Martin Eden (2019)

Italië / Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door Pietro Marcello
met Luca Marinelli, Carlo Cecchi en Jessica Cressy

Martin Eden is een zeiler opgegroeid in de middenklasse. Hij wil doorbreken in het literaire wereldje, maar faalt daar vooralsnog in. Wanneer hij een vrouw ontmoet, afkomstig van een hogere klasse, wordt hij verliefd.

• Vanaf donderdag 21 november in de bioscoop

Vanaf 21 november in de bioscoop (Imagine Filmdistributie Nederland)

Niet te missen op het grote doek.

Verfilming van in mijn ogen het beste boek van Jack London. De omschrijving lijkt alleen niet helemaal te kloppen. Het hele verhaal gaat over een jongen uit de arbeidersklasse die in aanraking komt met de hogere middenklasse. Zeer benieuwd naar dit werk.

avatar van eRCee
tbouwh schreef:

Waarom niet?

avatar van tbouwh
Pure beeldpoëzie die een klassieke sfeer ademt zoals ik ze niet vaak meer meemaak in een nieuwe release. Noem het een archaïsch standpunt, maar wat mij betreft horen bij uitstek dat soort films op een groot doek vertoond te worden.

avatar van eRCee
Ik noem dat geen archaïsch standpunt hoor. Bedankt in elk geval, de film staat op mijn radar.

avatar van Nicolage Rico
tbouwh schreef:
Niet te missen op het grote doek.

Zonde dat dergelijke films zelden bij Pathé draaien.

avatar van tbouwh
PAC nog wel eens in Buitenhof of Pathé City, maar ik heb de indruk dat zelfs die circuits al jaren op retour zijn. En je moet er maar net gemakkelijk heen kunnen reizen ook. Filmhuizen kunnen dan vaak wel een visie garanderen, je ziet een film meestal zeker niet onder ideale audiovisuele omstandigheden.