Castle in the Ground (2019)

Canada

geregisseerd door Joey Klein
met Alex Wolff, Imogen Poots en Tom Cullen

De tienerjongen Henry verliest zijn moeder Rebecca aan een terminale ziekte. In volle rouw sluit hij vriendschap met zijn charismatische buurvrouw Ana, die ook een zekere bagage met zich meesleept. Zij sleurt hem mee in een wereld van geweld en verslavingen.

avatar van Pazmaster
Een donker en somber drama over een jongeman die via zijn buurvrouw in aanraking komt met het drugswereldje. De film laat goed zien hoe het er vaak aan toegaat in zo'n milieu, en dat is niet rooskleurig. Het verhaal gaat vrij traag en er zitten hier en daar wat saaie stukken in, maar over het geheel genomen is het wel goed te doen. De cast doet het trouwens ook niet slecht.