Verliefd op Cuba (2019)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Johan Nijenhuis
met Susan Visser, Abbey Hoes en Jan Kooijman

Als Loes wordt gebeld vanaf de Cubaanse Ambassade staat ze met haar mond vol tanden. Ze wist niets over de relatie van haar dochter, laat staan dat ze gaat trouwen met een Cubaan... Ze boekt de eerstvolgende vlucht naar Havana en is vastberaden om een stokje voor dit gedoemde huwelijk te steken. Tijdens haar verblijf op het eiland hervindt Loes haar geloof in de liefde. Net als haar dochter wordt ook Loes Verliefd op Cuba.

Vanaf 14 februari 2019 in de bioscoop (eOne)

Welja.

avatar van sinterklaas
Worden de mensen hier nou niet eens een keer moe van?

avatar van Flipman
Nee want zo'n film had Nijenhuis nog nooit van z'n levensdagen gemaakt!

avatar van Eveline-Laura
De trailer duurde al te lang... hoeveel van dit soort films moeten er nog gemaakt worden..
Genant dat een aantal prima acteurs hieraan meewerken.
En toch zal dit weer goed lopen, tactische zet rond Valentijnsdag i.v.m. Ladiesnight etc.

avatar van wess16
Ik zag de trailer langskomen in de bios, dat was al de hel.

avatar van bjerik76
Nee !! .. niet nog 1 !!

avatar van wwelover
Zal vast een goede eerste week draaien met al de Valentijn specials. Maar de recensies zijn niet geheel onverwacht behoorlijk negatief.

avatar van AmazingPP
Weer zo'n walgelijk wanproduct van Nijenhuis. Ik vermijd zijn films met een grote omweg.

avatar van Sisorow
Ik ben het wel zat. Slechte film hoor...

avatar van mikey
Weer 7 ton van het filmfonds door de plee gespoeld.

Tja hoe vaak komen er goede Nederlandse films uit, eens in de 10 jaar. Neem niet eens de moeite om deze te bekijken.

avatar van BlueJudaskiss
Vanwaar toch allemaal die mensen hier die even willen zeggen dat ze de film niet willen gaan kijken? Lucht het op? Wat wil je ermee bereiken?

avatar van Donkerwoud
Ik wil 'm wel kijken, hoor. Beetje fulmineren op z'n tijd kan best lekker zijn.

Ik niet. Mij lucht het inderdaad wel op door te zeggen dat ik me hier van distantieer.

avatar van soom
Ik verwachtte een Costaanse Alles is Verliefd op de Wereld, waar de dialogen om te huilen zijn en ik elke millimeter seconde film hoop dat ik het einde nog haal.
Want dat is waar Johan bekend om staat voor mij. Van die hapslik films maken, die weliswaar iets beter zijn dan de gemiddelde Nederlandse film, maar er toch maar nét een fractie boven bungelen.

Die gevoelens hielden het ongeveer vijf minuten vol toen de film startte. Dit is leuk! Constateerde ik aan het einde. De sfeer, de acteurs. Alles klopt en straalt, is echt voor een moment leuker dan verwacht. Misschien toch omdat het niet binnen Europa is gefilmd en er een zekere saus door heen is geroerd.
Zelfs al vond ik het echt een beetje te met Que Si, Que No. Hallo, Jody Bernal is Colombiaans, geen Spanjaard of Cubaan, hoeveel keer daar ook Spaans gesproken wordt. En ik kan me niet voorstellen dat hij echt zo internationaal bekend is dat mensen zijn muziek kennen. Maar ludiek is het, oké.

Oja. Susan en Abbey zijn heel schattig.

avatar van m1701
Tja...t is dat kan Kooijman er goed uit ziet in deze film....voor de rest slappe hap

avatar van Graaf Machine
Een Nijenhuis stond nog op de bucketlist. Nooit eerder een film van de man gezien. Niet op beeldscherm en niet op groot doek. Mijn vuurdoop wilde ik een eerlijke kans geven dus werd het groot doek.
Nou, de ambitie spatte er niet van af, maar verder best een vakkundig gemaakte feel good. Het verhaal stak degelijk in elkaar en de sfeer was prima. Overigens 1 van de goorste scenes die ik de afgelopen jaren zag zat in deze film. Zelden gebeurd dat ik me op mijn lichaam moest concentreren om niet letterlijk over mijn nek te gaan.

Prima film.

