• 8.299.812 stemmen

Geregisseerd door: Yoon Jong-bin

Met onder meer: Hwang Jung-min, Lee Sung-min en Cho Jin-woong

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Gongjak

"In the lasting days of the Cold War"

Het is het jaar 1993 en voormalig militair officier Suk-young Park wordt door de overheid gerekruteerd als spion. Hij gaat aan de slag voor de Zuid-Koreaanse inlichtingendienst en krijgt de codenaam "Black Venus". Suk-young Park krijgt de opdracht te infiltreren in een groepje machtige Noord-Koreanen om op die manier informatie te krijgen over het nucleaire programma van Noord-Korea. Hij gaat daarvoor naar Beijing.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Han Chang-joo

Chang-joo's Wife

avatar van Basto

Basto

Dertien in een dozijn Koreaanse thriller. Wordt nooit echt spannend.

3tje

avatar van Mr Thee

Mr Thee

Ik borduur verder op het commentaar van Basto. Dertien in een dozijn vanwege het gebrek aan ultieme thrill wat mij betreft. Toch wekte het onderwerp de interesse wel en zijn de oneindige plottwists wel vermakelijk. Het hield me wel bij de les. Deze gelikte Zuid-Koreaanse cinema krijgt 3,25*, afgerond voor de toch leuke festivalervaring.

avatar van mrklm

mrklm

Reconstructie van een periode uit het leven Park Seok-young [Jung-min Hwang], een Zuid-Koreaanse spion die midden jaren ’90 opdracht krijgt om vast te stellen wat de status is van het nucleaire programma in Noord-Korea. Cruciaal is de vertrouwensband die Park (die de bijnaam ‘Black Venus’ kreeg) opbouwde met R.I. Myong-un [Lee Sung-min]. Het verhaal is spannend maar Yoon slaagt er maar niet in om enige suspense op te bouwen waardoor de spanning nooit voelbaar wordt, ondanks het goede spel van de twee hoofdpersonen. Ju-bong Gi is indrukwekkend als president Kim Jong-Il.