• 8.481.427 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Daniel Roby

Met onder meer: Jim Gaffigan en Josh Hartnett

Plot Target Number One

"Uncover the corruption. Discover the truth."

Voormalig heroïnejunkie Daniel Léger raakt betrokken bij een drugsdeal met de verkeerde mensen om de verkeerde redenen. Wanneer de deal verkeerd afloopt, wordt Daniel in een Thaise gevangenis gegooid en krijgt hij een straf van 100 jaar opgelegd. Terwijl hij probeert zijn opsluiting in Bangkok te overleven, krijgt het nieuws van zijn veroordeling de aandacht van Globe and Mail-journalist Victor Malarek, die besluit om de schimmige undercoveragent te volgen die verantwoordelijk is voor het ten onrechte beschuldigen van Daniel.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van TrudeVinke

TrudeVinke

Het verhaal klinkt interessant en ook nog geïnspireerd op een ware gebeurtenis... totdat ik de film ben gaan kijken:

Josh lijkt in een verkeerde tijdmachine te zijn gestapt met zijn hippie jaren 70 uiterlijk en verkeerd hij de hele film in een soort van ongemakkelijke gestresste en gespannen toestand, wat voor de kijker ook heel ongemakkelijk voelt. En waarom is hij de hele film zo gespannen? Omdat hij zo ongelofelijk begaan is met de in Thailand gevangen junkie dat zelfs zijn vrouw er gestressed bij gaat lopen? Wauw... wat een super journalist. Nee, zijn vertolking is totaal ongeloofwaardig, er is niemand in de wereld die voor een gevangen drugsmokkelaar, zo neurotisch loopt te doen en zijn baan en gezin op het spel zet en daarbij komt nog dat hij de gevangene totaal niet persoonlijk kent. Ook na een korte ontmoeting in de Thaise gevangenis met Daniel is er geen enkele klik, waarom komt Josh dan zo overdreven toegewijd over?

Ook de verhaallijn is niet bevredigend, met wisselende beelden van hoe Daniel vanaf het begin werd gevolgd en dan tussendoor Josh met z'n stress gedrag... eigenlijk is het gewoon slecht acteerwerk.

De enige die z'n rol redelijk neerzet is Daniel de junkie... maar het is niet dat de vonken ervan afspatten.

Gewoon geen boeiende film en geen boeiende cast met Josh Hartnet als grote teleurstelling!

BBarbie

De matige uitvoering draait een in potentie sterk verhaal een beetje de nek om. Vooral de versnippering volgens verschillende tijdlijnen doet de film geen goed. Volgens mij zou de film met een lineair verhaal veel beter uit de verf gekomen zijn.

avatar van macrobody

macrobody

Ik dacht op een gegeven moment dat het om een tweeling ging, maar het verhaal was blijkbaar in verschillende tijdslijnen opgedeeld. Dat had ik pas laat door dus. Wel een interessant verhaal. Die Thaise gevangenis is echt niet voor de poes. Ik wacht nog op de verfilming van het verhaal van Johan van Laarhoven als die ooit nog vrijkomt.

avatar van schumacher

schumacher

Degelijke film maar geen topfilm.

stinissen (crew films & series)

Slordige film waar je totaal geen gevoel bij krijgt met pijn en moeite een vijfje dus2.5*

avatar van AniSter

AniSter

De werkelijke gebeurtenissen zullen spannender en ingrijpender zijn geweest dan wat deze film heeft laten zien; een warrig en matig verhaal dat traag op gang kwam en traag bleef. Nee, er zat niets in de film wat me kon bekoren. Helaas.

avatar van Waku

Waku

De vele negatieve recencies vebazen mij zeer.Ik vond deze " Most Wanted" meeslepend, verontrustend en schokkend. En daarmee zeker boeiend. Dit waargebeurde verhaal is een enorme zwarte bladzijde in de boeken van de canadese justitie en DEA. De film brengt het hele verhaal rustig en duidelijk in beeld. Dat men hier gebruik maakt van filmbeelden met terug werkende kracht is logisch omdat anders het volledige verhaal nooit goed verteld had kunnen worden. Prima misdaad drama. 4*

Waku schreef:

Vervelend zeg, dat andere mensen niet dezelfde mening hebben als jij...

En 3 keer hetzelfde posten past wel bij deze film: verwarrend.

Het is naar mijn mening geen goede film. De casting alleen al: B-acteurs en Jim Gaffigan de komiek in een serieuze rol. Ik vind Gaffigan een leuke komiek, maar hier is hij als acteur vooral een gimmick om een matige film wat "buzz" te geven. De overige acteurs komen ook niet uit de verf, ik voel nergens wat ik voor de personages zou moeten voelen. Het verhaal mag dan op ware feiten zijn gebaseerd, dat alleen maakt het nog niet goed. Er zijn genoeg films die werken met een niet lineaire tijdslijn waar het werkt, maar hier is het gewoon warrig en werkt het niet.

2/5 en dan ben ik nog royaal.

avatar van Waku

Waku

Ripley's Believe It or Not schreef:

Vervelend zeg, dat andere mensen niet dezelfde mening hebben als jij...

En 3 keer hetzelfde posten past wel bij deze film: verwarrend.

Nee hoor, vind ik niet zo vervelend....

Ik heb Moviemeter gevraagd de dubbele posten te verwijderen...was mij niet opgevallen...dank voor de tip.

scorsese

Aardige film waarin een junkie door de politie wordt aangezien als een drugdealer met flinke connecties. Een goed verhaal dat hier een onderhoudende film oplevert (ook al had het met gemak wat korter gekund). Deze misdaadfilm is typisch een gevalletje 'allemaal al eens eerder gezien'. Het personage van Josh Hartnett is nogal clichematig.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Redelijk goede en shockerende film met de nodige spanning gecombineerd met de moraalgevoelens bij de kijker die het aan het einde van de film soms niet allemaal meer duidelijk is of "recht recht is en krom krom". Een zaak is wel duidelijk, wie de macht heeft kan hem verkeerd gebruiken.

We zien een simpele junk, Daniel Léger (Antoine Olivier Pilon) "carrière maken" tot een groot drugsimporteur van Canada "dankzij zijn connecties" met de Canadese Federale Politie.

De film lijkt veel op de films die al eerder over dit onderwerp zijn gemaakt, iemand probeert vanuit een Aziatisch land drugs te smokkelen en wordt gesnapt, vervolgens komt na de rechtspraak een lange tot levenslange gevangenisstraf en soms kan het zelfs tot de doodstraf leiden.

Dit verhaal is iets anders, agenten van de Canadese politie zijn erbij betrokken. Op zich een leuke film en zoals ik al schreef, aardig boeiend en voor het gevoel was hij niet te lang ondanks de 2 uur die het verhaal duurt.

Een 7.

avatar van umbra

umbra

Nogal rommelige film en mist gewoon spanning.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk sterk drama. Het verhaal is helaas gebaseerd op waardgebeurde feiten en wordt aardig uitgewerkt door Roby. De film komt wat lastig op gang omdat het wat rommelig oogt. Als eenmaal duidelijk is hoe de verhaallijnen lopen (qua tijd) boeit de film gelijk een stuk meer en houdt de aandacht tot het eind vast. De film is meer drama dan thriller, dus verwacht niet al te veel spanning of een uitgebreid gevangenis drama. Het eind gaat wel erg snel, tijdslijn technisch gezien. Wellicht had men iets minder aandacht aan het begin kunnen besteden en dat in het einde kunnen beleggen. Het acteerwerk is van prima niveau. Wat moeizaam begin, maar eenmaal op gang een prima film. Een dikke 3.5