All Is True (2018)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Biografie

geregisseerd door Kenneth Branagh
met Kenneth Branagh, Judi Dench en Ian McKellen

Een blik op de laatste jaren in het leven van William Shakespeare. In 1613 wordt zijn toneelstuk 'Henry VIII' in het Globe Theatre opgevoerd. Gedurende deze opvoering brandt het theatergebouw af. Shakespeare keert hierna naar zijn vrouw Anne Hathaway in zijn thuis in Stratford waar hij moet afrekenen met zijn getroebleerde verleden en met een gezin dat zich verwaarloosd voelt. Hij poogt de verbroken relaties met zijn vrouw en dochters te herstellen en zijn eigen falen onder de loep te nemen. Shakespeare sterft uiteindelijk in 1616 op 52-jarige leeftijd.