Detainment (2018)

Ierland / Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Vincent Lambe
met Ely Solan, Leon Hughes en Will O'Connell

Twee jongetjes van tien jaar oud en hun ouders bevinden zich op het politiebureau. Ze worden in aparte kamers verhoord en worden verdacht van een gruwelijk misdrijf: de moord op een driejarige peuter. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van AnyaH
Realistische korte film over het waargebeurde verhaal van de moord op peuter James Bulger. Cinematografie: beeld van straten in Engeland. Vooral buitenscѐnes op straat van de route die ze met de peuter gelopen hadden. Binnenscѐnes van verhoren op het politiebureau. Geen expliciete scѐnes. Muziek: onheilspellend. Cast: de jonge spelers spelen hun rollen heel geloofwaardig. Plot: bekend uit de geschiedenis...... Robert en Jon, twee jongens van 10 jaar die de 2-jarige peuter James hebben gemarteld en gedood. Resumé: worden kinderen onschuldig geboren? Ja, maar wel af en toe met 'foute' genen, die de kans op ontsporen veel hoger maken. Afgrijselijk, wat moet die kleine James afschuwelijk geleden hebben vlak voor zijn dood, gewoon te gruwelijk voor woorden.........