ad

Geregisseerd door: Josh Trank

Met onder meer: Tom Hardy, Linda Cardellini en Jack Lowden

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Capone

"We all pay for our crimes in the end."

'Capone' vertelt het verhaal van de Amerikaanse gangster Al Capone in zijn laatste maanden. Nu hij op vrije voeten is na zijn celstraf van tien jaar te hebben uitgezeten, begint de 47-jarige Capone te lijden aan dementie. Zijn gewelddadige verleden laat hem niet met rust en steeds meer verteert de ziekte zijn geest. Hij zal uiteindelijk sterven in 1947, op slechts 48-jarige leeftijd.

imageimageimageimageimageimageimage

Uier

Cool en treffend. Hardy is een baas.

Uier

Nais. In tegenstelling tot vele anderen kon ik Trank’s vorige film wel waarderen, net zoals alle projecten die Hardy uitgekozen heeft in het verleden.

avatar van John Milton

John Milton

Nooit gedacht dat Trank na die flop voor zijn volgende project Tom Hardy nog kon scoren.

Ik ga dit kijken. #tweedekans? Verhaal spreekt wel aan in ieder geval.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Misschien zo'n geval waar Hardy en/of zijn management veel zagen in het script? Het klinkt alsof het weer in lijn gaat worden met 'Bronson'.

Klinkt niet goed, een hoop schmieren en interessantdoenerij. Jammer.

Uier

Wanneer en waar te zien?

avatar van Boneka

Boneka

Afknapper zo te lezen. Gaat geen voldoendes krijgen. Jammer

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Hm, komt bij mij juist op de lijst na het lezen van die korte stukjes. Klinkt wel interessant.

avatar van exper

exper

heb nog nooit zo n slechte slechte film en een slechte Tom Hardy gezien als deze film verschrikkelijk dit is echt zonde van je tijd,Hardy zit heel de tijd schaapachtig voor hem uit te kijken (zijn rol snap ik) en je verstaat geen ene moer van wat hij allemaal zegt met die sigaar in zijn mond.de film valt van het een in het ander en het gaat nergens over terwijl ik een grote fan ben van Hardy maar dit shit wat een bagger.

avatar van mariobustamente2

mariobustamente2

exper schreef:

Er staat ook duidelijk dat dit gaat over de al capone met beginnende dementie en niet over al capone de gangster. Desalniettemin ben ik het volledig met je eens, het is een zonde van je tijd film en tom hardy speelt de rol van al capone verschrikkelijk slecht !.

avatar van TrudeVinke

TrudeVinke

Echt WAAR-DE-LOOS deze film.

Extreem slecht acteerwerk van Hardy, en de rol past hem gewoon niet.

Het script is belachelijk.. moeten we serieus kijken naar hoe Capone in zijn broek poept?

Zonde van de moeite om deze film te gaan bekijken.

0 sterren

avatar van exper

exper

ja dat snap ik ook wel maar moet je naar een capone kijken die in bed schijt en niet verstaanbaar is door een grote sigaar en do voor zich uit zit te kijken nee deze rol had Hardy niet aan moeten nemen is tie veel te goed voor maar hij speelde de rol ook echt slecht

avatar van Hollywood007

Hollywood007

TrudeVinke schreef:

Het was uiteindelijk ook maar gewoon een mens

avatar van Bacchero

Bacchero

De laatste jaren van zijn leven tastte de uitgezaaide geslachtsziekte syfilis de hersenen van Capone aan en takelde hij ook fysiek zwaar af dus in die zin speelt Hardy zijn rol wel goed maar veel meer valt er over de film niet te zeggen. Geen verhaal of diepgang noch biografisch noch karakterschets... wel verwarrend maar ja dat pas een beetje met de aftakeling van zijn geest... Er zit ook geen sfeer (van die tijd) in de film noch spanning noch vooruitgang... kortom geen aanrader en nochtans vind ik Hardy een topacteur en had met een ander verhaal of betere regisseur het iets heel anders gegeven (uit het leven van Capone valt er toch heel wat te rapen voor een goede film).

avatar van lordhumangus

lordhumangus

Wat een slechte film zeg, was net of ik naar komedie film zat te kijken, had beetje a la "The untouchables" verwacht van Brian De Palma. 1 uur en 59 min. van mijn leven weggegooid. 2 sterren. Laat Tom Hardy

lekker Mad Max films maken weinig woorden en veel daden.

avatar van Glacius

Glacius

Ik ben wel nieuwsgierig. Verwacht eerder een Bronson -achtige film ipv een 'Rise and Fall' type misdaad film.

avatar van Zipportal

Zipportal

Dit was gewoon slecht.

avatar van macrobody

macrobody

Ik geef anderhalve ster voor Linda Cardellini. De rest van de film is het aanzien niet waard, tenzij je graag mensen weg ziet kwijnen.

avatar van macrobody

macrobody

Glacius schreef:

Oooh, jij gaat heel erg teleurgesteld worden want het is geen van beide. Het is niet eens een misdaad film.

