Hustlers (2019)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Lorene Scafaria
met Constance Wu, Jennifer Lopez en Julia Stiles

'Hustlers' volgt het waargebeurde verhaal van een groepje voormalige strippers tijdens de financiële crisis in Amerika. Ze besluiten de handen ineen te steken om louche beurshandelaren een oor aan te naaien. Door de mannen te drogeren weten ze hun creditcards te bemachtigen en een hoop geld te stelen.

avatar van Basto
Wat een vreselijk slechte Goodfellas kloon.... met vrouwen. Oeverloos geouwehoer en eindeloze verkleedpartijen. Heb me hier echt doorheen moeten bijten, spannend of entertaining werd het helaas nooit.

avatar van cantforgetyou
Wat een negatieve film met vreselijke personages. Eigenlijk zijn alle dames gewoon héél de film crimineel gedrag aan het uitvoeren. Alles draait om geld en materiële prullaria, zoals dure kleding, auto's, party's, etc.
Ik kreeg dan ook geen medelijden, toen ze uiteindelijk werden veroordeeld.
Jennifer Lopez vind ik wel een toffe chick om te zien, maar in deze film speelt ze een afschuwelijk mens. Gauw vergeten deze domme film.

avatar van DjFrankie
Prettige film, die in een sneltreinvaart voorbij raast.
Verhaal is realistisch en goed in beeld gebracht, ik vind het zeker geen domme film.
Leuke bijrol voor zangeres Lizzo.

avatar van Filmreiziger
Misschien waren mijn verwachtingen iets te hoog, maar de film is me tegen gevallen. De acteerprestaties zijn niets bijzonder, maar storen niet. De film heeft het lastig om 109 minuten geboeid te blijven. Ik houd normaal wel van trage films en vind films bijna altijd te kort en nauwelijks te lang. Hier niet. De aanloop duurt te lang, het verhaal krijgt geen diepgang. Er is slechts één hoofdpersonage waar je iets meer over te weten komt, de rest blijft in mist gehuld. Je maakt kennis met het oppervlakkige leven, het materialistische (wat goed en overtuigend in beeld is gebracht) maar écht leren kennen doe je dames niet. En de heren slachtoffers ook niet. De film vliegt er met opgetrokken poten overheen. En dat is jammer. Had de film korter moeten duren? Dat denk ik niet. Wellicht betere opties zouden zijn geweest om iets meer van het karakter in beeld te brengen van iets meer hoofdrolspeelsters en wellicht had ook minimaal één slachtoffer uitgediept kunnen worden. Wellicht nog beter was het geweest om het gebeuren te nemen als inspiratie om er zelf een verzonnen script omheen te maken. Dan heb je meer vrijheid en dat er meer spanning en drama ingebracht kunnen worden. Al met al voelt het niet als een 'vergooide' avond. Ik heb me vermaakt en de film zonder tegenzin gekeken, maar de film zal me niet bijblijven en dat is jammer, want ik heb het gevoel dat er meer in gezeten had. Net geen drie sterren waard maar toch 'dik' 2,5 sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een crimi-film als een sexy versie van de Scorsese gangsterfilms met een rise & fall. Het begint boeiend met kleurrijke figuren in een zwoele omgeving met passende neonlichten. Maar dan valt de film wat stil en loopt het een stramien verhaaltje af. De actrices deden het niet slecht, maar dat maakte de film niet goed in de tweede helft. Jammer, want hier had meer ingezeten. Het werd allemaal iets te afstandelijk. Een gemiste kans.