Une Intime Conviction (2018)

Alternatieve titel: Conviction

Frankrijk

geregisseerd door Antoine Raimbault
met Marina Foïs, Olivier Gourmet en Laurent Lucas

Vanaf het moment dat Nora het proces bijwoonde van Jacques Viguier, die beschuldigd werd van de moord op zijn vrouw, is ze overtuigd van zijn onschuld. Uit angst voor een gerechtelijke dwaling overtuigt ze één van de beste advocaten om hem te verdedigen voor zijn tweede rechtszaak, in hoger beroep. Samen zullen ze vechten voor een felle strijd tegen onrecht. Maar als de bankschroef strakker wordt rond degene die iedereen beschuldigt, verandert Nora's zoektocht naar de waarheid in een obsessie.