Missing Link (2019)

Verenigde Staten / Canada
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Chris Butler
met de stemmen van Zoe Saldana, Hugh Jackman en Timothy Olyphant

Sir Lionel Frost doet onderzoek naar allerlei monsters en mythen, maar wordt niet erkend door zijn kleingeestige collega's. In de hoop eindelijk aanvaard te worden door zijn omgeving gaat Frost op avontuur in de Pacific Northwest om er het bestaan van het legendarische schepsel, meneer Link, te bewijzen. Hiervoor wordt hij bijgestaan door de eigenzinnige Adelina Fortnight die tevens over de plattegrond beschikt om Link terug te vinden.

• Vanaf 10 april in de bioscoop

Stop-motion film van Laika.

Vanaf 10 april 2019 in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Esteban
I'm going to enjoy this, no doubt. Ontzettend veel zin in Missing Link. In Chris Butler heb ik ook wel het nodige vertrouwen.

Alleen vraag ik mij eerlijk gezegd af of Laika, toch één van mijn favoriete animatiestudio's, hier geen te groot risico neemt? Waar de vorige vier films naast volwassenen óók de jeugd nog wist aan te spreken, lijkt dat aspect hier helemaal verdwenen. Dit terwijl hun films sowieso geen grote hits zijn aan de box office en Kubo zelfs niet uit de kosten geraakte. De studio heeft sowieso al een moeilijk financieel verhaal. Ik begrijp niet hoe ze hun hoofd boven water blijven houden.

Fingers crossed. Want ik wil Wildwood en Goblins ook wel zien in de toekomst.

PS: Wat een flauwe poster, zeg. Ik ben geen fan van dergelijk ongeinspireerd knip- en plakwerk. Ik hoop op een ander exemplaar in de komende weken.

avatar van Walter S.
Prima animatie, zag er mooi uit, geinig verhaal en leuke humor.

avatar van Esteban
En waar ik eerder al voor vreesde, lijkt ook te gaan gebeuren. Het ziet er volgens de eerste cijfers naar uit dat Missing Link gaat floppen aan de (Amerikaanse) box office.

avatar van Glacius
Sowieso, een film die verwijst naar de evolutietheorie in het christelijk conservatieve VS..

avatar van John Milton
Esteban schreef:
oeiiii, en niet een beetje.

Despite positive reviews and brilliant craftsmanship, Laika’s Missing Link tanked at the box office, delivering a historically-bad opening for a wide film release.

The hybrid stop motion/cg film directed by Chris Butler launched in 9th place with an estimated $5.8 million from 3,413 theaters. That’s the weakest-launch ever for a film on 3,200+ screens (the previous record-holder was Show Dogs, which started its run last year with $6M from 3,212 theaters).

Missing Link Bombs At The Box Office - cartoonbrew.com

dat is geen goed nieuws, want ik zie Laika graag succesvol zijn. En in staat zijn om films te blijven maken

avatar van Nicolage Rico
Niet gek ook. Ziet er niet best en uitnodigend uit.

avatar van MH040
met de stemmen van Zoe Saldana, Hugh Jackman en Timothy Olyphant
vreemd dat Zach Galifianakis hier niet tussen staat. Die speelt nog wel de titelrol.

avatar van Graaf Machine
Grappige, soms heel grappige en mooie, soms heel mooie animatie, met een doorsnee verhaaltje, maar dat laatste maakt niet zo uit.
Prima vermaak voor jong en oud, al zou ik hem eerder boven de 9 aanraden dan boven de 6.