ad
  • 8.082.835 stemmen

The Bay of Silence (2020)

Thriller | 105 minuten

Genre: Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Nederland

Geregisseerd door: Paula van der Oest

Met onder meer: Claes Bang, Olga Kurylenko en Brian Cox

Releasedatum: 20 augustus 2020

Over The Bay of Silence

"Some secrets echo forever."

'The Bay of Silence' volgt een bescheiden technisch ingenieur, Will Walsh genaamd. Will is ervan overtuigd dat zijn vrouw, de kunstenares Rosalind, niet schuldig is aan de dood van hun baby. Vervolgens doet hij een gruwelijke ontdekking die een keten van andere onopgeloste zaken aan het licht brengt.

imageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Toch wel opmerkelijk dat Paula van der Oest internationaal verder gaat en zulke grote namen meewerken.

avatar van Solipsis

Solipsis

Noem me een gek maar ik waardeerde de stijl behoorlijk... alleen stak het wat rommelig in elkaar, ik had op de een of andere manier het gevoel alsof het meeste nauwelijks echt behandeld werd in de samenhang zelfs als er wel pogingen gedaan werden. Kort ook wat dat betreft, jfc.

Daarom voelt t wel alsof ik de helft van de film gemist heb en elke plotwending nogal uit de lucht komt vallen.

Daarvoor 1.5* mss 2 maar voor de sfeer/stijl 4*.

Zelfs kon t me niet echt constant bij de les houden, ik moet gewoon zeggen dat een goed aantal momenten me echt lekker pakten en dat is meer bijzonder dan een dertien in n dozijn film die van begin tot eind voor elkaar krijgt volkomen acceptabel maar matig blijkt te zijn d.w.z. niet echt slecht maar ook verder nergens indrukwekkend, makkelijk te vergeten. (en dat zijn de meesten toch vrees ik en zoiets kan je dan ook 2,5 of 3* geven in totaal).

Dus ja zowel n vrij zwakke film alsook in bepaald opzicht sterk.

Ik snap als veel mensen focusen op dat de ontknoping of ontwikkeling echt niet voldoet, het was idd afgeraffeld. Normaliter zou ik het echt niks vinden als de opzet nice is en er daarna niks geleverd wordt, in plaats daarvan blijf ik wel onder de indruk van die opzet. Raar.

Sommige elementen werden wel echt heel kort aangestipt, technisch 2.5* max.

avatar van AniSter

AniSter

Genoten van deze goede, door een Nederlandse geregisseerde, thriller. Zonder enige voorkennis of beschrijving aan begonnen. Het duurt vrij lang voor het verhaal duidelijk wordt, maar de weg naar de ontknoping is prima in elkaar gezet en goed geacteerd met daarbij een spannend sfeertje. Aanrader.

• 20890 berichten

Ik vond het een vreselijke film.

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatige thriller.

Het steekt niet zo goed in elkaar vind ik.

Ook niet meteen realistisch ook.

avatar van Noodless

Noodless

Eerste helft van de film is nog redelijk, maar gaandeweg kwijnt de cast weg door het zeer matige verhaal dat wat chaotisch, vaag en onrealistisch overkomt. Ook de twist op het einde is geen verrassing en ziet je al van heel ver aankomen. De cast probeert er wel iets van te maken, maar het verhaal is gewoon niet echt interessant genoeg en mist spanningskracht om van een thriller te kunnen spreken. 5/10