A Score to Settle (2019)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Drama

geregisseerd door Shawn Ku
met Nicolas Cage, Benjamin Bratt en Noah Le Gros

Na de diagnose met een dodelijke ziekte wordt Frankie Carver uit de gevangenis vrijgelaten. Hij zat er negentien jaar opgesloten voor een misdaad die hij niet begaan heeft. Met nog maar een korte tijd te gaan in zijn leven is hij vastbesloten om op bloedige wijze wraak te nemen op de mensen die hem onrecht hebben aangedaan. Ondertussen moet hij het ook goed maken met zijn zoon die hij achterliet.

avatar van schenkowiets
Dacht in het begin dat t een goeie film zou worden maar t loopt heel anders dan je verwacht op een gegeven moment en dat verziekt de film helaas. Toch nog 2,5 halve ster dankzij t acteerwerk ,anders was t helemaal niets .

ik dacht even dat t niks zou worden.. vaag begin.. kon t niet helemaal volgen.. maar later werd steeds meer duidelijk hoe en wat.. met name in het eind.. een oplettende kijker zal wel wat verwachten aangezien hij lijd aan insomnia.
ik vond het einde net even dat stukje toevoegen wat t bizonderder maakte.
het hele verhaal draait om dat hij 19 jaar in de bak zat... en als hij vrij komt tijd maakt voor zijn zoon.. die 19 is en hij wil de jaren inhalen die hij met hem heeft gemist! dat lukt aardig....met vlagen.... zn vrouw is inmiddels overleden en heeft "de val " voor zn vrienden opgenomen destijds.. maar hij zint op wraak... steeds meer word duidelijk naarmate de film vordert....
ruime voldoende voor deze prestatie! verwacht geen bizondere FSX oid. maar je moet het hebben van het verhaal! en dat is in mijn ogen prima gelukt.

avatar van AniSter
Middelmatig, maar goed genoeg om helemaal af te kijken.
Dacht wel tijdens deze film met weemoed terug aan Conair.....

avatar van schumacher
Ik vond dit best een leuke film, stak goed in elkaar, de acteurs deden het goed en Nicolas Cage speelt ook heel goed, ben echt wel een fan van die kerel, 1 vd beste ooit voor mij en een ouwe rot in het vak, die heeft gewoon iets net zoals die andere (Travolta, Stallone etc...) wat ik bij de jongere tot nu toe niet heb.

Deze film is nu ook niet echt een aktie film , eerder een drama met een degelijk verhaal met een vleugje aktie erin.

Voor mij een dikke voldoende, ik heb een paar films gezien met Cage tijd geleden en die ik veel veel minder vond dus deze was zeker voor mij toch best te pruimen.

avatar van The Brain
Na de openingsscène met een jonge Frankie Carver verwacht je een harde actie film, het verhaal maakt een sprong naar 19 jaar later en het verhaal ontwikkeld zich compleet anders. Frankie heeft de schuld voor een moord op zich genomen, maar heeft helaas voor hem veel langer vast moeten zitten dan geraamd en komt pas na 19 jaar vrij, en dan ook nog omdat hij aan dodelijke slapeloosheid lijdt.
Wraak blijft een rode draad, meer gaat de film vooral over de worstelingen die Frankie heeft met zijn verleden. Nicolage Cage zie ik toch liever in films met meer actie. Het personage Frankie gespeeld door Cage weet onvoldoende sympathie op te wekken. Grotendeels te verwijten aan de regie en het verhaal. Ik vond het daardoor een erg zwaarmoedige film en moest vaak kijken of ik al bijna aan het eind was. Een erg taaie film.

avatar van boemboem27
redelijke film van Nicolas Cage.
geen hoogstandje maar wat ie de laatste tijd gemaakt heeft is vele malen slechter.
simpel filmpje daarom een klein zesje.
gewoon maar kijken en daarna weer vergeten

