Ich War Zuhause, Aber (2019)

Alternatieve titel: I Was at Home, But

Duitsland / Servië

geregisseerd door Angela Schanelec
met Franz Rogowski, Alan Williams en Devid Striesow

Een 13-jarige student verdwijnt een week lang spoorloos. Plotseling verschijnt hij weer. Daarop worden zijn moeder en zijn leraren geconfronteerd met existentiële vragen die hun hele kijk op het leven veranderen.

Malick
De titel is een eerbetoon aan Ozu's I Was Born, But..., Rogowski's rol is helaas beperkt tot een handvol scènes en de film is geschoten door Markovic - die op hetzelfde filmfestival zijn speelfilmdebuut voorstelde.