• 8.293.245 stemmen

Nous Finirons Ensemble (2019)

Komedie / Drama | 135 minuten

Met onder meer: François Cluzet, Marion Cotillard en Gilles Lellouche

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 6 juni 2019

Plot Nous Finirons Ensemble

Zeven jaar na de gebeurtenissen uit 'Les Petits Mouchoirs' herenigt de vriendengroep zich. Dit nadat ieder lid zich lange tijd van elkaar heeft afgezonderd. De vrienden, allen intussen de veertig gepasseerd, organiseren een geheim verjaardagsfeest voor Max en reflecteren op hun leven en vriendschap.

imageimageimageimageimageimageimage

Vincent Ribaud

Isabelle, l'ex femme de Vincent

Véronique, l'ex femme de Max

Jean-Louis

Sabine, la nouvelle compagne de Max

kappeuter (crew films)

Vervolg op Les Petits Mouchoirs (2010)

Vanaf 6 juni 2019 in de bioscoop (Cinéart Nederland)

avatar van mrklm

mrklm

Ook als je Les petits mouchoirs (2010) niet hebt gezien, kun je dit vervolg op die film zonder al teveel problemen volgen. De vriendengroep uit die film komt voor het eerst in lange tijd bij elkaar om Max thuis te verrassen met een verjaardagsfeest. Max heeft daar echter totaal geen zin in. Niet alleen omdat er nog wat onuitgesproken frustratie heerst, maar ook omdat zijn relatie op de klippen is gelopen en hij het huis noodgedwongen te koop heeft moeten zetten.

Formulematig uitgangspunt komt tot leven door de chemie tussen de acteurs, scherpe dialogen en een ijzersterke vertolking van François Cluzet als de jarige job. Het verhaal mag dan niet al teveel verrassingen bevatten, maar het is een plezier om deze cast aan het werk te zien en er valt meer dan voldoende te lachen.

avatar van Movsin

Movsin

Wat een gekte als de vrienden van "Les Petits Mouchoirs" elkaar na 7 jaar nog eens weer zien.

Gelukkig bestaat de kliek uit acteurs die volledig hun "métier" beheersen en naar wie het een genot is te kijken en te luisteren, als ze door een emotionele en avontuurlijke passage in hun leven gaan.

Een film over vriendschap waarin voldoende gelegenheid is om zich te verkneukelen aan de pittige dialogen en gekke situaties.

François Cluzet lijkt wat dikker en ouder (hij moet ook een 60-jarige verbeelden) sinds zijn "Intouchables", maar hij blijft een geliefde Franse topper.

avatar van John Milton

John Milton

Deze is echt behoorlijk onder de radar doorgevlogen of niet?

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Een leuk en fijn vervolg op Les Petits Mouchoirs, die ik ook gezien heb. Het voelde weer een beetje alsof ik deel uitmaakte van de vriendengroep en alles met ze mee beleefde. Ondanks de problemen, vond ik het vaak erg gezellig om naar te kijken. Ik heb me er prima mee vermaakt, en het acteerwerk is weer top! Een 7. 3,5*

avatar van topsoft

topsoft

Niet zo sterk als 'Les Petits Mouchoirs' en het laatste half uur gebeurt er wel heel veel!

Maar ik heb weer genoten van het goede acteerwerk.

scorsese

Goeie film waarin een vriendengroep na zeven jaar weer bij elkaar komt om een verjaardag van één van hen te vieren. Een prima vervolg die wel meer van hetzelfde is (alhoewel de toon toch wat lichter is en het wat meer humor bevat). Maar het is leuk om de personages weer bij elkaar te zien hier en datzelfde geldt voor de uitstekende ensemble cast.

avatar van blurp194

blurp194

Aardig vervolg met dezelfde fraaie cast. Misschien net iets minder pakkend, hoewel ik dat in het origineel ook al wat aan de dunne kant vond. Maar wel met dezelfde herkenbaarheid en authenticiteit - en dat dan vooral door acteurs, die mooi naturel spelen. Toch, dezelfde crew heeft wel vaker mooi werk afgeleverd, je mag dan ook wel wat verwachten. En een echte hoogvlieger kan ik het ook weer niet vinden. Aangenaam kijkvoer met de zonnig-warme sfeer van een vakantie in Zuid-Frankrijk, zoiets.