Playmobil: The Movie (2019)

Alternatieve titels: Playmobil De Film | Playmobil, le Film

Frankrijk / Duitsland
Animatie / Komedie

geregisseerd door Lino DiSalvo
met de stemmen van Anya Taylor-Joy, Daniel Radcliffe en Adam Lambert

Marla's jongere broer Charlie verdwijnt voor haar ogen in de wereld van Playmobil. Ze ziet geen andere optie dan mee te reizen naar dit bizarre universum waarin ze een zoektocht begint. Tijdens haar avontuur ontmoet ze diverse figuren die haar meehelpen Charlie terug te vinden.

• Vanaf 7 augustus in de bioscoop

Vanaf 7 augustus 2019 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Rico120
ja hoor hebben ze een film gemaakt over playmobil

avatar van Pepino
Heb de teaser net gezien en I dare to say it: ziet er leuk uit. Natuurlijk een grote rip-off van The Lego Movie, maar toch

Edit: owla, het internet denkt er blijkbaar anders over.

avatar van Ajax&Litmanen1
Playmobil is toch een beetje het b-niveau van Lego. En zo voelt deze trailer ook aan.

avatar van Pepino
Mja, bij nader inzien ben ik misschien wat te optimistisch geweest gisteren. Misschien dat ik in een zeer goede bui was. Maar ik geef hem hoe dan ook het voordeel van te twijfel

avatar van Captain Pervert
Hahaha! Playmobil, het meest fantasieloze speelgoed ooit, komt met de meest fantasieloze film ooit: een ripoff van The Lego Movie gekruist met Jumanji.
Van echt speelgoed kun je dingen bouwen. Met LEGO word je een coole, creatieve volwassene. Playmobilkinderen worden boekhouder of laborant.

Captain Pervert schreef:

Wauw, iemand heeft het piratenschip niet gekregen op zijn verjaardag vroeger....

Wat mij opvalt is dat de kinderen op een andere manier met lego en playmobil spelen. Met lego gaan ze meer bouwen en dingetjes maken (hoewel ik vind dat het moderne lego dat een stuk lastiger maakt dan vroeger) en met playmobil gaan ze meer een verhaaltje verzinnen en spelen. Het is anders en allebei leuk.

De trailer vond ik nog wel grappig, maar wel erg "geïnspireerd" op...

avatar van Esteban
Goh, een LEGO Movie rip-off ... Ik ben het daar niet mee eens. Het énige dat deze films op het eerste zicht gemeen hebben, is dat ze beide alle (maar dan ook écht wel alle) werelden gaan gebruiken die ze via het speelgoed aanbieden. En dat is niet meer dan logisch. Wat zouden ze anders moeten doen? Beide speelgoedreeksen, die al een eeuwigheid naast elkaar lopen, hebben dat gemeen. Veel meer is er qua gelijkenis nog niet te zien, imo. Dat zat ook al in Super 4, de Playmobil-serie die sinds 2014 liep.

Elders heb ik ook volgende argument gelezen: "Ja, maar dat hoofdpersonage is ook een nogal domme sympathiekerd die denk dat hij geniaal is." Proficiat. Dat is zowat de omschrijving van 90% van de male leading characters in de wereld van grappige animatiefilms. Die verdienste hoort heus de LEGO Movie niet toe.

Verder niet veel verwachtingen bij deze Playmobil film. Looks OK. Als kind énorm graag mee gespeeld, ik verzon heel graag verhalen om deze poppetjes te laten beleven. LEGO was vooral bouwen, volgens een plannetje. Daar vond ik niets avontuurlijk aan. Tot ik een grote bak met random gemengde blokjes kreeg. Dan werd het pas interessant, om creatief te bouwen. Maar verhalen verzinnen, dat gebeurde vooral met Playmobil.

avatar van Pepino
Holy s... Waarom was ik zelf zo optimistisch

avatar van wwelover
Had niet meegekregen dat er ook live action in zou zitten, dus schrok een beetje. Duurde ook net te lang voor de animatie begon. Mijn neefje van 6 vond het allemaal wel leuk en aardig, maar de film faalt op bijna alle vlakken. Maar ja toch een 2.5 omdat kleine kids het blijkbaar prima vinden. Vond het zelf wel af en toe onnodig grof vertaald. Meerdere malen houd je bek gehoord.