Our House (2018)

Canada / Duitsland / Verenigde Staten
Thriller / Drama

geregisseerd door Anthony Scott Burns
met Thomas Mann, Nicola Peltz en Percy Hynes White

Ethans ouders stierven bij een auto-ongeluk waarover hij zich enorm schuldig voelt. Het gaat zelfs zo ver dat hij zijn studies op MIT stopzet om een revolutionair experiment te ontwerpen waarmee hij voor zijn jongere broers en zussen kan zorgen. Ethans uitvinding zorgt er echter voor dat de bovennatuurlijke krachten in het huis versterkt worden en dat hij iets kwaadaardigs loslaat.

avatar van Valak
Ik vind het toch echt vet dat ze iedere keer weer iets nieuws kunnen verzinnen om in contact te komen met gene zijde in dit soort horrorfilms. Tof!

Dit ziet er echt eigenlijk best weer veelbelovend uit; VFX ziet er goed uit, spanning en sfeer lijken ook in orde.
Ben weer benieuwd!

Die hoofdrolspeler (Thomas Mann) kende ik ergens van, wist niet meteen waar van, dus even gezocht op IMDB; hij heeft blijkbaar al een heleboel (kleine) rollen op z'n naam staan, dus grote kans dat je 'm al eens voorbij hebt zien komen. En Nicola Peltz; die de dochter van Wahlberg speelde in Transformers: AoE.

avatar van John Milton
Mij trekt het weer iets minder. Maar ik houd hem in het achterhoofd, als hij goed wordt bevonden laat ik me graag verrassen

avatar van Daan258
Mijn interesses zijn wel gewekt.

avatar van rebelkush
Door de plot en behoorlijke hoge score van IMDB vandaag dit film gezien en ik heb wat gemixte gevoelens.

Ten eerste wil ik zeggen dat de acteerprestaties van de acteurs eindelijk van goed niveau was, er was eigenlijk geen één acteur die verzakt heeft en zelfs de kleintjes deden het goed.
Verhaal is inderdaad niet origineel maar ik vind dat ze er wel iets leuks van gemaakt hebben, vooral de gedeelte van de grote broer die ineens zijn broertje en zusje moet opvoeden vond ik wel wat hebben.

Je kunt dit film het beste vergelijken met White Noise en Frequency alleen haalt ie de spanning van die films niet en dat is ook meteen het probleem van dit film, het is eigenlijk meer drama dan thriller.

2,5* voornamelijk vanwege de acteerprestatie en verhaal.

Best goed.

Al is het ook hier weer hetzelfde verhaaltje: een teveel aan drama waardoor het te lang wachten is op wat serieuze horror. Vooral het middenstuk van dit soort filmpjes durft wel een keer veel te lang aanslepen. Dat is ook hier het geval.

Gelukkig is het acteerwerk wel op niveau en toont Burns zich ook een goed regisseur. Ondanks dat het drama niet echt hoogstaand is, weet hij de spanning toch genoeg vast te houden. Ideetje met de tech is een grappige toevoeging verder, maar echt veel anders dan anders maakt het de film ook niet.

Het horrorstuk is gelukkig een stuk beter. Ziet er visueel verzorgd uit, wat best sfeervol en spannend en steunt niet echt op de klassieke scares. Toch niet van het soort die de laatste 20 jaar het mooie weer gemaakt hebben in horrorfilms.

Best oké filmpje dus. Burns is een goed regisseur, maar hij mag de balans iets meer naar horror laten overhellen.

avatar van mixmaster
Film kijkt makkelijk weg en het acteerwerk is degelijk.
Echt eng wordt het nooit maar de film heeft wel een aardige spanningsopbouw.
Geen topper maar wel leuk om een keertje te zien.

avatar van schenkowiets
Was aangenaam verast door deze film waar ik nog nooit van gehoord had . Goede opbouw en lekker geheimzinnig in het begin wat later goed spannend wordt .
Zulke films zien we graag !

avatar van umbra
Middelmatig filmpje, dat nergens in uitblinkt en niet echt blijft hangen. Geraakt ook uiterst traag op gang. Het acteerwerk was nog redelijk. Bijpassende score van 5/10

avatar van Zwolle84
John Milton schreef:

