Higher Power (2018)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Matthew Charles Santoro
met Jordan Hinson, Ron Eldard en Colm Feore

Als het universum iets van plan is, is het volkomen nutteloos om je je hiertegen te verzetten. Met zijn familie op het spel is Joseph Steadman tegen zijn wil een testobject van een kwaadaardige wetenschapper. Hierbij staat de hele wereld op het spel.

avatar van Phantasm
Een beetje een vreemde film met hier en daar leuke special effects.

avatar van moviemike
Klinkt zo'n beetje als een nieuw personage in het Marvel-universum!
Ik heb alleen het gevoel dat deze Avenger mij niet gaat bekoren ?

avatar van Grindhouse62
Beslist geen onaardige film, hij moest even opgang komen en toen begon hij ook vlotjes weg te kijken. Visueel ook wel prima met soms goede special effecten. SciFi die hards zullen aan deze film veel plezier beleven denk ik. Ik heb mij er wel mee vermaakt.3.0

avatar van jippie2010
Een B-film, dat moet gezegd worden.
Dat merk je aan de cast en het soms rommelende scenario.
Maar dat in ogenschouw nemende weet het geheel toch een aardig niveau te halen. Het verhaal bouwt zich langzaam op en de kracht van de film zit in de slotscenes. Voor de liefhebber. *2.5

avatar van onemanorgy
Als je deze film kritisch bekijkt valt er genoeg op aan te merken, Een hoofdrolspeler die je niet echt overtuigd, een overvloed aan computertext en animaties, een wat rommelig verhaal met de nodige eigenaardigheden, een tryhard poging om de superheld aller superhelden te maken. Veel van de film deed me denken aan de intro's van hedentendaagse computergames.
Maar wanneer je even in de film zit is het een best spannende film, die redelijk out of the box gaat, goed wegkijkt en ook leuke effects heeft. Ik heb er met plezier naar gekeken en ik heb er compleet geen spijt van gekregen.

avatar van DoctorMovie
Op Netflix gezien. Vreselijke irritante film met slecht acteerwerk van Ron Eldard die zo te zien aan zwaar overgewicht lijd. Vol met herrie en effects waar je koppijn van krijgt.
Ik vond het helemaal niks
1 ster voor de moeite

avatar van Shadowed
Plezier.

Had er maar weinig van verwacht, maar het bleek echt reuze mee te vallen. De score is wel echt absurd laag voor een project dat soms nog overdonderend veel in zijn mars heeft. Maar een meesterwerk is het inderdaad niet, daarvoor kleurt de film nog regelmatig te veel binnen de lijntjes.

Had vooraf vooral een soort Sharknado-achtige film verwacht. Zo'n film met belabberde special effects, ondermaats acteerwerk en een dom plot. Deze heeft ook wel een dom plot en niet al te best acteerwerk, maar de special effects tillen de film echt wel op. Dat is ook gelijk de redding van de film.

Het is ook geen verrassing dat regisseur Santoro bij meerdere grote budgetfilms heeft gestaan, onder andere bij DC en Marvel. Nog grappige dat de visuele effecten nog beter uitpakken in deze film dan in die, terwijl het budget waarschijnlijk een stuk lager was. Daar is echter weinif van te merken.

Film begint echter niet al te sterk. Het is vooral een nogal standaardverhaaltje dat wat vreemd oogt. Eldard was ook een wat slappe keuze en speelt niet sterk. Hinson doet het wel degelijk als dochter, maar die kiest telkens de verkeerde projecten. Mag wel eens in wat grotere projecten verschijnen of een hoofdrol krijgen.

Wat vooral opvalt is dat de film heel erg energiek is, er lijkt een team achter te zitten die er heel veel zin in had. Dat is zeker te merken aan het resultaat. Energiek camerawerk, sterke special effects en een enthousiast verhaaltje dat met veel tempo volgt.

En nog mooier dat de film ook een soort Chronicle slotfase heeft. Die film staat op nummer 11 in mijn top 125, dus dat is nog leuker. Alleen is het hier geen schurk die door het lint gaat maar een goedzak. Dat voorkomt wat meer boosaardige en woeste destructie maar het maakt het er niet veel minder leuk om.

Die bombastische finale pakt dan ook echter groots uit. Waarschijnlijk was er een beperkt budget, maar het gaat er toch groots aan toe hier. De actie en sci-fi weten elkaar aardig te combineren en het drama in de film zit dit echter nooit compleet in de weg.

Jammer dat het verhaaltje buiten de leuke effecten best slap en standaard is. Pas zodra de film de remmen loslaat begint het wat buiten de lijntjes te gaan, maar alles daarvoor is ook wat te braaf. Verbaas me ook over die 16+. Zover ik weet werd er maar 1x met bloed gespat.

Ja, leuk filmpje dit. Veel beter dan ik had verwacht maar de energieke loop maakt het allemaal erg leuk in ieder geval. Nu nog zo'n film met leukere karakters i.p.v. saaie zoals hier.

Leuk ramp.

Ik heb zelden een film gezien die zo'n bezopen verhaal met zoveel overgave probeert te brengen. Santoro lijkt niet geheel te beseffen wat een dom plotje hij hier aan het verfilmen is, de aanpak is dan ook ongepast serieus. Wat meer zelfbewustzijn had deze film absoluut goed gedaan.

Een betere hoofdrolspeler ook trouwens. Geen idee waar ze deze zak aardappelen gehaald hebben, maar Eldard is echt compleet ongeschikt om op te draven in een film. Zelfs niet ironisch. De rest van de cast is qua talent niet veel beter, maar presenteert in ieder geval nog een beetje.

Ondanks dat is het toch geen slechte film, met dank aan het grotesque bombast waarmee Santoro uitpakt. Hoe serieus hij het ook aanpakt, het is gewoon een hilarisch filmpje en in die zin werkt het ook gewoon wel. Zeker wanneer alles nog eens lekker begint te flitsen en je een soort van Akira-einde voorgeschoteld krijgt.

Effecten zijn verder ook wel aardig, maar dat mag wel gezien het beroepsverleden van de regisseur. Na een tijdje stoort het wel dat de meeste effect shots eerder lo-fi/blurry zijn, maar dat valt de film wel te vergeven, want een overschot aan budget zal er niet geweest zijn.

Eén van de meest interessante rampen die ik al gezien heb denk ik. De lage score in onterecht, maar bij deze film nog wel te begrijpen. Je moet af en toe een beetje over je hart wrijven, soms gewoon de andere kant opkijken, maar dan heb je wel iets redelijk unieks te stekken.

avatar van psychopath
Halverwege afgezet, trok die autistische bagger niet meer