War (2019)

India
Actie / Thriller

geregisseerd door Siddharth Anand
met Hrithik Roshan, Tiger Shroff en Vaani Kapoor

We volgen een Indiase soldaat genaamd Khalid die de opdracht krijgt om zijn voormalige mentor Kabir te elimineren. Dit omdat de mentor van god los geraakt zou zijn. Khalid en Kabir zullen nu lijnrecht tegenover elkaar te komen te staan.

avatar van Flitskikker
Eerste Bollywood-film die ik heb gezien. Ik weet niet of dit een maatstaf is voor andere Bollywood-films, maar dit was toch wel een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien.
Nu vind ik sommige slechte films wel leuk als die films zichzelf niet serieus nemen, dus dat het zo slecht is dat het grappig wordt. Het probleem bij deze film was dat de film zichzelf wel serieus neemt.
Voortdurend slowmotion-staredown-scènes van twee minuten van de twee hoofdpersonen met keiharde muziek eronder, compleet over the top en ongeloofwaardige actiescènes (op een vliegend vliegtuig staan bijvoorbeeld), raar gemonteerde (versneld afgespeelde) vechtscènes, slechte special effects, af en toe random "videoclips" (al waren die liedjes wel leuk) en de van de hak op de tak springende plot sloeg helemaal nergens op. Dan duren die 160 minuten wel erg lang.

Het slechtste was nog wel de Nederlandse ondertiteling. Ik heb in een scheur gelegen om hoe slecht het was.
Om wat voorbeelden te noemen: deze wapen, de vliegtuig, het soldaat, aka47's, ik verbindt, beter dan hem, de menister, ja mener, we dansen tot mijn vliegende bellen eraf gaan...
Veel zinnen leken wel Google Translate, ging nergens over. Ook veel schrijffouten die met een spellingcontrole zo naar voren waren gekomen. Je vraagt je toch af of niemand dat even naloopt voordat het naar de bioscoop gaat.

Conclusie: complete bagger.

avatar van Grindhouse62
Heerlijk weer naar zo'n 13 in een dozijn Bollywood nonsense actiefilm gekeken. Je vind het leuk of niet. Deze film is helemaal over de top qua actie. Het verhaal is zoals altijd magertjes. De bloedmooie vrouwen waren weer een lust voor het oog en de muzikale intermezzo's ontbreken ook niet. Ik als liefhebber van o.a. B-en pulpfilms heb mij wel vermaakt met War. Een 3.0