Can You Keep a Secret? (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Elise Duran
met Alexandra Daddario, Tyler Hoechlin en Kimiko Glenn

Emma neemt het vliegtuig. Ze denkt dat het toestel op het punt staat te crashen. Daarom vertrouwt ze haar geheimen toe aan een vreemdeling tijdens de vlucht. Tenminste, ze denkt dat hij een vreemdeling is. Dat verandert als Emma later Jack, de jonge algemeen directeur van haar bedrijf, ontmoet. Hij blijkt van alles over haar te weten, zelfs de meest intieme details.

Naar het gelijknamige boek van Sophie Kinsella.

Vanaf 28 november in de bioscoop (Splendid Film)

avatar van macrobody
kappeuter schreef:
Naar het gelijknamige boek van Sophie Kinsella.

Nou, dat zou zo maar een deel uit de bouquet reeks kunnen zijn. Rijke knappe man valt voor het doorsnee gewone meisje met het verdere voorspelbare scenario. En het is een nogal onwaarschijnlijk scenario ook. Het gaat in dit geval om een zakenman, jong, knap, succesvol en een vriendelijk karakter. Nou, die zijn op 1 hand te tellen uit een wereld populatie van 7+ biljoen. Maar goed, het is maar een film natuurlijk en aangezien het 2019 is moeten er ook de nodige transseksuele, transgender, homo's en lesbiennes in worden verwerkt en uiteraard een donkere vrouwelijke manager om het er nog even dik bovenop te leggen.
Verder een puike film en Daddario heeft mooie ogen.

avatar van rep_robert
macrobody schreef:
7+ biljoen.

Potverdikkie. De totale wereldbevolking van 7 miljard mensen is verduizendvoudigd ten opzichte van een maand geleden Ik ben blij dat ik nog kan ademen.

avatar van macrobody
rep_robert schreef:

Ja, je gelooft het niet maar om een of andere reden is er iets helemaal mis gegaan in mijn brein met het vertalen van een billion. Leuker kan ik het niet maken maar ook niet makkelijker.

Nederlands Engels
miljoen million
miljard billion
biljoen trillion
biljard quadrillion
triljoen quintillion
triljard sextillion

Zal wel weer een ladies night movie zijn.

avatar van pierre18
In de sneak gezien. Wat een uiterst voorspelbare baggerfilm met ongelooflijk slechte grappen. Een verhaal waar je voor de tweede wereldoorlog nog mee weg kon komen, maar vandaag de dag is dit nog zelfs geen B-productie waardig. Tel daar bij op dat alle karakters zo blasé zijn, er zo dik bovenop liggen dat het pijn doet aan je netvlies. Deze film snel op dvd zetten en in een bak gooien achter de kassa van een willekeurige drogisterij voor een spotprijs.

avatar van m1chel
Romantische komedies zijn vaak meirzoet en toch alleen geschikt voor de vrouwelijke kijkers. Eens in de zoveel tijd komt er nog wel eens een zogenoemde romkom langs die een breder publiek weet aan te trekken, maar dit blijkt niet echt op te gaan voor deze film, die gebaseerd is op het boek van schrijfster Sophie Kinsella. Het filmgaand publiek zou de reeds 49-jarige Britse schrijfster zomaar kunnen kennen van de film Confessions of a Shopaholic, ook gebaseerd op een van haar boeken. De regie ligt in handen van Elise Duran, die hiermee haar debuut op het grote witte doek maakt. De rol van Emma wordt gespeeld door Alexandra Daddario, die nog het meeste opvalt door haar azuurblauwe ogen. We zagen haar eerder al in de Percy Jackson-films, de remake van Baywatch en natuurlijk de rampenfilm San Andreas voorbijkomen, waarmee we eigenlijk direct de meest relevante titels op hebben genoemd uit haar carriere. Tyler Hoechlin speelt de rol van Jack, maar ook zijn affiche is niet echt indrukwekkend te noemen. Het zou geen probleem hoeven zijn natuurlijk, maar met deze romkom zal er niet een indrukwekkende film worden toegevoegd aan de cv van beide acteurs.

