ad

Releasedatum: 21 september 2018

• tv Zondag om 09:35 uur op Film 1 Premiere

Over Beyond the Sky

"Are they real?"

Chris Norton is een zelfverzekerd maker van documentaires. Hij gelooft niet in buitenaardse wezens of buitenaards leven en is vastbesloten te bewijzen dat dit niet bestaat. In zijn jeugd verdween zijn moeder. Volgens zijn vader werd zij ontvoerd door buitenaardsen. Chris begeeft zich naar bijeenkomsten om in gesprek te gaan met mensen die beweren ontvoerd te zijn door buitenaardsen en begint na een reeks vreemde ontmoetingen te twijfelen of er toch niet zoiets bestaat als buitenaards leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Pazmaster

Pazmaster

B film maar deze valt nog best mee. Peter Stormare heeft slechts een miniscule bijrol, de rest van de cast doet z'n best en voor een film als dit kan het er best mee door. De speciale effecten zijn goedkoop maar bij vlagen ziet het er niet eens zo verkeerd uit. Het verhaal is vrij standaard.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Ondanks dat het een B-film is volgens sommigen, hebben wij ons prima vermaakt met deze SF-film!

Vleugjes humor waren aanwezig, ook drama speelde een rol en natuurlijk fiction was een hoofdproduct voor deze "Beyond the sky".

Van ons een mooie 7 als dank voor de regisseur en de andere mensen die meewerkten aan dit product!

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik heb wel slechtere sciencefiction films gezien. Het is geen topper maar het verhaal op zich sprak me wel aan. Ook nog gebaseerd op ware gebeurtenissen

avatar van clubsport

clubsport

• 1901 berichten

een ietswat andere alien ontvoerings verhaal veel van hetzelfde met enkele originele plotwendingkjes .

jammer dat het allemaal behoorlijk goedkoop oogt de b status is er duidelijk aan af te zien .

avatar van pamela200

pamela200

Niet echt een topper maar ik bleef wel kijken. Voldoende vermakelijk.

Onderhond

Niet verkeerd.

Een film die braaf te leen gaat bij z'n horror buren en het faux doc gebeuren eenvoudig kopieert naar een verhaaltje over alien abductions. Een docu maker wil een hoop debunken, ook om z'n eigen verleden wat op orde te krijgen, maar raakt verstrikt in een mysterieus gebeuren.

Op zich is het niks nieuws, behalve dan dat het onderwerp van dit soort films zelden scifi is. Dat geeft de film een beetje extra flair, verder is het vooral kundig uitgevoerd. Acteurs doen het goed genoeg, visueel is het degelijk en de pacing zit ook wel goed.

Naar het einde toe vergaloppeert de film zich ietwat, vooral omdat er toch iets te hard gesteund wordt op visuele effecten waar duidelijk geen budget voor was én op een twistje dat amper stof doet opwaaien, maar het is de film vergeven. Gewoon een aardig fillertje, weinig pretenties, niks meer, niks minder.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Ondanks het zeer beperkte budget van slechts 1,5 miljoen, gooit de regisseur duidelijk enthousiast hun visie in het genre in deze film. Sestito heeft duidelijk ook een aardig team voor de special effects bij elkaar weten te krijgen.

Voor de rest gaat Sestito het echter pas echt los op het einde. Alles daarvoor is duidelijk een beetje goedkoop gebracht, waarschijnlijk voor bezuiniging. Voor een groot deel wordt het aan de kijker overgelaten om in de sciencefiction te geloven of niet, een keuze die best ok is.

Voor de rest is het ook vooral het acteerwerk dat het gehele eerste deel overeind houden. De acteurs gaan er, ondanks wat beperkte rollen, wel degelijk voor. Enthousiasme genoeg, en de acteurs hebben duidelijk ook wel wat ervaring.

De found-footage had wel wat geminderd gemogen. Het voegt voor de rest weinig toe en komt voor de rest ook weinig over als een documentaire-stijl. Op een gegeven moment vervaagd het zelfs zowat compleet en maar goed ook.

Echter kan de film niet voorkomen dat het eerste deel wat saai is. Omdat er nog weinig echt boeiends gebeurd ben je nooit echt geboeid. De mystery komt eigenlijk pas dik een half uur in de film om de hoek, en daarmee is zowat het gehele eerste half uur saai.

Het meest indrukwekkende kwam vooral in de slotfase. Het schip en de binnenkant ervan zag er behoorlijk goed uit. Toch wel heel tof dat ze dit met zo weinig budget voor elkaar hebben gekregen. Het zag er erg leuk uit, en daarmee was het eigenlijk wel het beste deel.

Voor de rest aardig als tussendoortje, maar iets te saai en leeg in het eerste deel. Eenmaal de spanning eindelijk een beetje komt kijken, begint de film pas echt op toeren te komen. Dat duurt echter wel wat te lang.

avatar van bjerik76

bjerik76

erg zoetsappig gefilmd allemaal hoor.

