The Final Wish (2018)

Horror

geregisseerd door Timothy Woodward Jr.
met Michael Welch, Lin Shaye en Spencer Locke

Aaron keert na de dood van zijn vader terug naar huis om zijn moeder Kate te ondersteunen en de begrafenis bij te wonen. Daar wordt hij met zijn verleden geconfronteerd, wanneer hij de spullen van zijn vader doorzoekt en op een mysterieuze voorwerp, een antieke urne, stuit. Deze blijkt al je dromen te kunnen waarmaken, maar moeder en zoon ervaren gauw dat deze ontdekking onaangename gevolgen met zich meebrengt.

avatar van umbra
Oké blijkbaar de eerste die hier recensie geeft over deze film...en na het kijken er van, is dat geen zonde. Pfft wat een teleurstelling sech, de film was zo saai en langdradig zonder enige spanning. Ik dacht oow met Lin Shaye, zie ik wel graag in dergelijke films, maar haar rol was te pover om de rest nr hoger niveau te tillen. Neje geen aanrader en zelfs voor de liefhebber van de meer sfeervolle en ghost horror is deze gerust over te slaan. Geeuw episode zoveel...

avatar van Tartarus
Misschien moet Lin Shaye wat kritischer worden met het uitzoeken van haar films, want zo'n zwak en rommelig verhaal valt door niemand meer te redden. Menig cliché wordt er bij gehaald, zo hebben we de vrouwenmepper, de vriend die eigenlijk overleden is, en nog meer van dat soort bij elkaar geschraapte onzin. Ik heb me menig keer zitten ergeren tijdens de film, en de enige reden waarom ik het heb afgekeken is omdat de kat op mijn schoot lag te slapen en ik haar niet wakker wou maken

avatar van Daan258
Eigenlijk zal ik de film alleen opzetten voor Lin Shaye

avatar van Joeri77DB
Ik vond het echt een hele toffe film, ben het er zeker over eens voor wat betreft de traagheid, hij komt heel langzaam aan op gang en inderdaad erg eng word hij nooit, maar vond het een goed verhaal en uitstekend acteerwerk , je moet hem ook als je deze voor het eerst gaan zien insteken als een thriller/mysterie, dan word je niet teleurgesteld zoals ik me kan voorstellen als je de film ingaat met het idee dat je een horror gaat zien. Vreemd dat deze toch niet iets meer gewaardeerd word, vond het zeker geen teleurstelling, ieder zijn smaak !

avatar van joolstein
Het oude gezegde luidt: "Wees voorzichtig met wat je wenst" en dat geldt zeker in een horrorfilm. Wensen komen uit, maar bijna nooit op de manier die je verwacht en altijd voor een prijs. Je kan niet zeggen dat dit baanbrekend was. Deze Djinn-verhaallijn is al oud, (gaat zelfs helemaal terug naar The Monkey's Paw (1933) maar de film weet het wel erg leuk te brengen. Op de poster is te lezen van schrijver van 'The Final Destination' en met de aanwezigheid van genre-favorieten Lin Shaye en Tony Todd schept het ook verwachtingen. Deze worden niet helemaal ingelost, het ontdoet zich niet altijd van de clichés maar het is wel een goed gemaakte film. Niet elke film behoef natuurlijk origineel te zijn! De film slaagt erin redelijk in om onderhuidse spanning te creëren. Ook het interieur van het huis was lekker spookachtig met het antiek wat de vader had verzameld. Er zijn een paar beelden met bloed en gore te zien, maar dat is uiteindelijk niet wat de film voor ogen heeft. Het kent een meer traditionele aanpak van minder is meer. En eerlijk gezegd werkt het! Het zal niet hoog op eindlijstje verschijnen of de beste van het jaar zijn, maar het was best leuk om eens een keer wat anders te zien dan de zoveelste slasher of tieners-die-de-verkeerde-keuzes-maken-film.

avatar van Daan258

Vreselijk.
Had nog gehoopt dat de film iets zou zijn vanwege de laatste 2 berichten hier boven maar ik kan alleen maar zeggen dat niet om aan te zien was.
Geen horror te bekennen en 90 erg lange minuten.

avatar van Left4Dead
Lin Shaye, dan denk je al snel dit gaat helemaal goed zijn.
Maar de cijfers hier en op imdb vertellen anders, eentje om over te slaan dus.

avatar van Shinobi
Left4Dead schreef:
Lin Shaye, dan denk je al snel dit gaat helemaal goed zijn.

Goede actrice, maar ze speelt vrijwel alleen in B-films.

Tegenvaller.

Timothy Woodward Jr. is duidelijk een liefhebber van het genre, maar dat maakt hem nog geen geschikte regisseur natuurlijk. Met zowel Shaye als Todd op de credits verzamelt hij in ieder geval genoeg fanboy clout, maar daarmee lijkt het voor Woodward ook wel zo'n beetje genoeg.

De film zelf voelt loom en ongeïnspireerd aan. Niet enkel het plotje is bekend terrein, maar alle horror cues voelen afgeraffeld en getelefoneerd aan. Zo slaagt Woodward er nooit in om echt sfeer op te bouwen en blijft de trage opbouw niet meer dan dat ... traag.

Het magere acteerwerk zit de film ook wel een beetje in de weg, vooral het vriendinnetje is echt niet om aan te zien. Verder een nogal saai verloop, een gebrek aan sfeer en een speelduur die met z'n 95 minuten nog steeds net wat te lang weet te zijn. Woodward had alles voor handen, maar blijkt uiteindelijk het talent te missen.

avatar van knusse stoel
joolstein schreef:

Hier sluiten wij ons bij aan, de onderhuidse spanning en het optreden van Shaye en Todd was goed te noemen in deze film. Ook de setting van de film was prima uitgezocht en daarvoor in totaal belonen wij deze titel met een 7.