Vooral een matige wraakfilm, die tevens een karakterstudie wil zijn aangaande een man die gebukt gaat onder de mislukkingen uit zijn verleden en op zoek is naar boetedoening en verlichting. Regisseur Ku probeert dus wat veel in zijn film te stoppen, waardoor dit als een haastige, halfslachtige poging tot iets moois oogt. Het weinig subtiele spel van Cage, die in ieder scène zielenpijn wil laten zien, werkt ook niet mee. Logica is ver te zoeken: Carver die zonder veel moeite enkele van zijn oude makkers omlegt, maar tegen het einde besluit om de grootste boef te laten lopen. Voorspelbaar is het wel, indruk maakt het nooit.

avatar van Left4Dead
Och ja..... een eeuwenoud verhaal en een @#[email protected] soundtrack. Cage had en heb ik niet veel mee, altijd hetzelfde karakter ook al zijn de films anders. Het verhaal heeft alle ingrediënten die al zo vaak de revue gepasseerd zijn dat het nu eindelijk irritant is geworden. Verzoenen met zoon, wraak op oude vrienden die de protagonist hebben genaaid en veel geld uitgeven om de prent hot te laten lijken door dure kleding en auto's. Zeg maar reclame maken.

Het begin, zeg maar het eerste uur, is behoorlijk saai en de personages boeien je gewoon niet. Je krijgt geen binding met de karakters en dat komt door het saai script. Nog wat totaal waardeloze liefde erin geknikkerd om volkomen aan de term 13 in a dozijn te mogen dragen. I.p.v. meteen lekker van start gaan met de wraakactie nadat Frankie vrijkomt, gaan we eerst een dodelijk saai stuk volgen hoe Frankie zich probeert te handhaven met zijn schuldgevoelens en persoonlijke drama. Fuck it denk je meteen, hier zit je niet op te wachten.

Dus de eerste 45 minuten zit je steeds op de wip om de prent eruit te gaan mieteren. Heb nog heel veel films staan die ik nog wil zien dus moet mijn tijd daar nuttig in verdelen. God wat een bagger denk je steeds, maar ik hield vol aangezien ik nog flink wat wraakactie verwachtte.

Maar wanneer de zoektocht leidt naar Frank's eerste slachtoffer gaat het ook al snel mis. Hij verprutst het, samen met de regisseur. Want echt hoe slecht het allemaal uitpakt voor Frankie, hoe slecht de regie het op beeld brengt. Het gezeur met de zoon komt daar dan ook nog eens bovenop, wat een gezever. Alles waar je niet op zit te wachten krijgt eigenlijk de overhand. Wat een getreuzel het eerste uur, nergens krijg waar je een binding mee krijgt binnen de prent.

Een slappe meuk ellende, dat is wat je krijgt met A score to settle. Niets is boeiend of heeft ook maar iets bijzonders in zich. Nee.... overslaan als je al een grote to watch list hebt is het overslaan van dit gedrocht geen probleem.

2**

Lijkt mij een interessante film met Cage. Zal waarschijnlijk wel niet het niveau halen als van Mandy(2018), maar wie weet? Cage was vroeger een goed acteur. Kijk maar naar 'Leaving Las Vegas' en 'Face Off'. Wanneer komt deze op dvd uit? Erg benieuwd deze film.

avatar van MovieHolic
Jemig, schandalig wat een slechte film... Is Cage zijn pensioentje bij elkaar aan het acteren!? Hij bewijst met deze zwakke vertoning dat hij wat mij betreft tot het niveau van Steven Seagal is gedaald.
Het verhaal is flinterdun en de plot twist enorm zwak.

avatar van DjFrankie
Ben nog steeds liefhebber van Cage, maar deze is heel erg traag. Openingsscène beloofd wat niet waar gemaakt wordt, verhaal en plot zijn inderdaad flinterdun. Dit had anders uitgewerkt meer potentie en snelheid moeten hebben. Het imsomnia verhaal haalt de film eerder onderuit dan dat het winst brengt. Voor nu een 2,5

morvan1
Nicolas Cage is failliet en neemt nu alles aan om de belasting te betalen, zitten hem aardig achter de broek.
Dus wordt minder kieskeurig vind ik, jammer

avatar van NB2000
Opbouw van de film is prima, Nicholas Cage acteert in de eerste helft prima, maar het is net alsof het geld op was en ze snel een eind aan de film moesten brengen. Laatste half uur was erg wazig, zat totaal geen diepgang in en eindigde ook erg zwak.

