Ji-pu-ra-gi-ra-do Jap-go-sip-eun Jim-seung-deul (2020)

Alternatieve titels: Beasts Clawing at Straws | 지푸라기라도 잡고 싶은 짐승들

Zuid-Korea
Drama / Thriller

geregisseerd door Kim Yong-Hoon
met Woo-sung Jung, Do-yeon Jeon en Yuh Jung Youn

Joong-Man woont, nadat hij failliet ging, noodgedwongen weer bij zijn aan de ziekte van Alzheimer lijdende moeder. In een badhuis ontdekt hij een tas met geld in een locker en denkt hij de oplossing voor al zijn (financiële) problemen gevonden te hebben. Ook douanier Tae-Young is naarstig op zoek naar geld als zijn vriendin met het kapitaal dat hij leende van een louche woekeraar is verdwenen. Mi-Ran heeft een vermogen verloren op de aandelenmarkt en werkt nu als 'gastvrouw' om het geld terug te verdienen. Op een dag oppert een verliefde klant haar gewelddadige echtgenoot te vermoorden.

avatar van Basto
Net iets te veel 13 in een dozijn qua opzet. Had allemaal wat vuiger en extremer gemogen.

avatar van hvdriel
Intelligente cirkelvertelling waarbij je jezelf na afloop afvraagt: 'Hè, hoe zat het ook alweer in het begin van de film?'

avatar van tbouwh
Ook wel ''Beasts that cling to the Straw'', aldus imdb.