Revenger (2019)

Zuid-Korea
Actie

geregisseerd door Lee Seung-Won
met Bruce Khan, Park Hee-Soon en Yoon Jin-Seo

Op het eiland Soorado zijn ter dood veroordeelde gevangenen geïsoleerd van de buitenwereld. Daar bestaat geen wet of zelfs gezond verstand. De door en door slechte Carlos Kun domineert het eiland. Om Carlos Yun te vangen, gaat de voormalig detective Yool undercover als een veroordeelde en komt hij zo Soorado Island binnen.

avatar van Kondoro0614
Haha die trailer ook, eventjes een gang vol met gastjes neer meppen. Dan weten we wat er gaat komen, zin an!!!!!

avatar van jippie2010
De soundtrack doet vermoeden dat het geheel iets voorstelt, maar helaas. Het verhaal lijkt een slap excuus om zoveel mogelijk vechtscenes in de film te stoppen. En zelfs dat gaat vervelen. Visueel is het soms best prima, en een paar scenes zijn het begluren wel waard, maar over het geheel bekeken is het erg matig. *2.0

avatar van mikey
Man met bruce lee-achtige kwaliteiten slaat op een eiland de gehele bevolking in elkaar

avatar van mjk87
Een beetje lauwe film. Wel wat vechtscènes, maar lang niet zo hard of bloedig als pakweg The Raid. Die laatste is overigens wel steeds meer een blauwdruk voor zulke films, deze is meer een The Raid of een eiland.
Veel stukken die gewoon stilvallen en zeker de hoofdrolspeler is een matig acteur en wist mij niet in te pakken. Sommige gevechten en shots zien er wel aardig uit, ook de muziek is behoorlijk, maar het is soms ook een wat rare film met rare personages. 2,0*.

avatar van Pazmaster
Ik had wel weer eens zin in een lekkere knokfilm, en deze is best aardig hoor. Het verhaal is niet al te boeiend en het acteerwerk stelt ook niet veel voor, maar de actie is best vermakelijk. De gevechten zijn redelijk gechoreografeerd, met af en toe wat coole moves, en met mensen die echt wat kunnen. Geen slappe acteurs waarbij 20 shots in een seconde moeten worden gepropt om hun gebrek aan vechtkunst te verbloemen. Ik kan dat wel waarderen, zo hoort een goeie knokfilm te zijn. Zeker wel een voldoende waard.

avatar van Left4Dead
Zuid Korea, er is niet lang geleden een periode geweest waarin ik haar filmindustrie waarlijk de beste vond. Geweldige parels dat het land heeft geproduceerd. Maar geld kruipt waar het niet gaan kan, of zoiets. De laatste producties die ik gezien heb uit het land komen niet in de buurt van de goede dagen. Net als Hollywood gaat men hun kwaliteit verkwisten aan snelle producties en geld in het laatje. Kwaliteit in de kast, kwantiteit in de vitrine. En dan krijg je zulke gedrochten.

Men komt met een eeuwenoud concept op de proppen, wraak gebaseerd op een trauma. Lekker goedkoop.
Meteen voel je dat deze film echt beneden peil is op verschillende vlakken. Het acteerwerk is om te janken op momenten en het verhaal een gedrocht in uitbeelding. Het script is dus voor geen meter boeiend, je weet toch al waar het over gaat en heen gaat. En dan blijft er maar weinig meer over om echt van te kunnen genieten.

Met de standaard verplichte moralen als flashback verdriet jengelde jeugd wordt je weer eens in een niemendalletje gedonderd. Film lijkt moeilijk een specifieke richting op te willen, knokpartijen in overvloed waar je lachend doorheen worstelt, gejengel van op wraak zijnde jongeren en een bruut en daarnaast een held. Tja........ wat zullen we zeggen. Totaal niet interessant en/of boeiend in dit b-flickje.

De regisseur heeft kunnen afkijken bij verschillende films, dat is duidelijk zichtbaar in de talloze knokpartijen. An sich staan die er wel aardig op, je moet er wel van houden. De held kickt met gemak een hele toep gevangenen in elkaar, een bloedlip als schade. En daar gaan we weer, meende dat The Karata Kid troep nu wel eens afgelopen was. Alles is gewoon erg slap tot zelf op momenten kinderachtig te noemen. De muziek is daarnaast van hetzelfde kaliber, dik aanzwengelende dramamuziek is geweldig, je lacht je kapot.

Wat heeft de prent dan te bieden?, enkel een aantal mooie shot tijdens de gevechten en de prachtige moves die de held in petto heeft. Maar dat is dan ook echt het enige waar je nog warm voor loopt, de rest is een echte drama in beeld en geluid te noemen. Het is soms te kinderachtig voor woorden en het verhaal is echt belabberd, overslaan zal geen enkel gemis in je leven tot gevolg hebben.

Zuid Korea, ook dat land met een prachtige filmhistorie verkwanselt zich voor het geld.
Gvd gaat er door mijn hoofd, de filmindustrie over de wereld is echt aan het kapot gaan in mijn ogen.

avatar van Elchapo
Het is een verhaal van lik mijn r##t,de hoofdrolspeler kan geweldig vechten maar acteren??? En dan de bewoners op het eiland die aan de 'goede' kant staan.....het lijken wel een groepje geestelijk gehandicapten( zonder hierbij deze mensen te willen beledigen) alleen de dame in het gezelschap komt overtuigend over.nee,alleen dankzij de goede gevechten en het daarbij behorende camerawerk behaald deze film wat mij betreft een krappe voldoende.3 stars.

Matig.

Het idee is best leuk, in ieder geval slim genoeg om een toffe actiefilm van te maken. Maar het resultaat is jammer genoeg niet geheel wat het had moeten zijn. Daarvoor zijn de actiescenes nooit echt goed genoeg, waar het uiteindelijk om draait in een film als deze.

Eens het concept zo'n beetje uit de doeken gedaan is weet de film er verder ook niet zo heel veel aan toe te voegen. Het is gewoon wat mannetjes meppen, tot de speeltijd volledig om is. Wat er nog van plot inzit, zit meestal in de weg, niet in het minst omdat de personages redelijk idioot zijn.

De actie is verder niet spectaculair genoeg. Veel standaard gemep, met een camera die veel te veel uit beeld laat. Je mag best wat editten in actiescenes wat mij betreft, maar dan wel zo dat het de actie ondersteunt, niet warrig maakt.

Vervelen doet de film niet, maar daarmee is het meeste dan ook wel gezegd. Aardig voor een keertje, maar het is niet veel meer dan standaard filler.