Die Frau auf der Straße (2019)

Alternatieve titels: A Regular Woman | Nur eine Frau

Duitsland

geregisseerd door Sherry Hormann
met Almila Bagriacik, Merve Aksoy en Özgür Karadeniz

Hatun Ayhrun Sürücü is een Duitse vrouw van Turkse afkomst, Ze strijdt voor een vrij en zelfbewust leven, terwijl ze kampt met de tegenstand van haar familie. Haar broers weigeren haar levensstijl te accepteren. Beledigingen en bedreigingen blijven escaleren. Tenslotte geeft de jonge vrouw haar oudste broer aan bij de politie. Ze voelt zich niet langer thuis, dus neemt ze haar kind mee en gaat ze samenwonen met een vriendin. Tegelijkertijd probeert het gezin een vrouw te vinden voor haar broer, die haar wil vermoorden.