Ou Zhou Gong Lue (2018)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Jingle Ma
met Tony Chiu-Wai Leung, Yan Tang en Juan Du

Lin Zai Feng en Wang Chao Ying komen na drie jaar weer bij elkaar om een zaak op te lossen voor de CIA. Een dief bekend onder de naam Sophie heeft "The Hand of God" gestolen, een stukje software waarmee ze de hele wereld kan observeren. Ze dreigt ermee deze software publiek te maken als men haar broer niet vrijlaat. De CIA stemt toe, maar enkel omdat ze Sophies broer als lokaas willen gebruiken.

Jingle Ma & z'n Raiders zijn er weer.

Het is toch al een tijdje wat stil rond Ma. Hij heeft een jaar of twee geleden nog wel iets komisch/romantisch uitgebracht, maar die film heb ik maar laten schieten. Dit derde deel in de Raiders reeks leek me dan wel weer leuk.

En dat was het ook gewoon, meer zelfs, het behoort tot z'n betere werk. Uit de verte valt het wat te vergelijken met de Oceans films, maar dan wel duidelijk op z'n Hong Kongs. Dat betekent wat gekker, iets luchtiger en met wat meer aandacht voor de actiescenes. En aangezien het uit de Jet Tone stal komt, visueel ook wat aantrekkelijker.

Serieus valt dit absoluut niet te nemen, het is dan ook ongegeneerd entertainment. Ma zorgt er in ieder geval wel voor dat het van start tot finish vlot loopt, dat er genoeg te genieten valt qua actie en dat de luchtigheid ten alle tijden blijft overheersen.

Fijn Hong Kong blockbustertje dus. Niet zo heel speciaal, wel erg leuk.