Jammer, hier zat veel meer in
*2,0

avatar van Boneka
Pathe en zijn gratis films. De meesten zijn niks en daar hoort deze film ook bij. Jongens jongens jongens wat een bagger weer. Hij begon wel aardig, maar hij werd steeds slechter. Het plot zit ook zo onlogisch in elkaar en we zien de gekste plotwendingen. Ook het eind is tenenkrommend slecht.

morvan1 schreef:
Dus wordt minder kieskeurig vind ik, jammer

Tja hij had dat koffertje natuurlijk zelf moeten houden

Ik begrijp de negativiteit totaal niet. Ik vond de film helemaal niet slecht en de twist vond ik wel tof eigenlijk, plus dat het ook best logisch was.

Hij lijdt aan die ziekte die ervoor zorgt dat ie totaal niet kan slapen, geen idee of dat bestaat. Ik weet dat insomnia bestaat, maar op deze manier? Hoe dan ook, doordat ie niet slaapt begint hij dingen te zien die er niet zijn, zijn zoon dus.

Verder vond ik dat vader en zoon het leuk deden, helemaal niet slecht en hetzelfde geldt voor het acteerwerk. Ik ging van troep uit toen ik sommige reacties zag hier. Nah, absoluut niet.

avatar van mjk87
Ach ja, Nicolas Cage. Geen heel vervelende film om te zien, maar echt geweldig vond ik hem ook niet. Het oogt wat goedkoop allemaal, de film weet ook nooit of dit een drama of harde thriller moet zijn en dat nekt zowel de sfeer als de focus. Enkele momenten daargelaten wist de film ook niet echt te boeien, Cage loopt wat sukkelend door de film zonder veel overtuiging en de rest van de cast is helemaal snel vergeten. Net als de film. 2,0*.

avatar van mikey
Idiote film, wanneer een ouwe zot uit de gevangenis wandelt. Een tas vol poen opgraaft. Zijn zoon meeneemt naar een hoerentent, voor een permanent verblijf. Om vervolgens nog wat kerels van vroegahh af te knallen tussen het consumeren van ordinaire spullen door die hij zelf ook om te janken vindt.
Nicolas Cage haalt het nivoo van Tommy Wiseau net niet.

avatar van Elchapo
Ik ben het eens met de meeste reacties hierboven: het oogt allemaal wat slapjes en stijfjes,het is niet echt een slechte film maar het echt goed wil het op de één of andere manier maar niet worden helaas.......2 stars.

cmr46
Matige film, weer een nul voor Cage. Laatste tijd alleen maar matige films.

Boneka schreef:

Hahahahhaahah lol...Je hebt mij overtuigt niet te kijken..Heb sowieso niets met Cage. Staat garant voor baggerfilms.

schumacher schreef:

Cage kan niet in de schaduw staan van Stallone, ( wat wel een goede acteur is!!) Travolta etc. Heeft ie ooit een film gemaakt a la Pulp Fiction?? De Rocky/Rambo serie?? Kom op zeg..B-acteur..

avatar van schumacher
frans123 schreef:

Ik vind Stallone een schitterend acteur, natuurlijk niet het niveau van een Cage en Al Pacino en noem maar op dat u niet. Maar hoeft dat dan? Zijn films zijn bijna allemaal top.

frans123 schreef:

Nou The Rock, Con Air, Face off and Gone in 60 Seconds zijn zeker niet slecht met hem.

Boneka schreef:

En dit is ook weer een topper...

avatar van Bond,TeBond
Vreselijk! Langdradig, géén verhaal of iig in een middag verzonnen en echt slecht spelende Cage. B film, leek wel opzet!

geef hem 2,5 op 5 niet meer maar ook niet minder,middelmatige film