Graaf Machine schreef:
.Overigens 1 van de goorste scenes die ik de afgelopen jaren zag zat in deze film. Zelden gebeurd dat ik me op mijn lichaam moest concentreren om niet letterlijk over mijn nek te gaan.
Las dit voor het zien van de film en verkeerde in blijde verwachting bij elk van beide aanzetten tot Mooie Medische Momenten, maar die werden het niet. Ben nu bijzonder benieuwd op welke scene je doelt.

soom schreef:

Ter info btw: Het nummer is niet door hem geschreven, het is een Argentijns nummer dat blijkbaar in heel Latijns-Amerika succesvol is geweest.

avatar van Graaf Machine
skinny_tie schreef:

Ik moest bijna kotsen door die scene met dat potje vet. Werd er letterlijk misselijk van. Walgelijk.

avatar van Rouge
sinterklaas schreef:
Worden de mensen hier nou niet eens een keer moe van?

Ja, behoorlijk moe!!

avatar van RebbelDebbel
Graaf Machine schreef:

OMG.... inderdaad. Dat was heel smerig!!!

Graaf Machine schreef:
Die had van mij wat langer uitgesmeerd (no pun intended) mogen worden, maar blijkbaar had het in deze vorm al genoeg effect op anderen.

avatar van RebbelDebbel
merijn82 schreef:
?????

Tenenkrommend slecht. Soms zijn die nederlandse romcoms nog wel te behappen. Maar deze " Verliefd op Cuba" haalt alle slechte en herkenbare kenmerken van een nederlandse film naar boven. Dramatisch acteerwerk, totaal niet leuke grappen, treurige dialogen en een lullig verhaal lijntje . Ook wordt het mooie Cuba belachelijk afgeschilderd en cultureel verkracht. Bah..bah..bah.. 1*

avatar van Joopiejoop
De Nederlandse film... zoals het niet moet..helaas.

Na Verliefd op Ibiza nu dus Verliefd op Cuba, zou dus passend zijn als Nijenhuis over een aantal jaren de trilogie afsluit met Verliefd op mezelf. Want je moet toch wel heel erg van jezelf houden, als je steeds maar een kleine variant op dezelfde film weet te maken. Verliefd op Cuba is gewoon Costa(achttien jaar oud inmiddels) maar dan gericht op volwassenen in plaats van op de tieners destijds. Een luchtige, vrolijke film met middelmatige, zeg maar lompe karakterisering van de personages. Want hier wil iedereen uitsluitend dansen, feesten en seksen. Wat de mensen hier zelf eigenlijk voor een achtergrond hebben?, waarom we verlief zouden moeten worden op Cuba? .....Geen idee. Enfin, ook een gevalletje eigen schuld dikke bult als je hiernaar kijkt, want je weet precies wat je kunt verwachten, dus begin er niet aan als het je niet aanstaat. Maar dat de wel erg wereldvreemde VIsser(niet met haar allerbeste spel), iets krijgt met de hitsige Kooijman(leuke rol, eerlijk is eerlijk) tart dan wel weer elke geloofwaardigheid, zelfs voor een Nijenhuis productie.

avatar van Ebenezer Scrooge
Daar gaan we weer. Wat mij zo verafschuwt aan deze films zijn de idiote dialogen, de uitsloverige manier van acteren, maar vooral de 'humor': een vrouw die net een nose-job heeft ondergaan en moet niesen, een vrouw die per ongeluk het weggezogen vet van een andere vrouw opdrinkt, iets met een parel en een bebloede lul..
De seksscènes zijn ook zo verschrikkelijk. Onhandige seks kan best iets leuks opleveren maar hier wordt het zo Peppi & Kokki gebracht dat het gewoon op de zenuwen werkt: een man die zijn bloes probeert uit te trekken, wat natuurlijk niet lukt, en zich als een orang-oetan op z'n borst trommelt voordat hij haar bespringt. De acteurs gaan altijd zo lelijk gekleed, ik krijg daar doorgaans een heel goedkoop Bristol/Wehkamp gevoel bij. Ook heel vervelend is dat telkens wanneer de camera beweegt het beeld zo'n fisheye-effect krijgt, alsof je in een kerstbal kijkt.

Que Si, Que No... Vooral heel veel No.

Ik vond het wel een geinige film. Niet te veel nadenken, gewoon vermaak.
Leuk ook die Spaanstalige muziek en een indruk van Cuba.