Solo (2018)

Spanje
Avontuur / Drama

geregisseerd door Hugo Stuven
met Alain Hernández, Aura Garrido en Ben Temple

Álvaro Vizcaíno Albertos is een surfer die in zijn jeep op het eiland Fuerteventura (een van de Canarische eilanden) wakker wordt. De laatste nacht was hij blijkbaar dronken en had hij een gevecht met de metgezel van zijn vriendin Ona, nadat hij vernam dat ze hem ging verlaten voor zijn beste vriend. Hij besluit te gaan surfen op een verlaten strand maar struikelt en valt van een klif. Hij raakt hierbij ernstig gewond. Voor hem begint een eenzaam gevecht om te overleven in een meedogenloze natuur.

avatar van Donnie Vallermee
Ja wat zal ik zeggen...
Een anderhalf uur om een man te zien die in de zee baddert en net op tijd gered wordt.

Eerste deel gebeurd iets meer als tweede gedeelte.

Eerste zien we nog dat ie arrogant is.

avatar van Dnriucmk
Dit had een leuke film kunnen zijn..
maar het is helaas een saaie film die iets speciaal probeert te zijn maar hier helaas niet in slaagt.

avatar van Elchapo
Mooie sfeerbeelden redden deze film,het verhaal.....mwaaahh,had echt wel wat meer diepgang mogen hebben.3 stars.

Na 15 minuten geleuter afgezet.

Best aardige survival film.

Het verloop van deze Solo ligt eigenlijk al vanaf het begin vast. Deze films, meestal gebaseerd op een waargebeurd verhaal (en ja, tijdens de end credits krijg je de echte te zien), voltrekken zich in een vast patroon, daar is deze geen uitzondering op. Zelfs wat geknoei met tijdsprongetjes brengt daar geen verandering in.

Erg spannend is dus per definitie niet, maar het draait dan ook meer om de uitwerking en die is gelukkig best oké. Enkel de hoofdrolspeler is nogal irritant, maar verder baat de film bij een erg mooie setting, een fijne soundtrack en wat mooi beeldmateriaal.

Hoogstaand is het daarom niet, maar het vermaakt best en door de korte speelduur gaat het ook nooit vervelen. Een aardig tussendoortje van Stuven, allicht een mooie vingeroefening voor een wat uitdagendere volgende film? Wat mij betreft mag hij zeker nog een poging wagen.