ad

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Johan Nijenhuis

Met onder meer: Susan Visser, Abbey Hoes en Jan Kooijman

IMDb beoordeling: 4,9 (556)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 14 februari 2019

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Verliefd op Cuba

Als Loes wordt gebeld vanaf de Cubaanse Ambassade staat ze met haar mond vol tanden. Ze wist niets over de relatie van haar dochter, laat staan dat ze gaat trouwen met een Cubaan... Ze boekt de eerstvolgende vlucht naar Havana en is vastberaden om een stokje voor dit gedoemde huwelijk te steken. Tijdens haar verblijf op het eiland hervindt Loes haar geloof in de liefde. Net als haar dochter wordt ook Loes Verliefd op Cuba.

imageimageimageimageimage

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Daar gaan we weer. Wat mij zo verafschuwt aan deze films zijn de idiote dialogen, de uitsloverige manier van acteren, maar vooral de 'humor': een vrouw die net een nose-job heeft ondergaan en moet niesen, een vrouw die per ongeluk het weggezogen vet van een andere vrouw opdrinkt, iets met een parel en een bebloede lul..

De seksscènes zijn ook zo verschrikkelijk. Onhandige seks kan best iets leuks opleveren maar hier wordt het zo Peppi & Kokki gebracht dat het gewoon op de zenuwen werkt: een man die zijn bloes probeert uit te trekken, wat natuurlijk niet lukt, en zich als een orang-oetan op z'n borst trommelt voordat hij haar bespringt. De acteurs gaan altijd zo lelijk gekleed, ik krijg daar doorgaans een heel goedkoop Bristol/Wehkamp gevoel bij. Ook heel vervelend is dat telkens wanneer de camera beweegt het beeld zo'n fisheye-effect krijgt, alsof je in een kerstbal kijkt.

Que Si, Que No... Vooral heel veel No.

avatar van Jeetje

Jeetje

Ik vond het wel een geinige film. Niet te veel nadenken, gewoon vermaak.

Leuk ook die Spaanstalige muziek en een indruk van Cuba.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Wat een vreselijke slechte film. Echt afschuwelijk. Wat een scenario, wat een humor, wat een dom gedoe. Echt gewoon totaal niet grappig. Ik werd er heel chagrijnig en kriebelig van. Beschamend voor die acteurs, als ze deze film terug moeten kijken. Wat een afknapper. Zonde van mijn tijd. Nooit meer kijken, dit prul.

avatar van Hannes791

Hannes791

Echt de slechtste film van Nijenhuis. De aftiteling was nog het beste stuk. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken.

avatar van Robi

Robi

Op zich ben ik best een liefhebber van de Nederlandse film, maar deze sla ik toch maar over als ik zie waar het over gaat en wat er hier over geschreven wordt.

avatar van Toontje G

Toontje G

Als ik de naam Susan V al zie staan skip ik gelijk door als jullie het niet erg vinden. Ik geef de film geen sterren want ik ga er niet naar kijken maar mijn vermoeden is dat ik toch zeker een 0,5 had gegeven.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

WoW!! Wat een gave kleuren!!!

En... daar blijft het dan ook bij. Snel vergeten wat mij betreft.

avatar van frans123

frans123

• 2094 berichten

Ik ben te oud voor dit soort rommel, maar kan mij helemaal voorstellen wat een banale film dit is,oubolligheid, flauwe grappen, .."'suggestieve seks". Een verhaal om te huilen.

Ik stel mij de premiere voor met alle acteurs...Dan zak je toch door de grond??

"'kan ik er uit geknipt worden??".

En alleen de hoes al...jaren zestig.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

De tijd die mensen nemen om te schrijven dat ze een film niet gaan kijken... Het zit diep.

avatar van frans123

frans123

• 2094 berichten

BlueJudaskiss schreef:

De tijd die mensen nemen om te reageren op mensen die een film niet gaan kijken...het zit nog dieper

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

frans123 schreef:

Klopt absoluut.

avatar van mjk87

mjk87

Heel matig. Vlot gemaakt filmpje, maar enorm leeg en het wordt ook nooit leuk. De personages niet, de situaties niet en de film ook niet. Het lukt Nijenhuis gewoon om geen sfeer te creëren op Cuba, wat knap op zich is. Susan Visser is enorm irritant, maar ook die ex van haar in zo'n karikaturale rol is niet echt te pruimen. Hoes is nog te doen, maar geen moment is haar relatie met die jongen geloofwaardig. En zo blijft er weinig over. 1,0*.