Hoe makkelijk die romance ontstaat en Chris binnen 24 uur even alles regelt in het dorpje.

Vond al die selfcam / vertel scenes wat overbodig. gewoon de speelfilm versie had beter en spannender geweest dan dat docu gedoe er omheen.

acteerprestatie is zeer matig net als de special effecten op het eind.

Als het budget er niet is, begin er dan ook niet aan, en gebruik anno 2018 niet van die goedkope/nep effecten. dat is het publiek gewoon niet meer gewend.

Theunissen

Dit soort Sciencefiction / Mystery films over ontvoeringen door buitenaardse wezens vind ik altijd wel leuk om naar te kijken en deze heb ik dan ook gisteravond bekeken via "Film1" on demand.

In dit verhaal draait het om documentairefilmer Chris Norton (Ryan Carnes), die eens en voor altijd wil bewijzen dat buitenaards leven een mythe is en dat ontvoeringen door aliens een nevenproduct zijn van het "False Memory Syndrome", een mentaal afweermechanisme van het onderbewustzijn dat getraumatiseerde mensen tegen al te pijnlijke herinneringen beschermt, zoals bij zijn vader Peter (Peter Stormare) die denkt dat zijn vrouw Nell (Danielle Burgio) ontvoerd is door aliens. Samen met zijn cameraman en boezemvriend Brent (Claude Duhamel) trekt hij naar het beruchte Roswell in New Mexico om er een "alien convention" bij te wonen en zogenoemde slachtoffers te interviewen. Hun nuchtere kijk krijgt echter een ferme knauw wanneer Chris valt voor de mooie Emily Reed (Jordan Danger), die stellig gelooft dat ze om de zeven jaar, op haar verjaardag, ontvoerd werd. En binnen enkele dagen wordt ze 28 !

"Beyond The Sky" begint in de stijl van een documentaire en dat is wel interessant. Maar als Chris eenmaal in contact komt met Emily, transformeert "Beyond The Sky" meer in een spannende sciencefictionfilm die helaas op een aantal vlakken tekortschiet. Zo is het acteerwerk matig tot slecht te noemen en vooral Jordan Hinson overtuigt nauwelijks in de rol van slachtoffer Emily, maar ze zag er gelukkig wel leuk uit. En het is bijzonder lastig om "That '70s Show (TV Series 1998–2006)" acteur Don Stark in de rol van het geniepig personage Bill Johnson te zien. Wel was het leuk om de vrij bekende acteur Peter Stormare (o.a. bekend van "Fargo (1996)", "Armageddon (1998)" en "John Wick: Chapter 2 (2017)") te zien in een kleine rol als vader Peter Norton, die o.a. tijdens de opening van de film zijn vrouw slaat (waarbij de destijds jonge Chris toekijkt vanaf de trap en het ook filmt met een camera), die daarna het huis verlaat en nooit meer gezien wordt.

"Beyond the Sky" probeert je als kijker voortdurend op de verkeerde voet te zetten met found-footage, mysterieuze plotwendingen en zogenaamde overtuigende personages, zoals Emily en een zogenaamde indianen medicijnman (Milton Chee) met de typische naam "John Great Beer", maar slaagt daarin zelden en echt boeiend of spannend wilt het eigenlijk ook nooit worden. En daar helpt de wending op het einde ook niet echt bij, waarbij het eerst lijkt dat het allemaal bedrog is geweest, en waar Bill Johnson achter zit, maar uiteindelijk komt er toch een UFO / Ruimteschip langs met twee aliens die Emily en Chris meenemen en Chris o.a. laten zien wat er met hem en zijn ouders vroeger is gebeurt en daarna kramen ze ook nog wat onzin uit m.b.t. de menselijke evolutie na verloop van heel veel jaren.

Op het einde als ze weer terug zijn op de aarde, geloofd niemand hun (net zoals Chris dat voorheen ook deed), vallen Chris en Emily in elkaars armen en zoenen ze elkaar, trouwen ze uiteindelijk ook en maken we nog korte tijdsprong van 8 jaar in de tijd, waarbij hun zoontje (Kai Thomas) zeven jaar wordt !

Voor de liefhebbers van Sciencefiction en ontvoeringen door buitenaardse wezens is "Beyond The Sky" wel een aardig filmpje om mee te pakken. Je kan de film misschien nog het beste vergelijken met een aflevering uit de populaire "The X Files (TV Series 1993–2018)" televisieserie. Hoewel dit waarschijnlijk een B-film is, zijn de speciale effecten nog van een goede kwaliteit.

Al met al vond ik deze Sciencefiction / Mystery film niet meer dan leuk om eens gezien te hebben en hij duurt gelukkig ook maar iets van 80 minuten.