The Postcard Killings (2020)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Mystery

geregisseerd door Danis Tanovic
met Jeffrey Dean Morgan, Famke Janssen en Denis O’Hare

Jacob Kanon is een rechercheur afkomstig uit New York die samen met zijn vrouw Valerie een dochter heeft. Wanneer deze vermoord teruggevonden wordt, stort hun wereld in. Jacob zet alles op alles om de moordenaar te pakken te krijgen. Snel wordt duidelijk dat de moord in verband staat met een reeks bizarre moorden waarvan pasgetrouwde koppels het slachtoffer worden.

avatar van Left4Dead
Nachtkaars.......

Vanaf het begin merk je weer eens dat Famke Janssen helemaal niet zo'n goede actrice is, in ieder geval kon ik geen weer eens geen natuurlijk talent herkennen. Dean Morgan vind ik nogal wisselvallig, ligt natuurlijk ook aan de rollen die hij heeft gespeeld. Maar ik heb geweldig werk, middelmatig tot broddelwerk gezien van zijn kant. Ik hoopte weer eens op een sterke rol dit keer. Verder een totaal onbekende cast... was benieuwd.

Van de regisseur's hand had ik nog niets gezien maar hij heeft een aardige staat van dienst als je zijn c.v. leest. Dus was ik erg nieuwsgierig naar zijn kunnen. Het verhaal trok me in ieder geval, moordzaken met een vreemde M.O. Morgan speelt een rechercheur met 30 jaar ervaring, die de moord op zijn dochter gaat onderzoeken. Hij wordt zeker niet geholpen door de plaatselijke politie, dit tot zijn ergernis. Hij neemt daarom de touwtjes maar in eigen handen wat hem natuurlijk in de problemen brengt.

Maar heel snel zie je dat de film kampt met een heel groot probleem. Het script loopt voor geen meter en het acteerwerk is te belabberd voor woorden. Daar waar het verhaal nog enigszins iets heeft, wordt het volkomen genegeerd om er een spannende thriller van te maken. Wat zal dit een nachtmerrie voor scenarist Marklund zijn geweest bij het zien van het eindproduct van Tanovic. Een verhaal compleet om zeep geholpen door cast en regie.

Heel erg jammer, hier had zeker een leuke thriller in gezeten. 2,5**, meer pers ik er echt niet uit.

avatar van EJ Steenbergen
stinissen schreef:
Redelijke thriller met een prima rol van Jeffrey Dean Morgan, Famke Janssen ziet er uit als een plastic pop zonder enige emotie.

En daar sluit ik me volledig bij aan!