Little (2019)

geregisseerd door Tina Gordon Chism
met Marsai Martin, Regina Hall en Issa Rae

'Little' volgt een vrouw die de kans krijgt om haar jeugd te herbeleven. Ze gaat terug in de tijd naar haar jongere zelf waar ze nog een zorgeloos leven leidde. Een leven waar langzamerhand de druk van volwassenheid om de hoek komt kijken en het haar destijds te veel werd.

• vanaf 21 augustus te koop op dvd en blu-ray

Vanaf 11 april in de bioscoop (Universal Pictures)

avatar van predator
Ik weet het, ik ben de doelgroep niet. Maar die trailer......

Y&T
weer zo'n typische 'we moeten iedereen in films laten spelen omdat dat nu eenmaal zo hoort want ze hebben een andere kleur. Man wat wordt alles toch op het idiote af neergezet. Vindt dat dit spektakel toch wel voor een paar oscars genomineerd moet worden want waag het eens om dit brandhout te vinden.

avatar van John Milton
Y&T schreef:
weer zo'n typische 'we moeten iedereen in films laten spelen...'
Read that again. 'omdat dat nu eenmaal zo hoort want ze hebben een andere kleur'.

Je voelt dat je verplicht wordt iedereen in films te laten spelen? Dat impliceert dat je het liefst niet iedereen in films zou zien spelen. Dafuq?

Verder was het overigens inderdaad bepaald niet geweldig wat mij betreft, maar dat terzijde... De acteurs hebben er zichtbaar lol in en de film kent een paar komische momenten, maar voor mijn gevoel is dat body switchen (waar het feitelijk op neerkomt) een platgetreden pad. Weinig origineel, en het staat ook nog bol van de platitudes, cliché's en morele lessen. Uchhh...

Zonder de acteurs en one-liners hier en daar die de (best gevulde) zaal wel meekregen, zou het cijfer lager uit zijn gevallen. Zo pardoes uit het werk meldde de wederhelft dat ze nog even wat met een vriendin ging eten, of ik ook naar Leidsche Rijn kwam en evt filmpje pakken. Ik dacht Shazam of Pet Sematary. No such luck

avatar van mrklm
De luiheid van Tracy Oliver en Tina Gordon (tevens regisseur) blijkt wel uit het feit dat ze niet eens een poging hebben gedaan om te verklaren waarom de keiharde, ronduit onuitstaanbare, maar desondanks succesvolle Jordan Sanders [Regina Hall] op een dag wakker wordt als 13-jarige [Marsai Martin]. Het is dan ook niet zo verrassend dat de rest van wat door moet gaan voor een plot vol zit met gaten, clichés en vaak tenenkrommende dialogen. Het overacteren van Regina Hall en Issa Rae (als diens assistente) werkt eveneens op de zenuwen, maar het dieptepunt is een restaurantscène waarin Martin en Rae - om volstrekt onduidelijke redenen - op de bar/tafel springen voor een muzikale verkrachting van een liedje van Mary J Blige. Marsai Martin is desalniettemin een openbaring in een sublieme komische vertolking en Luke James charismatisch als Jordans toyboy, maar zij kunnen deze blamage onmogelijk redden.

avatar van Graaf Machine
Nou, daar viel best wat te lachen in deze film. Ik denk alles bij elkaar wel 45 seconden, misschien een kleine minuut, als ik de flauwe glimlachjes meetel.
Maar dat is natuurlijk niet genoeg voor een komedie van bijna twee uur lang, die bovendien vol gesmeerd zit met kleffe moraal.
Niet voor herhaling vatbaar.

avatar van OoM_JaN
Wat een ***film! Zit in de bios te hopen dat hij snel is afgelopen. Nergens grappig. Irritante hoofdrolspeler(s) en flut verhaallijntje.

Wel interessant gegeven is dat de actrice Marsai Martin (het jonge meisje van ik geloof nét 15 jaar) een van de producers en schrijvers is van deze film. Ze zegt te zijn geinspireerd door de wereld van 'Big' de film met Tom Hanks. 15 jaar, vrouw en zwart in Hollywood je eerste film schrijven, produceren en in meespelen. Ongeacht of de film retesterk is of niet, daar neem ik mijn petje voor af!
Zie hier een interview met dit wonderkind: Black-ish Star Marsai Martin is a 14-Year-Old Film Producer - YouTube

avatar van macrobody
Ik heb deze film maar weggedaan afgaande op de commentaren ga ik hier geen tijd aan verspillen.
Ik kan het me nu ook goed voorstellen hoe het moet zijn voor zwarte mensen om naar films te moeten kijken met alleen maar witte mensen. Niks aan.