Gongjak (2018)

Alternatieve titels: The Spy Gone North | 공작

Zuid-Korea

geregisseerd door Jong-bin Yoon
met Jung-min Hwang, Sung-min Lee en Jin-Woong Cho

Het is het jaar 1993 en voormalig militair officier Suk-young Park wordt door de overheid gerekruteerd als spion. Hij gaat aan de slag voor de Zuid-Koreaanse inlichtingendienst en krijgt de codenaam "Black Venus". Suk-young Park krijgt de opdracht te infiltreren in een groepje machtige Noord-Koreanen om op die manier informatie te krijgen over het nucleaire programma van Noord-Korea. Hij gaat daarvoor naar Beijing.

avatar van Basto
Dertien in een dozijn Koreaanse thriller. Wordt nooit echt spannend.

3tje

avatar van Mr Thee
Ik borduur verder op het commentaar van Basto. Dertien in een dozijn vanwege het gebrek aan ultieme thrill wat mij betreft. Toch wekte het onderwerp de interesse wel en zijn de oneindige plottwists wel vermakelijk. Het hield me wel bij de les. Deze gelikte Zuid-Koreaanse cinema krijgt 3,25*, afgerond voor de toch leuke festivalervaring.