting is van een serie. Zeker tegen het einde werd het onnavolgbaar. Misschien moet ik toch maar de hele serie gaan kijken.

Trouwens zelden zulk gek publiek in een bioscoop meegemaakt. Er zat een vrouw naast me die bij iedere kat in beeld kattengeluiden maakte.