Je smaak inschattend ga je net zo weinig van de hoge scores begrijpen als ik. Zeer zwak, sfeerloos formulewerkje waarbij de drama noch de horror beklijven. Een hoop herrie moet het gebrek aan spanning verbloemen, maar dat werkt bij mij alleen maar averechts.

avatar van mikey
Het klassieke recept van haunted house gecombineerd met wat science fiction: wanneer je technologie de natuurwetten tart, krijg je bezoek van buiten onze dimensie. I downloaded a ghost dus. Maar misschien is het niet de technologie die het kwaad in huis haalt, het kan ook schuldgevoel zijn, verdriet ... misdaad.

Zelf vond ik het middenstuk nog wel aardig ondanks/dankzij de cliches of verwijzingen naar andere films. De met horroractie gelardeerde finale roept vragen op die niet interessant genoeg zijn om beantwoord te worden. De plottwist zag je al aankomen vanaf de eerste minuut. De verschijnsels zijn matig vormgegeven. Gelukkig hadden de makers dat ook door, zie ook het less is more principe hierin. Pluspunt dat je meer huishoudproblematiek gepresenteerd krijgt dan standaard horroreffectjes. Maar goed, wat de film ook belicht, het is het allemaal net niet. Sommige zaken worden helaas vergeten zoals het kalendertje.

Bijna leuk voor een saaie middag. Voor een gezellige avond met chips en zoutjes zou ik Poltergeist aanraden.

avatar van knusse stoel
Hoe verder de tijd vordert, hoe moeilijker het zal worden om een griezelfilm van formaat neer te zetten?
Vaak krijgen we een ophoping van vorige films te zien, effecten die we al kennen maar waar we nog steeds van schrikken. Een onverhoedse camerabeweging en een drumslag en het publiek stuitert op en neer.
Ook "Our house" bevat veel van vorige griezelfilms uit het verleden.
Maar...is dat erg? Nee, wat verwacht je? Verhaal is niet supersterk maar toch aangenaam om te volgen en ik geloof echt dat regisseur Anthony Scott Burns zijn best heeft gedaan om de kijker(s) te vermaken met deze film. Acteurs doen hun werk goed en ook de muziek is aangenaam. (let op het laatste nummer)
Prima griezelfilm die doet wat het moet doen; vermaken, laten schrikken en entertainen!
Een 7.

avatar van Flat Eric
Een Geestopwekmachine.

Leuk bedacht. Het drama van het gezin is een goede trigger voor de horrorelementen. Ben je door een persoonlijk drama vatbaarder voor bovennatuurlijke elementen. De kinderen acteerden overtuigend en waren gelukkig niet irritant, alleen de rokerige verschijningen vond ik dan wat minder geslaagd. Toch wel voldoende.

avatar van Dennisj
Vond de film een fijne opbouw hebben. Alleen wanneer het gaat gebeuren had ik het gevoel naar een soort aflevering van de serie Goosebumps (kippenvel) te kijken van vroeger. Het lag allemaal ook vrij voor de hand wat er ging gebeuren. Niet een heel verkeerd filmpje, maar ook niet bijzonder. Net geen voldoende.

avatar van Elchapo
Vreselijk dit gedrocht,lijkt wel een afstudeer project van een beginnend regisseur.mijn advies: overslaan mensen!!!!!! 0.5 star.

avatar van beyondo
Acteurs doen hun werk goed en ook de muziek is aangenaam. (let op het laatste nummer).

Ze hadden het beter volledig gespeeld, zonder er tussen te praten, dat was het beste moment van de film.

avatar van Daan258
Behoorlijk slecht.

Ik had best wat verwacht maar het was niets meer dan een erg simpele,standaard tienerthriller.
Super cliché allemaal. Het is niets wat we nog niet eerder hebben gezien en daarbij wist de film nergens spannend te worden.

avatar van jex
jex
Saai. Niks nieuws. Horror/Thriller maar dan voor kinderen.

avatar van Jimske
Drama in de breedste zin van het woord. En saai. 1*