The Negotiation (2018)

Zuid-Korea
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jong-suk Lee
met Ye-jin Son, Hyun Bin en Sang-ho Kim

Ha Chae-Yoon werkt als onderhandelaar voor de politie in Seoul. Ze weet zich tijdens haar werk altijd kalm te houden. Min Tae-Koo is lid een internationale misdaadorganisatie en smokkelt wapens. Hij gijzelt enkele mensen en het is nu aan Ha Chae-Yoon hen te redden. Ze krijgt daarvoor slechts twaalf uur de tijd.

Bij momenten bloedstollend gijzelingsdrama. De wendingen in het verhaal maken deze film tot een spannende thriller, een van de betere in zijn soort. Dat is onder te meer te danken aan het emotierijke optreden van Ye-jin Son als de gefrustreerde onderhandelaar. In haar beste rol sinds jaren toont Son haar veelzijdigheid, wat haar al jaren tot een absolute topper maakt binnen de Koreaanse cinema. De laconieke, onderkoelde crimineel Hyun Bin is haar ideale tegenstander in deze zeer intensieve film.
Een aanrader voor liefhebbers van dit genre.

avatar van Seam
Leuk tussendoortje met inderdaad prima acteerwerk van de twee hoofdpersonages. Er is een aantal leuke twist/plotontwikkelingen, maar ook niet heel schokkend. De film is wel netjes verzorgd waardoor het goed wegkijkt. Met name de conclusie is wel erg sterk, waardoor de film toch net boven de standaard (Hollywood) films uitsteekt.