Transferts (2017)

Sciencefiction / Thriller
Miniserie, 6 delen

geregisseerd door Antoine Charreyron en Olivier Guignard
met Arieh Worthalter, Brune Renault en Steve Tientcheu

Na een bootongeluk wordt houtbewerker en huisvader Florian wakker in het lichaam van een politieagent. Deze politieagent leidt een speciale eenheid tegen illegale lichaamstransfers. Florian is opgesloten in het lichaam deze persoon. Dit is niet zijn eigen leven, met gevaarlijke geheimen.

avatar van mcdaktari
Hier ben ik wel benieuwd naar. De Franse taal weerhoud me er niet van om deze SF te kijken. Ik hoop dat het een onverwachte meevaller is.

avatar van jippie2010
Niemand op MM die het aangedurfd heeft?
Ik kijk eigenlijk nooit (mini)series,
maar ik wil me er wel aan wagen.
Even een avondje bingewatchen...

avatar van jippie2010
Nou, zes uren verder en we hebben een eindoordeel.
Een Franse serie die wisselend van kwaliteit is.
Het komt traag op gang en wellicht had deze serie wat meer budget verdiend, maar je hebt echt even de tijd nodig om goed in het verhaal te komen.
Qua verhaal doet het erg denken aan Self/less (2015) alleen worden er een hoop extra verhaallijnen in deze serie toegevoegd. Dat maakt het geheel wat lastiger te volgen, de taal helpt daarin overigens ook niet.

Kortom: wisselvallig, maar ik neig wel naar een voldoende: *3.0