Dark Encounter (2019)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Carl Strathie
met Laura Fraser, Mel Raido en Sid Phoenix

Een jaar na de mysterieuze verdwijning van een achtjarig meisje houdt haar familie een herdenkingsdienst. Diezelfde avond verschijnen vreemde lichten in het woud en worden de rouwende familieleden met een onverklaarbare gebeurtenis geconfronteerd. Klaarblijkelijk staan ze in contact met buitenaards leven.

avatar van mcdaktari
Horror zou ik het nou niet bepaald willen noemen, maar gewoon een goeie sciencefiction film. Had hier helemaal niks van gehoord en kwam hem vandaag toevallig tegen en omdat het een sf film is dacht ik toch maar ff kijken. Dit soort sf zie wel graag. Het begint vrijwel meteen vanaf het begin van de film, en lekker spannend met een plot wending die ik totaal niet zag aankomen. Voor mij een geslaagde sf film die je zeker moet kijken als je liefhebber van sf bent.

De atypische aliens abduction film. De film heeft eigenlijk weinig uitgewerkte karakters. Maar hoe ze naar een zeer verrassend einde werken is wel goed gevonden. Totally caught off guard. Plus goede muziek maakt dit wel een zeer interessante twist op de alien abduction film. En net daarom meer dan een kans waard. 6,5 op 10

avatar van AniSter
Zonder enige voorkennis hieraan begonnen. In de eerste helft dacht ik dat ik naar een remake van een film uit mijn eigen Moviemeter Top 10 zat te kijken, nl. Close Encounters of the Third Kind (1977) - MovieMeter.nl: o.a. de lichten in de lucht en het speelgoed dat uit zichzelf begon te bewegen. Daarna sloeg het om naar meer een mysteriefilm. Erg goed in elkaar gezet en ik heb best wel met verbazing zitten kijken. M.n. de scene van de aarde weg vond ik indrukwekkend. Mooie, aparte film met een aparte soundtrack!

avatar van Actarus
Een low-budgetfilm, met weinig of nihil interessante karakters...het boeide maar weinig...
totdat de soundtrack naar adembenemende hoogte optrok. Komt daarbij nog eens een wending en het einde is één en al muziek én emotie. Onverwacht toch een prachtig slot dat ik als filmliefhebber niet mocht missen...

Ik ben gek op SF maar dit viel tegen. Veel schrikeffecten, groen en blauw fel licht doen denken aan Close Encounters of the Third Kind van Steven Spielbergen uit 1977. Ook zo'n glad ruimte poppetje laat zich zien. Veel ruzie en eigenwijsheid in het gezin doet niet boeien. Grote tegenvaller. 1 point voor de moeite.

avatar van extremezz
Beter dan verwacht

avatar van Left4Dead
Na een droge start, vol oninteressante familiegedoe en wat voorbodes die we allemaal al eerder hebben gezien in andere prenten, gaat de prent toe naar zijn uitgangsgenre.... SF. Het acteerwerk valt dan al snel op, erg goed en naturel kan ik het niet noemen en ergerde me er enigszins aan. De regisseur doet het nog aardig en de soundtrack lijkt de spanning nog een beetje op de rit te krijgen.

Het verhaal is erg mager en daarmee het script ook. Het duurde allemaal een eeuwigheid en voelde daardoor traag aan. Steeds die close-ups begonnen aardig te vervelen, daarnaast is er in originaliteit niet echt iets aan te wijzen. Vond het ook niet eng daardoor, terwijl men echt wel probeerde. Een beetje met lichtjes en rook spelen, verder kan ik er niet veel van maken. Zover de eerste helft van de film, een behoorlijke klus om door te komen was het voor mij.

De tweede helft mag dan iets beter zijn, maar ik liep wederom tegen hetzelfde probleem aan als in het eerste gedeelte; een te magere en vet trage uitwerking. Het verhaal kan amper drie kwartier vullen maar moet het in deze prent twee maal zo lang het volhouden. En dat is de achilleshiel van deze prent, samen met het niet altijd even sterke acteerwerk.

Nou heeft de regisseur goed gekeken naar de bekende SF-prenten, leentjebuur is het zeker niet onbekend. En wel zo opzichtig dat het gestraft mag worden zonder blikken nog blozen. Ik kom voor dit werkje, wat best naar aardig op beeld is gezet, dan ook niet verder dan tussen een 4,5 en 5. Hier 2,5** en dan ben ik erg soepel.

avatar van Onedin
Toch wel een twijfelgeval gezien de uitbundige reacties op imdb.
Ik vond de film zeker niet slecht,maar ook geen topper.
Een aardige mysterieuze film dat wel.

avatar van Master Blaster
Vond hem beter dan verwacht. Het is zeker geen horror eerder SF/Mysterie
Er gebeurd genoeg om je aandacht erbij te houden, je wilt weten hoe het verder gaat alleen echt spannend ofzo word het niet.

avatar van filmkul
Redelijk sterke sci fi thriller / drama. Het verhaal is best aardig maar niet waterdicht. Desondanks is film erg vermakelijk. Het eerste deel is ijzersterk en zenuwslopend spannend. Als kijker wordt je het verhaal ingezogen en wil je continue weten wat er nu precies aan de hand is. Het tweede deel is wat minder geslaagd maar nog wel voldoende. De spanning is er dan al uit en er volgt een verklaring van de gebeurtenis die wel wat vernuft mist. Verder ziet de film er goed uit met aardig acteerwerk. 3.5

avatar van BobbyShmurda
Alleen laatst 40 minuten zijn het kijken waard