• 11.759 nieuwsartikelen
  • 9.059.614 stemmen

Twilight of the Warriors: Walled In (2024)

Actie / Thriller | 120 minuten

Genre: Actie / Thriller

Alternatieve titel: 九龍城寨·圍城

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Soi Cheang

Met onder meer: Louis Koo, Richie Jen en Sammo Kam-Bo Hung

Gesproken taal: Kantonees

Plot Twilight of the Warriors: Walled In

In de jaren 80 komt de gekwelde Chan Lok-kwun per ongeluk terecht in de dichtbevolkte stad Kowloon Walled City. Hij leert er de hiërarchie en belangrijke levenslessen kennen. Hij sluit er vriendschap met Shin, Twelfth Master en AV. De stad staat onder leiding van Tornado met wie ze zich voorbereiden op de strijd tegen Mr. Big. Koste wat het kost willen ze hun thuis beschermen.

logo tmdbimage

Social Media

Alle Media

Onderhond

Eindelijk (toch wel).

Ik ben ooit eens op een fotoreportage gebotst over Kowloon, en sindsdien alltijd gefascineerd geweest door deze stad-in-stad (die al een tijdje niet meer bestaat). Het zal vast niet de meest fijne plek geweest zijn, maar het filmisch potentieel is enorm, dus nooit echt begrepen waarom niet meer films dat proberen uitbuiten hebben.

Maar nu dus toch, al heeft het project zo'n 20 jaar nodig gehad om afgewerkt te worden. Met Soi Cheang in ieder geval de perfecte persoon achter de camera. Veel bekende gezichten ook, een klassiek crime verhaal, met veel aandacht voor actie (ook de larger-than-life kind) en een lekker tempo. Maar Kowloon blijft toch de belangrijkste trekpleister van deze film.

En het leuke is dat er nog twee delen aankomen. Ik ben zelden enthusiast over filmreeksen, dit is een welgekomen uitzondering.

4.0* en een uitgebreide review