Tuntematon Mestari (2018)

Alternatieve titels: One Last Deal | Dark Christ

Finland

geregisseerd door Klaus Härö
met Heikki Nousiainen, Pirjo Lonka en Amos Brotherus

Olavi is een door het werk geobsedeerde kunsthandelaar die achtergelaten is door een industrie die grotere zakelijke conglomeraten bevoordeelt. Daar hebben algoritmes het instinct en de kennis over de kunstgeschiedenis vervangen, waardoor de handelaren zijn overvolle winkel links laten liggen. Hierdoor lopen ze wellicht wel een obscuur object mis van een grote Russische schilder. Om in het bezit te komen van het object is veel onderzoek en een beetje hulp nodig, die hij onverwachts ontvangt van zijn kleinzoon, Otto. Terwijl Olavi zijn kleinzoon leert hoe je in deze concurrerende sector moet handelen en onderzoek kunt doen naar dingen die je niet kunt vinden via Google, maakt hij opnieuw contact met zijn dochter Lea en ontdekt hij de familie die hij heeft gemist.