Fright Fest (2018)

Alternatieve titel: American Fright Fest

Horror

geregisseerd door Ante Novakovic
met Dylan Walsh, Madison McKinley en Romeo Miller

Spencer Crowe is een regisseur van horrorfilms met een slechte reputatie. Daardoor wil niemand in Hollywood met hem samenwerken. Ondertussen zit de burgemeester van het stadje Somertown in spanning, omdat hij herkozen moet worden. Hij gaat wanhopig op zoek naar een manier om meer stemmen te krijgen. Het is bijna Halloween en de burgemeester komt met het briljante idee een doodeng spookhuis te bouwen. Hij vraagt Spencer Crowe om hulp.

avatar van Daan258
Afschuwelijk!

Nee, ik keek de film niet voor het verhaal of acteerwerk want ik wist al dat je daar niet veel van moet verwachten. Daarom had ik gehoopt een een lekkere simpele horror film met een Halloween thema en behoorlijk wat gore. Maar nee. De film weet op geen één vlak te slagen.
Ontzettend slecht en langdradig.

Lekker links laten liggen zou ik zeggen.

avatar van Shadowed
Mwa.

Niet zo slecht als de lage scores doen vermoeden, maar goed is het ook zeker niet. Ik zal wel bekennen dat de film met het thema 'spookhuisattractie' een voordeel had, maar uiteindelijk ben je er dan ook nog niet helemaal bij mij. Deze film had erg leuk kunnen zijn, maar is het uiteindelijk toch niet helemaal.

De film kent genoeg vaart en de regisseur versiert het huis best leuk, maar de film gaat in zijn geheel ten onder door gebrek aan creativiteit. Veel clichés komen voorbij en de focus op het spookhuis zelf is ook wat te miniem. Eenmaal het huis open gaat is er nauwelijks een introductie van wat er überhaupt te zien is.

Acteerwerk is nog wel oké. De tieners zijn misschien niet al te best, maar van de meer ervaren castleden is het best prima. Walsh is best grappig en Moler doet het ook zeker niet verkeerd. Camp is als moordenaar ook best grappig, maar ook iets te luidruchtig. Bovendien is zijn rol niet prominent genoeg om echt memorabel te worden.

Er wordt veel gestoken, gemoord en gehakt, maar geen enkele moord wil echt leuk zijn. Het versnelt het tempo wel behoorlijk en er is genoeg horror te bekennen, maar toch mist het iets. Vaak is het net wat te simpel gebracht allemaal en regisseur Novakovic is gewoon niet ambitieus genoeg om zijn creativiteit in dit project echt de vrije loop te laten. De posters zijn er trouwens goedkoper uit dan de film uiteindelijk is, er is nog wel een beetje budget (maar niet te veel) opgespaard.

Het is allemaal wel erg vermakelijk en best grappig. De vaart zit er behoorlijk in, aan luchtigheid geen gebrek en er wordt genoeg in gehakt en geslacht, maar toch mist het project een beetje regiepower. Het gebrek aan creativiteit en potentie heeft het als geheel wel echt de nek omgedraaid.