Avril et le Monde Truqué (2015)

Alternatieve titels: April and the Extraordinary World | April and the Twisted World

Frankrijk / België / Canada
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Franck Ekinci en Christian Desmares
met de stemmen van Marion Cotillard, Marc-André Grondin en Jean Rochefort

Parijs, 1941. Napoléon V is de heerser van Frankrijk. Wetenschappers verdwijnen op mysterieuze wijze. De wereld heeft de overstap naar moderne technologie nooit gemaakt, waardoor alles nog steeds wordt aangedreven door kool en stoom. In deze omgeving zoekt April naar haar ouders, die beide wetenschapper zijn, en ook spoorloos zijn verdwenen. Samen met haar pratende kat Darwin en jonge schelm Julius trotseert ze de gevaren van haar sterk vervuilde rijk.

avatar van Prudh
Franse steampunk-animatie!

Ik kijk enorm uit naar deze film, op basis van de eerste beelden:

Un Monde Truqué repart avec Arte

HALVE TAMME.
Idem dito.

avatar van Donkerwoud
Ziet er wel leuk uit, maar vooralsnog vind ik de tekenstijl een beetje flets ogen. Misschien een stijlkeuze die in het eindproduct wel werkt.

avatar van Biosguru
Nog geen release bekend in NL?

avatar van John Milton
Originele film. De animatiestijl deed me niet bijzonder veel, en ook de humor lag me net niet, vandaar dat het geen achtje is geworden. Maar qua sfeer en de combinatie van sciencefiction fiction met het verleden geven de film toch iets heel eigens.

Aanrader voor wie eens een wat minder standaard animatie wil zien.