Hustlers (2019)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Lorene Scafaria
met Constance Wu, Jennifer Lopez en Julia Stiles

'Hustlers' volgt het waargebeurde verhaal van een groepje voormalige strippers tijdens de financiële crisis in Amerika. Ze besluiten de handen ineen te steken om louche beurshandelaren een oor aan te naaien. Door de mannen te drogeren weten ze hun creditcards te bemachtigen en een hoop geld te stelen.

• Vanaf 12 september in de bioscoop

Vanaf 12 september in de bioscoop (The Searchers)

avatar van John Milton
de trailer ziet er even interessant uit als de synopsis leest, als je het mij vraagt.

avatar van chevy93
Jeetje, wat ziet J-Lo er hier uit op die poster.... En ik weet niet wie die dame linksonder is, maar veel nepper krijg je ze niet. Ik hoop dat dit onderdeel is van de rol die ze speelt.

avatar van j0enne
Zoek voor de grap maar even Cardi B op en je weet genoeg.

Is wel een echte ex-stripper dus juist niet nep in dit geval

avatar van chevy93
j0enne schreef:
Zoek voor de grap maar even Cardi B op en je weet genoeg.
Cardi B heeft het gehad met taboe rondom plastische chirurgie | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Onbegrijpelijk dat twee plastic poppen (zij en Nicki Minaj) als toonbeeld van de vrouwelijke rappers worden geposteerd. Afijn, deze film lijkt me helemaal niets, maar dit moest ik even kwijt.

Wat een baggerfilm. Heb me kapot lopen ergeren aan die neppe Amerikaanse ho*ren. Matige film, wel vreemde verhaallijn. J Lo speelde haar rol niet echt slecht.

avatar van Uier
Ik word een beetje moe van die wannabe coole powerwomen, maar er zal wel een markt voor zijn ofzo.

avatar van Woland
Dit ziet er inderdaad verschrikkelijk uit. Wellicht dat ik het ooit nog ga zien als ik het toevallig gratis ergens mee kan pakken, maar de verwachtingen zijn alvast zéér laag.

avatar van jacobine_rodijk
Krijgt een meer dan degelijke 90% keuring op RT, wellicht 't voordeel van twijfel geven voordat je de film afschrijft gebaseerd op de poster en/of plot.

avatar van trebremmit
Een subtiele film volgens deze recensie. Zo ziet de trailer er helemaal niet uit.

Parool

avatar van Thiver
trebremmit schreef:

Tja, films en trailers worden nu eenmaal door verschillende mensen gemaakt...

avatar van trebremmit
Thiver schreef:

Tja, films en trailers worden nu eenmaal door verschillende mensen gemaakt...

Dus deze trailer geeft geen goede indruk van de film?

avatar van Ebenezer Scrooge
Jennifer Lopez natuurlijk weer in een bontjas.

avatar van clubsport
Vrouwelijke oplichters dit keer ? zullen wel weer worden neergezet alsof ze zelf de zielige slachtoffers zijn .

avatar van rep_robert
Over de gehele linie is het gewoon een vermakelijke film met leuke en sexy dames in de hoofdrol. Zo is de film voor zowel voor mannen als vrouwen leuk om naar te kijken, want vrouwen nemen natuurlijk het heft in handen in Hustlers.
Er had wel een kwartier in de film getrimd mogen worden. Ze laten het trucje met het drogeren van de mannen net even een paar keer te vaak zien, je weet inmiddels wel hoe het trucje werkt na een paar keer.

Desalniettemin prima vermaakt. Ik verwacht niet meer van een film als dit dan wat ik vandaag in de bioscoop heb gezien. De film bracht zelfs iets meer gewicht mee dan ik vooraf had verwacht

Goed geacteerd en mooie scenes maar ik had het idee dat er geen verhaal inzat. Kabbelde maar voort

avatar van Thiver
trebremmit schreef:
Dus deze trailer geeft geen goede indruk van de film?

Och, ik heb erger gezien, maar het blijft een trailer zoals zovele: enerzijds geeft hij te veel weg, maar ondertussen worden de dingen die de film interessant maken grotendeels genegeerd. Maar dat is het probleem met trailers: die zijn er niet om te informeren, maar om te verkopen.

avatar van mrklm
Goed geregisseerd drama geeft Constance Wu, vooral bekend van de hit comedy Crazy Rich Asians een fraaie rol als Destiny, een jonge vrouw die na een aantal jaren in ranzige toko's terecht komt in een stripclub waar de grootverdieners komen. Net als voor haar collega's doet ze dit werk vooral om de rekeningen te kunnen betalen, maar Destiny gebruikt veel van haar zuurverdiende geld om de schulden van haar grootmoeder af te betalen. Destiny raakt bevriend met Ramona [Jennifer Lopez], één van de populairste strippers, die haar - in een zeer indrukwekkende scène - alle trucjes van het paaldansen leert ervoor zorgt dat Destiny veel meer geld gaat verdienen. De toekomst lijkt rooskleurig, tot de bankcrisis van 2008 de clientèle decimeert en de dames genoodzaakt zijn om creatieve middelen te gebruiken om de (broek)zakken van hun klanten leeg te schudden,

Jennifer Lopez ziet er fantastisch uit en is niet alleen volstrekt overtuigend als stripper, maar blijft ook knap spelen binnen de grens van charme en manipulatie waardoor het aan de kijker is om een mening te vormen over haar ware motieven. Regisseur Lorene Scafaria geeft een levendig beeld van de wereld van de stripclubs, waarin de actrices zich van hun meest sexy kant laten zien, maar balanceert dat met vermakelijke scènes backstage die tonen dat het gaat om intelligente, vaak zeer zelfbewuste vrouwen (gespeeld door onder andere Cardi B en Lizzo) die mannen gebruiken om hun zin te krijgen. De eerste helft van de film is daardoor erg goed, maar wanneer de dames zich ontpoppen als de hustlers uit de titel wordt de film wat langdradig en sleept het zich op trage wijze voort naar het niet zo verrassende einde.

avatar van catdog
Positief verrast. Wilde dit eigenlijk gewoon keertje thuis gaan bekijken tot de Rotten Tomatoes score mn aandacht ineens trok.

Nergens baanbrekend en eigenlijk een soort light versie van The Wolf of Wall Street maar met leuke beelden, sterke muziek en een enthousiaste cast wist dit de volle speelduur te entertainen.

Kudos voor de film om de dames nergens als heldinnen weg te zetten. Dat lijkt de laatste tijd wel de norm in films maar de film schuwt het niet om de flaws van de dames in kwestie te laten zien.

Nog een extra pluim voor Jennifer Lopez. Onwijs sterk spel en zowat de beste performance die ik haar ooit heb zien geven.