The Perfect Date (2019)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Chris Nelson
met Noah Centineo, Camila Mendes en Matt Walsh

In een poging zijn studie te kunnen betalen lanceert Brooks Rattigan een datingapp waarmee hij het stand-in vriendje kan uithangen in eender welke situatie ook. Hierdoor doet hij zich elke avond als een ander persoon voor en ontdekt hij dat de echte Brooks helemaal anders is dan hij aanvankelijk dacht. Daar komt ook nog eens bij dat hij valt voor het meisje van zijn dromen.

avatar van Shadowed
1 van de weinige komedies die me wel leuk lijkt en nog moet uitkomen

Aardige film waarin een jongeman zichzelf beschikbaar stelt om te daten voor geld. De originaliteitsprijs zal deze film absoluut niet winnen. Zowel het gegeven als het plotje zijn uiterst voorspelbaar. Maar deze romcom doet gewoon wat hij moet doen. Prima gecast, waarbij Noah Centineo voor de zoveelste keer dezelfde rol speelt (ik vind het trouwens veel weg hebben van Mark Ruffalo). Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Elineloves
Noah is leuk, maar deze film viel zo tegen. Waarschijnlijk is het weer veel teveel geromantiseerd in de media waardoor mijn verwachtingen te hoog waren. Het deed me allemaal niet veel, werd er niet warm van. En dat zeg ik, hoogzwanger en vol hormonen, huil nog bij een reclame over een puppy. Het verhaal is soms zelfs vervelend voorspelbaar en weinig vernieuwend en voelt aan als een herhalingsoefening.
Maar, Noah is leuk. Ook al is zo'n personage van bordkarton, naar hem kijken is zeker geen straf.

avatar van schumacher
Komedie kan je het de dag van vandaag nog moeilijk noemen want ik heb 1 keer haha gedaan bij een uitspraak vd ene zijn vader.

Bon: de film zelf is niet het beste in zijn genre die ik al heb gezien maar het verhaal is nog leuk, de cast deed het goed en het is een film die ook niet verveelde, een luchtig filmpje zoals ze zeggen, leuk om eens gezien te hebben en dat is het.

avatar van Chelsea94
Niet echt een geweldige film, prima om eens gezien te hebben maar nergens grappig, dus komedie mag we weg. Het verhaal is natuurlijk vanaf het begin al vreselijk voorspelbaar. Leuk maar meer ook niet.

Prima vermaak.

avatar van J.Ch.
Daar komt ook nog eens bij dat hij valt voor het meisje van zijn dromen.

Beetje open deur in de omschrijving hierboven.

Leuk licht filmpje

Slappe aftreksel van can't buy me love

avatar van notoirefilmhater
Dit is gewoon een leuke en lieve film. Niet te kritisch naar kijken, duurt ook niet al te lang. Het is natuurlijk wel meer een high school-soap dan een komedie.

avatar van daxclusive
Normaliter ben ik he-le-maal niet van de "romcoms" hell no!
Toch omdat ik regelmatig deze trailer voorbij zag gaan, dacht ik.. oké ik ga het wagen. Dus op een saaie regenachtige zondag, toch mezelf eraan gewaagt om de film "The Perfect Date" te kijken, en tot mijn verbazing vond ik het zo slecht nog niet. Wellicht omdat ik er gewoon totaal niets van verwachtte en dit ook niet mijn genre is. Soms ben je dan juist verrast ergens door, en dat was dus bij mij het geval. Het is niet dat ik blauw heb gelegen van het lachen en ook niet dat ik mezelf in de wereld waan van "het perfecte plaatje". Maar ik vond deze film leuk en aangenaam, het keek lekker weg. Om nu te zeggen van, ik ga dit nog eens herzien? Nee! Een keer was meer dan genoeg en deze film geef ik dan ook 3.5 sterren.

avatar van tommykonijn
Zielloze film. Ik kan volgens mij vrij goed overweg met romantische komedies, zolang ze maar een zekere charme hebben; en laat dat nou net zijn wat The Perfect Match totaal niet heeft. Noah Centineo doet nog wel zijn best om er wat van te maken, maar zijn personage is van bordkarton en de chemie tussen hem en Laura Marano spat nou niet bepaald van het scherm. Het helpt ook niet dat Marano's personage in het begin gruwelijk irritant is, hoewel dit wel wat beter wordt naarmate de film op gang komt. Ook de randpersonages, toch vaak de gangmakers in dit soort films, zijn uitermate flauw en overbodig. Ik geloof dat enkel de vaders van de twee hoofdpersonages me ieder één keer hebben kunnen laten glimlachen.

De film voelde langer aan dan anderhalf uur. Ik waardeer het dat The Killers in de soundtrack zijn opgenomen, maar verder is het moeilijk om iets te bedenken dat ervoor zou kunnen zorgen dat ik ooit nog aan deze film zou terugdenken.

avatar van Gish
Wat een zure reacties weer bij deze prima romcom. Heb al talloze malen aangegeven dat het altijd heel lastig is binnen dit genre om origineel te zijn. Immers de vaste elementen van een romcom zijn bekend. Toch is het hier weer gelukt volgens mij. Centineo en Mendes zijn aan elkaar gewaagd, waarbij de vrouwenrol wat stoerder en zelfbewuster wordt neergezet dan anders. Ook het script zit prima in elkaar, met slimme en grappige scenes. Maar ik heb weer weinig steun, zoals zo vaak. Ik zwelg wel weer in zelfmedelijden

avatar van Gish
Elineloves schreef:
Moest net even lachen toen ik je persoonlijke top 10 zat te bekijken en nummer 3 op die lijst zag. Over hoogzwanger gesproken. Succes en sterkte overigens.

avatar van Elineloves
Gish schreef:

Die film kijk ik maar niet tijdens mijn zwangerschap, zou daar niet lekker van slapen. Dankjewel, ze is inmiddels al twee maanden oud.

avatar van tommykonijn
Gish schreef:

Vind de reacties nog wel meevallen eerlijk gezegd, maar ik ben dan ook overduidelijk degene met de laagste pH-waarde hier Ik kon er niks aan doen; de film wist me gewoon niet te bekoren. Ik weet dat bijna alle romcoms volgens een standaard formule verlopen, dus dat was ook niet het probleem. Ik voelde gewoon geen binding met de twee hoofdpersonages en de humor sloeg niet aan. Dan blijft er weinig over natuurlijk.

Zolang jij je maar vermaakt hebt, toch?

avatar van IH88
"So I don't know which version of myself I'm supposed to be right now."

Aardige romcom. Voorspelbaar en redelijk standaard, maar de acteurs doen het goed en het wordt vermakelijk gebracht. Centineo en Marano zijn een leuk duo, en het is eigenlijk gelijk al duidelijk dat deze twee bij elkaar horen. Er is chemie, het plezier straalt er vanaf en je wilt ook dat ze bij elkaar komen. En dan heb je in dit soort tiener romcoms de oorlog eigenlijk al gewonnen. Hoe matig alles er omheen ook is.