The Bay of Silence (2020)

Verenigd Koninkrijk / Nederland
Thriller

geregisseerd door Paula van der Oest
met Claes Bang, Olga Kurylenko en Brian Cox

'The Bay of Silence' volgt een bescheiden technisch ingenieur, Will Walsh genaamd. Will is ervan overtuigd dat zijn vrouw, de kunstenares Rosalind, niet schuldig is aan de dood van hun baby. Vervolgens doet hij een gruwelijke ontdekking die een keten van andere onopgeloste zaken aan het licht brengt.

Toch wel opmerkelijk dat Paula van der Oest internationaal verder gaat en zulke grote namen meewerken.

avatar van Solipsis
Noem me een gek maar ik waardeerde de stijl behoorlijk... alleen stak het wat rommelig in elkaar, ik had op de een of andere manier het gevoel alsof het meeste nauwelijks echt behandeld werd in de samenhang zelfs als er wel pogingen gedaan werden. Kort ook wat dat betreft, jfc.

Daarom voelt t wel alsof ik de helft van de film gemist heb en elke plotwending nogal uit de lucht komt vallen.

Daarvoor 1.5* mss 2 maar voor de sfeer/stijl 4*.

Zelfs kon t me niet echt constant bij de les houden, ik moet gewoon zeggen dat een goed aantal momenten me echt lekker pakten en dat is meer bijzonder dan een dertien in n dozijn film die van begin tot eind voor elkaar krijgt volkomen acceptabel maar matig blijkt te zijn d.w.z. niet echt slecht maar ook verder nergens indrukwekkend, makkelijk te vergeten. (en dat zijn de meesten toch vrees ik en zoiets kan je dan ook 2,5 of 3* geven in totaal).

Dus ja zowel n vrij zwakke film alsook in bepaald opzicht sterk.

Ik snap als veel mensen focusen op dat de ontknoping of ontwikkeling echt niet voldoet, het was idd afgeraffeld. Normaliter zou ik het echt niks vinden als de opzet nice is en er daarna niks geleverd wordt, in plaats daarvan blijf ik wel onder de indruk van die opzet. Raar.

Sommige elementen werden wel echt heel kort aangestipt, technisch 2.5* max.

avatar van AniSter
Genoten van deze goede, door een Nederlandse geregisseerde, thriller. Zonder enige voorkennis of beschrijving aan begonnen. Het duurt vrij lang voor het verhaal duidelijk wordt, maar de weg naar de ontknoping is prima in elkaar gezet en goed geacteerd met daarbij een spannend sfeertje. Aanrader.

Ik vond het een vreselijke film.

avatar van schumacher
Middelmatige thriller.
Het steekt niet zo goed in elkaar vind ik.
Ook niet meteen realistisch ook.