Daughter of the Wolf (2019)

Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door David Hackl
met Richard Dreyfuss, Gina Carano en Sydelle Noel

Clair McKenna, een voormalig militair specialist, komt thuis na het overlijden van haar vader. Al snel staat ze op gespannen voet met haar 13-jarige zoon Charlie. Na het nieuws dat Clair een grote som geld heeft geërfd van haar vaders bedrijf wordt Charlie ontvoerd. In plaats van hulp te zoeken neemt Clair een van de ontvoerders, Larsen, als gijzelaar en dwingt hem haar te begeleiden op een gevaarlijke reis om haar zoon te redden van de mysterieuze figuur die alleen bekend staat als 'The Father'. De tocht neemt Clair mee naar de bergen van Yukon, vlakbij de Amerikaans-Canadese grens wanneer er een winterstorm nadert. Naarmate de overlevingskansen af beginnen te nemen, heeft ze geen andere keus dan een onwaarschijnlijke alliantie te vormen met Larsen om haar zoon te redden en de wildernis van het hoge noorden te overleven.

avatar van Master Blaster
Film zag er veel belovend uit en zo begon het ook.

Helaas werd het al gauw een B-film
Wel paar mooie camera beelden

avatar van fred1946
Aan de trailer te zien lijk me geen B-film

avatar van italklaas
Ik dacht dat het gewoon een goedkope baggerfilm zou zijn die ik na een half uur van mijn harde schijf zou verwijderen, maar het duurde toch anderhalf uur voordat hij verdween. Was het een goede film? Nee, niet echt. Was het een slecht film? Ja, eigenlijk wel..... maar op de 1 of andere manier heb ik hem toch uitgekeken en had er een goed gevoel aan over gehouden. Misschien kwam het omdat ik een fan ben van bergen, bossen en sneeuw of omdat ik nog veel grotere baggerfilms heb gezien. Ik zou zeggen: geef het een kansje als je toch niet weet wat je de komende anderhalf uur gaat doen...

avatar van Gi-Force
italklaas schreef:

Fijn om eens iemand te horen die zichzelf of zijn mening van een bepaald moment in twijfel durft te trekken ipv een film totaal af te branden als iets niet volledig naar zijn smaak is. Deze ga ik een poging geven :Respect

avatar van Pazmaster
Leuk om voormalig mma vechtster Carano te zien, het is nog steeds een lekker wijf. Helaas is dat het enige pluspunt wat ik kan verzinnen. Een mager script en matig acteerwerk, zelfs van Dreyfuss, ook de actie laat veel te wensen over want het ziet er gewoon echt niet goed uit. De beelden van de wolven zijn nog wel aardig maar voor de rest is het een slappe hap.

avatar van Chelsea94
Geen erg goede film maar ben deze gaan kijken voor Gina en de wolven. De film heeft een hele mooie setting waar ik van hou, bergen en sneeuw. Het verhaal is dun en de cast kan zo vervangen worden, niemand die echt blijft hangen.
Het is een b-film met een laag budget maar keek toch makkelijk weg door de korte speelduur. Niet super goed maar ook zeker niet slecht.

avatar van Gi-Force
Dit is geen A-film. De cameraman valt meestal wel onder A klasse. Het script is redelijk ok, maar heeft wel gaten. Zo'n vreemde wolven aanval op de sluipschutter en niet op de makkelijkste prooi, terwijl Vader een wolf heeft gedood. Maar de regisseur maakt ook fouten. Boven het gevallen sneeuw kan je niet voelen hoe lang geleden het vuur uit is gegaan. Dat doe je door de stenen erom heen te voelen, De geluidstechnicus mag hopen dat hij/zij pas aan het begin van zijn carrière staat. Dat heeft een hele grote impact op het gevoel of een film goed is of niet. En het klopt dat de acteurs niet van A-klasse zijn. Maar de film is door de cameraman en zijn hoog feel-good gehalte wel net voldoende.