The Perfect Date (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Chris Nelson
met Noah Centineo, Camila Mendes en Matt Walsh

In een poging zijn studie te kunnen betalen lanceert Brooks Rattigan een datingapp waarmee hij het stand-in vriendje kan uithangen in eender welke situatie ook. Hierdoor doet hij zich elke avond als een ander persoon voor en ontdekt hij dat de echte Brooks helemaal anders is dan hij aanvankelijk dacht. Daar komt ook nog eens bij dat hij valt voor het meisje van zijn dromen.

Aardige film waarin een jongeman zichzelf beschikbaar stelt om te daten voor geld. De originaliteitsprijs zal deze film absoluut niet winnen. Zowel het gegeven als het plotje zijn uiterst voorspelbaar. Maar deze romcom doet gewoon wat hij moet doen. Prima gecast, waarbij Noah Centineo voor de zoveelste keer dezelfde rol speelt (ik vind het trouwens veel weg hebben van Mark Ruffalo). Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Elineloves
Noah is leuk, maar deze film viel zo tegen. Waarschijnlijk is het weer veel teveel geromantiseerd in de media waardoor mijn verwachtingen te hoog waren. Het deed me allemaal niet veel, werd er niet warm van. En dat zeg ik, hoogzwanger en vol hormonen, huil nog bij een reclame over een puppy. Het verhaal is soms zelfs vervelend voorspelbaar en weinig vernieuwend en voelt aan als een herhalingsoefening.
Maar, Noah is leuk. Ook al is zo'n personage van bordkarton, naar hem kijken is zeker geen straf. ??

avatar van daxclusive
Normaliter ben ik he-le-maal niet van de "romcoms" hell no!
Toch omdat ik regelmatig deze trailer voorbij zag gaan, dacht ik.. oké ik ga het wagen. Dus op een saaie regenachtige zondag, toch mezelf eraan gewaagt om de film "The Perfect Date" te kijken, en tot mijn verbazing vond ik het zo slecht nog niet. Wellicht omdat ik er gewoon totaal niets van verwachtte en dit ook niet mijn genre is. Soms ben je dan juist verrast ergens door, en dat was dus bij mij het geval. Het is niet dat ik blauw heb gelegen van het lachen en ook niet dat ik mezelf in de wereld waan van "het perfecte plaatje". Maar ik vond deze film leuk en aangenaam, het keek lekker weg. Om nu te zeggen van, ik ga dit nog eens herzien? Nee! Een keer was meer dan genoeg en deze film geef ik dan ook 3.5 sterren.

avatar van tommykonijn
Zielloze film. Ik kan volgens mij vrij goed overweg met romantische komedies, zolang ze maar een zekere charme hebben; en laat dat nou net zijn wat The Perfect Match totaal niet heeft. Noah Centineo doet nog wel zijn best om er wat van te maken, maar zijn personage is van bordkarton en de chemie tussen hem en Laura Marano spat nou niet bepaald van het scherm. Het helpt ook niet dat Marano's personage in het begin gruwelijk irritant is, hoewel dit wel wat beter wordt naarmate de film op gang komt. Ook de randpersonages, toch vaak de gangmakers in dit soort films, zijn uitermate flauw en overbodig. Ik geloof dat enkel de vaders van de twee hoofdpersonages me ieder één keer hebben kunnen laten glimlachen.

De film voelde langer aan dan anderhalf uur. Ik waardeer het dat The Killers in de soundtrack zijn opgenomen, maar verder is het moeilijk om iets te bedenken dat ervoor zou kunnen zorgen dat ik ooit nog aan deze film zou terugdenken.

avatar van IH88
"So I don't know which version of myself I'm supposed to be right now."

Aardige romcom. Voorspelbaar en redelijk standaard, maar de acteurs doen het goed en het wordt vermakelijk gebracht. Centineo en Marano zijn een leuk duo, en het is eigenlijk gelijk al duidelijk dat deze twee bij elkaar horen. Er is chemie, het plezier straalt er vanaf en je wilt ook dat ze bij elkaar komen. En dan heb je in dit soort tiener romcoms de oorlog eigenlijk al gewonnen. Hoe matig alles er omheen ook is.

avatar van Shadowed
Ok.

Wel degelijk voor een keertje, vooral omdat het met behoorlijk tempo wordt gebracht en altijd wel boeiend weet te blijven. Ik keek vooraf voornamelijk voor het concept, maar ik had kunnen weten dat op dat hele app gebeuren niet al te veel wordt ingegaan.

Centineo lijkt dit soort rollen tegenwoordig met 2 vingers in zijn neus te kunnen. Hij is nagenoeg perfect voor dit soort rollen. Hij heeft de charme, hij heeft het acteertalent en hij heeft de looks. Ik kan dan ook wel begrijpen dat een hoop tienermeiden zijn aanwezigheid om te smullen vinden.

Centineo en Marano laten voor de rest ook goede chemie zijn en hebben beide het enthousiasme en het acteertalent. Hun karakters zijn echter nogal standaard opgezet en vooral Marano als een wat typerende stoere meid hebben we te vaak gezien. Het is vooral een beetje ontwijkend geschreven.

Film is vlot, maar ook voorspelbaar. Dit zijn dan ook voornamelijk de hap-slik-weg filmpjes die je weleens op Netflix aanzet om snel doorheen te zijn. Met een speelduur van enkel 90 minuten zit je dan ook wel goed hier, en de film gaat dan ook wel snel voorbij.

Maar voor de rest stijgt het niet boven een wat typerende tienerliefdefilm uit. Voorspelbaar tot op het bot, pogingen om de karaktertjes wat humaner te maken hier en daar willen niet echt werken en de typische romance en dramamomentjes komen ook weer voorbij. Op dat gebied mag de film wel een creatieve push gebruiken, want met het app-concept wordt niet heel veel gedaan.

Wel een vlotte film met degelijke chemie en goed acteerwerk. Hij gaat snel aan je voorbij en daar lijkt het dan ook vooral om te gaan denk ik zo.