Laten we direct beginnen dat dit echt zo'n mierzoete film is, waarbij het beeld dat je ervan schetst direct de juiste blijkt te zijn. Het verhaal is heeft weinig om het lijf en het verloop daarvan is verschrikkelijk voorspelbaar. Zo voorspelbaar zelfs, dat het echt op de zenuwen gaat werken na een klein half uur. Het zijn van die films waar een Netflix vol mee staat en het eigenlijk wonderbaarlijk is te noemen dat dit in de bioscopen beland. Normaal gesproken belanden dit soort werkjes direct op dvd, waarna het daarna in de een eurobakken ergens beland, of waar je bij de plaatselijke kringloop voor 50 cent aan weet te komen. Laten we beginnen met hoe Daddario de rol van Emma neer weet te zetten. Haar lichaamstaal en vooral het vreemd constant omhoogkijken en rollen met haar ogen moeten de onzekerheid van Emma weergeven, maar raken kant noch wal. Het irriteert de gehele film en het is werkelijk een raadsel wat de actrice aan het doen is en vooral wat ze daarmee wil uitstralen. Daarnaast probeert ze ook heel grappig te zijn, maar er wordt een hele berg aan cliche's de kast uit getrokken en dit was misschien grappig in de jaren 70, maar tegenwoordig kom je daar gewoon niet meer mee weg. Het is een manier van acteren die we wel vaker voor zien komen in genregenoten, alleen spreekt dat niet in het voordeel van de film en geeft het het geheel een flinke B-film uitstraling mee.

Dan breekt de romantiek los in de film. Natuurlijk worden Emma en Jack hevig verliefd op elkaar en dat gaat niet zonder slag of stoot. Emma heeft natuurlijk hele grappige huisgenoten die vol goede raad zitten en op het kantoor lopen de meest irritante collega's rond die bij het kijkend publiek voor enige herkenning op de werkvloer moeten zorgen. Helaas wordt dit slecht uitgewerkt en daarnaast zijn het echt ondenkbare en vooral hachelijke situaties. Het standaard riedeltje komt dan ook nog eens langs, want Emma verpest het natuurlijk en Jack wil niet meer door met haar. Vervolgens gebeurd er dan weer iets waardoor het paar weer smoorverliefd wordt en eigenlijk hebben we de hele film dan uitgebreid besproken. Dit zegt genoeg en het moet wel heel raar lopen wil deze productie niet net zo snel uit de bioscoop verdwijnen als het erin is gekomen.

Can You Keep a Secret? schiet zelfs voor een laagdrempelige romantische komedie tekort. Nergens is de film verrassend en dus ontbreekt ook de leuke wending waardoor de film nog genietbaar zou zijn. Hierdoor is er eigenlijk maar weinig positiefs aan de film, behalve dan dat New York met bepaalde shots bijzonder mooi in beeld wordt gebracht. Daarmee houdt het helaas verder wel op. De humor is tamelijk onleuk en wordt na verloop van tijd zelfs een beetje plat, wellicht een gemakkelijke poging om de boel nog een beetje te proberen te redden. Verder is Can You Keep a Secret vooral een herhaling van zetten uit andere romkoms, waarin we alles niet alleen vele malen eerder, maar ook vele malen beter hebben gezien.

avatar van soom
Heeeerlijk kijkvoer, geweldige setting. Alexandra betovert elke keer dat ze in beeld is en die Tyler, oelala.

Het is zalig zwijmelen, precies wat ik ervan heb verwacht.

Mooie dialogen en een superlekkere sfeer. Ook die quote over Abba is natuurlijk prachtig.

avatar van Rickazio
Doe maar niet weer regisseur Elise Duran.

Slap en saai verhaal, misschien leuk voor een handjevol vrouwen en enkele mannen die hoopten Alexandra weer zonder ondergoed te zien.

Niet echt mijn genre. Maar ik heb me best vermaakt. Laat ik het zo zeggen, de tijd ging snel om

macrobody schreef:

Verder een puike film en Daddario heeft mooie ogen.

Ik weet genoeg, skip...….tnx

avatar van schumacher
Daddario is een schoon madam en die heeft idd mooie ogen en ik zie ze graag spelen maar deze film vond ik niet zo top.
Ik weet het niet goed, er miste chemie, de grappen waren niet bepaald grappig.
En het rare is dat de film nog redelijk weg keek.

avatar van Grindhouse62
Ik heb deze doorsnee 13 in een dozijn romcom vanavond gekeken en vond hem niet onaardig, maar heb ze beter en leuker gezien.

avatar van UrbanDjampa
Daddario komt wel vaker in nietszeggende (rom)komedies terecht zoals Baked in Brooklyn, The Layover die allebei superslecht waren. When We First Met vond ik nog de meest geslaagde en dat was op Netflix. Dat Can You Keep a Secret nog in de bios heeft gedraaid. Tyler Hoechlin ken ik van de tv wereld die wederom in deze film zijn brede grijns laat zien. Haar kamergenoten vond ik nog het leukst. Geen geslaagde regiedebuut van mevrouw Duran.

Vul maar in.....

Girl meets boy, boy likes girl, girl loves boy, boy breaks girl hart, girl despises boy, boy pours hart to girl, girl loves boy again, boy not happy after finding girl secret, girl apoligizes to boy, boy leaves girl, girl follows boy, boy and girl love each other again. The End!