Adam (2019)

Marokko / Frankrijk / Qatar

geregisseerd door Maryam Touzani
met Chaima Ben Achaa, Marwa Tyiane en Abdellah Didane

De zwangere, ongetrouwde Samia is op zoek naar een dak boven haar hoofd en klopt aan bij Abla, weduwe en alleenstaande moeder van de 8-jarige Warda. In eerste instantie blijft de deur voor Samia gesloten, maar geleidelijk vinden de vrouwen steeds meer steun bij elkaar. Ondertussen bakken ze in de bakkerij van Abla de heerlijkste Marokkaanse lekkernijen.

• Vanaf 23 juli in de bioscoop

Vanaf 23 juli 2020 in de bioscoop (Cinéart Nederland)

Harmonica Man
Te zien op IFFR.
Adam | IFFR

Mooi hoor, een film met een warm hart en goed geacteerd.