Het is een drol verpakt in een zak met hopium.

• 20975 berichten

Letterlijk een ramp van een film geen jaren 30 en 40 gevoel vreselijk acteerwerk en geen binding met het verhaal en de acteurs de enigste die er nog wat van maakt is Linda Cardellini. Met dit script kun je ook geen goede film maken.

Lewis-06

Capone films zijn gedoemd om te mislukken.

avatar van 606

Lewis-06 schreef:

Capone films zijn gedoemd om te mislukken.

Nee hoor, zijn zeker paar hele fijne capone films.

606 schreef:

Nee hoor, zijn zeker paar hele fijne capone films.

nee hoor. (mijn mening)

avatar van 606

Lewis-06 schreef:

nee hoor. (mijn mening)

Dus jij vind de film met DeNiro niet goed?

606 schreef:

Dus jij vind de film met DeNiro niet goed?

zelfs kinderachtig.

avatar van schumacher

schumacher

Het beste in de film is dat gouden machinegeweer.

Voor de rest trok het op nieveel.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Tom Hardy, geweldig in Mad Max. Maar ik zie meer middelmatig tot slap acteerwerk van/door hem dan beter werk. Hier slaat hij de plank finaal mis, dat zou de regisseur ook wel gezien hebben mogen. Helaas. Het gegeven van een aftakelende en zielige Capone is best een mooi gegeven, wij was ook maar een mens tenslotte (dan wel met onmenselijke trekken).

Maar de soundtrack vond ik echt heerlijk, sfeer van in beeld brengen was ook wel oké te noemen. Historisch gezien echt wel interessant, helaas niet in uitvoering. Zonde, ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat de man zo aan zijn einde is gekomen. The rise and fall, history repeats.

avatar van notoirefilmhater

notoirefilmhater

Deze film is echt niet om aan te gluren. Het is vooral semi-interessant doen over de illusies die Capone in de laatste jaren van z'n (lijdende) leven had. Zij het dat het helemaal niet leuk is om naar iemand te kijken die lijdt en naar iemands niet te verifiëren illusies. Ook is er geen sfeer, geen spanning en heb je geen binding met de nogal onsympathieke characters.

scorsese

Matige film over het laatste levensjaar van de eens roemruchte gangster Al Capone. Niet direct een biopic aangezien we hier slechts Al Capone als ernstig zieke man zien (zijn personage mist in die hoedanigheid ook wat context). Voornamelijk omdat de film een duidelijke richting mist, weet het niet echt te boeien. Wel een goeie cast met Tom Hardy voorop in de titelrol.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Het ligt er maar net aan met welke verwachtingen je naar deze film gaat kijken. Onvoorbereid zou je een gangsterfilm verwachten met veel actie en rondspattend bloed. Maar als je wat beter bent voorbereid weet je van te voren dat je een film gaat zien over het laatste jaar - de laatste paar maanden en dagen - van een voormalig gangsterbaas; verbannen, uitgespeeld en uitgehold door dementie en syfilis. Als je dus van actie houdt moet je hier niet naar kijken.

Ik vond uiteindelijk de film niet goed, vooral door het warrige script en het feit dat de film van de hak op de tak springt en nergens goed uitwerkt. Hardy was goed in zijn rol en ook de anderen bevielen mij wel. Eigenlijk is hij het perfecte type om Capone te spelen. Niet te vergelijken met De Niro (briljant!) in The Untouchables: dat was Capone in een totaal andere omgeving en dus een totaal andere rol.

De vergelijkingen hier op MM met Hardy in zijn rol in Mad Max vind ik onzinnig. Dat is een totaal ander soort film. Je kunt en mag niet verwachten dat een acteur in elke film eenzelfde typetje speelt. Ik vind het juist sterk van Hardy dat hij er niet bang voor is om totaal verschillende rollen op te pakken.