Climax (2018)

Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Gaspar Noé
met Sofia Boutella, Thea Carla Schott en Ashley Biscette

In het jaar 1996 verzamelen twintig dansers zich tijdens een drie dagen durende repetitie op een afgelegen plek voor een laatste choreografie, gevolgd door een feest. Met behulp van een sangria vermengd met LSD verandert stilaan de sfeer en heerst er een zekere razernij die de dansers de hele nacht in zijn greep houdt. Er is een zekere spanning merkbaar in de kamer en terwijl sommigen zich in het paradijs wanen komen de meesten in de hel terecht.

• vanaf 19 juli te koop op dvd

avatar van leatherhead
Klinkt heerlijk. Laat hopelijk niet al te lang op zich wachten.

Gaspar Noe's 'Climax' - first trailer - YouTube

Eerste trailer van z'n nieuwste film.
Man, wat wil ik dit graag zien.

avatar van leatherhead
Damn dit kan niet anders dan ouderwets geniaal worden. En hij werd blijkbaar vandaag gewoon al vertoond op Cannes.

avatar van Warp
Ik ben wel benieuwd hoe het nou zit tussen 'Climax' en 'Psyche'. Dat Psyche nu Climax heet is duidelijk naar aanleiding van het bericht van tbouwh met de bijbehorende plotomschrijving. Wel heeft Noé op zijn Instagram dik een week geleden een bericht geplaatst met dat de voltooiing van Psyche verplaatst is naar volgende winter, benieuwd wat dat dan inhoud. Op IMDB geeft hij namelijk aan dat de releasedate van Climax in september is.
Hier nog een soort toffe teaser-poster: klik

avatar van danuz
Volgens mij zijn Psyche en Climax inderdaad verschillende projecten. Psycho komt - volgens Noe zelf op Instagram - volgend jaar uit.

avatar van Macmanus
Hoewel ik Enter the void geweldig vind. Ben ik wel blij dat hij terug is bij de 90 minuten. Verwacht hier belachelijk veel van na het zien van de trailer!

avatar van Cikx
Ben geen groot fan van Noé, maar dit ziet er toch wel weer tof uit.

avatar van Basto
❤️

avatar van TornadoEF5
A24 Acquires Gaspar Noe's Provocative Cannes Film Climax | Deadline

Lekker. Hier kijk ik ook naar uit. De Noés maar eens in de herziening plaatsen en Seul Contre Tous ook kijken.

avatar van Thrillzor
Ben toch wel heel benieuwd naar de recensie van diegene die m al heeft gezien.

avatar van leatherhead
Wel prachtig hoe Noé zelf bijna teleurgesteld is dat zijn film goed aanslaat bij de critics .

Gaspar Noé Can’t Believe Everyone Loves His New Film Climax - vulture.com

leatherhead schreef:

Gaspar Noé Can’t Believe Everyone Loves His New Film Climax - vulture.com

Mooi, die laatste zin

avatar van maxcomthrilla
Ik heb hier zo`n zin in!

avatar van Fortune
Ik vond I stand Alone maar matig, I love Irreversible, I love Enter the Void en I love Love.

Ik voel met niet helemaal aangesproken door de poster

avatar van perceived
Vind de poster juist behoorlijk geniaal, maar ik snap dat niet iedereen het smaakt

avatar van Fortune
Haha, nee niks mis met de poster maar ik vind het gewoon op I stand Alone na hele goede films... Ik despise, haat, loathe, curse helemaal niet naar die films. Schijnbaar wordt hier naar de incidentele filmhuis bezoeker gesproken die 'wat cultuur wil snuiven,' schijnbaar open minded is en getraumatiseerd weer naar buiten rolt met de gedachten: 'nou ja, zeg, dat kan toch niet! Dit gaat echt te ver hoor!' En ondertussen wel heel het oeuvre heeft gezien van Noe, om dan uiteindelijk deze poster weer tegen te komen in zijn lokale filmhuis en dan weet je ik ga het gewoon nog een keer proberen haha.

avatar van sinterklaas
Drie stemmen en geen reviews?

avatar van mikey
Zal wel weer supergezellig worden

avatar van $pecial
Wanneer zal de release hier in NL zijn? Wat heb ik hier zin in zeg..

avatar van umbra
Naar deze snak ik ten zeerste nog half jaartje geduld

$pecial schreef:
Wanneer zal de release hier in NL zijn? Wat heb ik hier zin in zeg..

Vanaf 10 januari 2019 in de bioscoop (Periscoop Film)

avatar van Ric1997
Ontzettend veel zin hierin, A24 blijft geniale films uitbrengen.

avatar van Warp
Wow, die poster ziet er echt heel goed uit.

avatar van Baldur
Coole poster, erg siked voor deze!

avatar van Thrillzor
in 2 weken geschoten, redelijk sick. Climax

Nieuwe trailer:

Climax | Official Trailer HD | A24 - YouTube

Dat wordt weer een aanval op de zintuigen zoals we van Noé gewend zijn.

Thrillzor schreef:
in 2 weken geschoten, redelijk sick. Climax

In 2 weken ?

kappeuter schreef:

Vanaf 10 januari 2019 in de bioscoop (Periscoop Film)

Het ziet ernaar uit dat deze release geschrapt is? Hij staat althans niet meer op IMDb, en ook de website van Periscoop zegt er niks over?

Magnolia-fan

Volgens onze informatie is deze release niet veranderd of komen te vervallen.
Ik kan het nog wel even navragen voor de zekerheid.