¿A Quién Te Llevarías a una Isla Desierta? (2019)

Alternatieve titel: Who Would You Take to a Deserted Island?

Spanje

geregisseerd door Jota Linares
met Pol Monen, Jaime Lorente en Andrea Ros

Marcos, Marta, Celeste en Eze hebben hun eigen universum gecreëerd in een vervallen appartement dat ze samen huren in de hoofdstad. Maar het zijn geen universiteitsstudenten, noch dromers, noch tieners, hoewel ze nog steeds op dit geweldige moment wachten dat ze nooit zullen vergeten. De dag dat ze dat appartement verlaten moeten ze de realiteit onder ogen zien. Ze besluiten een spel te spelen en daarin wordt een geheim onthuld dat hun leven voor altijd zal veranderen.

avatar van SmackItUp
Hey, dat is Denver uit La Casa
Klinkt verder als een tof verhaal, al ziet het er maar a-typisch uit voor een Spaanse film.

Redelijke film waarin vier huisgenoten een laatste avond samen doorbrengen voordat ze allemaal gaan verhuizen. Een wat trage film waarbij het even duurt voordat het goed op gang komt en voordat duidelijk is hoe de personages zich tot elkaar verhouden. De waarheden die tijdens de laatste avond worden uitgesproken komen wat geforceerd over (wat overigens niet aan het acteerwerk ligt).

avatar van mcdaktari
Inderdaad, het viel mij ook meteen op dat Denver uit Casa de papel er in speelt. Over het algemeen genomen vind ik Spaanse films wel oke, maar deze is nou niet direct een film waar ik zin in krijg. Maar je weet nooit!!

avatar van horizons
Mij viel toch eerder op dat het lammetje uit Casa meespeelde...

avatar van Zwolle84
Sterk drama dat qua opzet doet denken aan Les Petits Mouchoirs (2010). Het is niet zo geweldig en meeslepend als die film, maar onderhoudend is het zeker. Ook hier maakt een groep dronken vrienden een iets té eerlijke nacht door, waarbij het sterke acteerwerk de drama voelbaar maakt. Het plot is daarbij prikkelend genoeg om te beklijven, maar niet zo over the top dat je het niet gelooft; prettige balans.

Absoluut een van de fijnere Netflix-films van de laatste tijd.

avatar van horizons
Fijn dat je er wel wat inzag, ik kwam niet verder dan: doodvermoeiend onzinnig geruzie.

avatar van Zwolle84
horizons schreef:

Hoezo onzinnig? Lang onderdrukte emoties en geheimen kwamen eindelijk boven tafel.