The Postcard Killings (2020)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Mystery

geregisseerd door Danis Tanovic
met Jeffrey Dean Morgan, Famke Janssen en Denis O’Hare

Jacob Kanon is een rechercheur afkomstig uit New York die samen met zijn vrouw Valerie een dochter heeft. Wanneer deze vermoord teruggevonden wordt, stort hun wereld in. Jacob zet alles op alles om de moordenaar te pakken te krijgen. Snel wordt duidelijk dat de moord in verband staat met een reeks bizarre moorden waarvan pasgetrouwde koppels het slachtoffer worden.

avatar van 606
Cool, lijkt me wel wat hoor

avatar van nadrin
Verhaal is ok. Een Seven kloon. Maar heel zwak en ongeloofwaardig geacteerd. Vooral Femke Jansen overtuigde geen moment als moeder

avatar van Left4Dead
Nachtkaars.......

Vanaf het begin merk je weer eens dat Famke Janssen helemaal niet zo'n goede actrice is, in ieder geval kon ik geen weer eens geen natuurlijk talent herkennen. Dean Morgan vind ik nogal wisselvallig, ligt natuurlijk ook aan de rollen die hij heeft gespeeld. Maar ik heb geweldig werk, middelmatig tot broddelwerk gezien van zijn kant. Ik hoopte weer eens op een sterke rol dit keer. Verder een totaal onbekende cast... was benieuwd.

Van de regisseur's hand had ik nog niets gezien maar hij heeft een aardige staat van dienst als je zijn c.v. leest. Dus was ik erg nieuwsgierig naar zijn kunnen. Het verhaal trok me in ieder geval, moordzaken met een vreemde M.O. Morgan speelt een rechercheur met 30 jaar ervaring, die de moord op zijn dochter gaat onderzoeken. Hij wordt zeker niet geholpen door de plaatselijke politie, dit tot zijn ergernis. Hij neemt daarom de touwtjes maar in eigen handen wat hem natuurlijk in de problemen brengt.

Maar heel snel zie je dat de film kampt met een heel groot probleem. Het script loopt voor geen meter en het acteerwerk is te belabberd voor woorden. Daar waar het verhaal nog enigszins iets heeft, wordt het volkomen genegeerd om er een spannende thriller van te maken. Wat zal dit een nachtmerrie voor scenarist Marklund zijn geweest bij het zien van het eindproduct van Tanovic. Een verhaal compleet om zeep geholpen door cast en regie.

Heel erg jammer, hier had zeker een leuke thriller in gezeten. 2,5**, meer pers ik er echt niet uit.

avatar van AniSter
Prima geamuseerd met deze film met een paar verrassingen die ik niet had zien aankomen. Sommige muziekstukken, vooral dat gezongen gekwijl, hadden ze voor mij weg mogen laten. En waarom de filmmakers denken dat zo'n einde tegenwoordig nog impact op de kijkers heeft weet ik ook niet.
Nam detective Kanon (haha, what's in a name?) dat storyboard met die kaart van Europa nu iedere keer mee van stad naar stad of vloog hij tussen de stedenbezoekjes iedere keer naar huis om die kaart daar te bekijken? Dus ja, ook een aantal domme dingen die zomaar een sterretje kosten.

avatar van janwauters
begint goed en zakt dan als een pudding in mekaar...en what the hell heeft famke janssen met haar gezicht gedaan...?

avatar van schumacher
Diene kerel vd Walking dead zie ik heel graag spelen al zal zijn beste rol en acteren altijd in The Walking Dead zijn.
Deze film had zoveel potentieel , het begon nog vrij goed, traag opbouwend maar het probleem is dat er niks tempo in zit, de film blijft gewoon verder kabbelen waardoor het een langere zit is dan je had gedacht, was bij mij toch zo.
Slecht vond ik het niet maar te weinig om het een goeie film te vinden.

Een gemiste kans. Jammer.

avatar van boemboem27
Redelijke film,beetje spin-off van de film
Seven .
Slechte rol voor onze eigen Famke Jansen.
Haar rol heeft totaal geen meerwaarde.
Gewoon maar kijken en weer vergeten.
Klein zesje maar waard.

avatar van Kuwiel
Idem boemboem27 . vindt t ook een redelijke film , kijkt ook lekker weg , maat mist duidelijk spanning.
Over Famke Jansen : Niet noemens waardig.

Redelijke thriller met een prima rol van Jeffrey Dean Morgan, Famke Janssen ziet er uit als een plastic pop zonder enige emotie.

avatar van EJ Steenbergen
stinissen schreef:

En daar sluit ik me volledig bij aan!

Europudding.