Verliefd op Cuba (2019)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Susan Visser, Abbey Hoes en Jan Kooijman

Als Loes wordt gebeld vanaf de Cubaanse Ambassade staat ze met haar mond vol tanden. Ze wist niets over de relatie van haar dochter, laat staan dat ze gaat trouwen met een Cubaan... Ze boekt de eerstvolgende vlucht naar Havana en is vastberaden om een stokje voor dit gedoemde huwelijk te steken. Tijdens haar verblijf op het eiland hervindt Loes haar geloof in de liefde. Net als haar dochter wordt ook Loes Verliefd op Cuba.

avatar van Ebenezer Scrooge
Daar gaan we weer. Wat mij zo verafschuwt aan deze films zijn de idiote dialogen, de uitsloverige manier van acteren, maar vooral de 'humor': een vrouw die net een nose-job heeft ondergaan en moet niesen, een vrouw die per ongeluk het weggezogen vet van een andere vrouw opdrinkt, iets met een parel en een bebloede lul..
De seksscènes zijn ook zo verschrikkelijk. Onhandige seks kan best iets leuks opleveren maar hier wordt het zo Peppi & Kokki gebracht dat het gewoon op de zenuwen werkt: een man die zijn bloes probeert uit te trekken, wat natuurlijk niet lukt, en zich als een orang-oetan op z'n borst trommelt voordat hij haar bespringt. De acteurs gaan altijd zo lelijk gekleed, ik krijg daar doorgaans een heel goedkoop Bristol/Wehkamp gevoel bij. Ook heel vervelend is dat telkens wanneer de camera beweegt het beeld zo'n fisheye-effect krijgt, alsof je in een kerstbal kijkt.

Que Si, Que No... Vooral heel veel No.

Ik vond het wel een geinige film. Niet te veel nadenken, gewoon vermaak.
Leuk ook die Spaanstalige muziek en een indruk van Cuba.

avatar van cantforgetyou
Wat een vreselijke slechte film. Echt afschuwelijk. Wat een scenario, wat een humor, wat een dom gedoe. Echt gewoon totaal niet grappig. Ik werd er heel chagrijnig en kriebelig van. Beschamend voor die acteurs, als ze deze film terug moeten kijken. Wat een afknapper. Zonde van mijn tijd. Nooit meer kijken, dit prul.

Echt de slechtste film van Nijenhuis. De aftiteling was nog het beste stuk. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken.

avatar van Robi
Op zich ben ik best een liefhebber van de Nederlandse film, maar deze sla ik toch maar over als ik zie waar het over gaat en wat er hier over geschreven wordt.

avatar van Toontje G
Als ik de naam Susan V al zie staan skip ik gelijk door als jullie het niet erg vinden. Ik geef de film geen sterren want ik ga er niet naar kijken maar mijn vermoeden is dat ik toch zeker een 0,5 had gegeven.