Target Number One (2020)

Canada
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Daniel Roby
met Antoine Olivier Pilon, Jim Gaffigan en Josh Hartnett

Voormalig heroïnejunkie Daniel Léger raakt betrokken bij een drugsdeal met de verkeerde mensen om de verkeerde redenen. Wanneer de deal verkeerd afloopt, wordt Daniel in een Thaise gevangenis gegooid en krijgt hij een straf van 100 jaar opgelegd. Terwijl hij probeert zijn opsluiting in Bangkok te overleven, krijgt het nieuws van zijn veroordeling de aandacht van Globe and Mail-journalist Victor Malarek, die besluit om de schimmige undercoveragent te volgen die verantwoordelijk is voor het ten onrechte beschuldigen van Daniel.

• vanaf woensdag 11 november te koop op dvd

avatar van TrudeVinke
Het verhaal klinkt interessant en ook nog geïnspireerd op een ware gebeurtenis... totdat ik de film ben gaan kijken:

Josh lijkt in een verkeerde tijdmachine te zijn gestapt met zijn hippie jaren 70 uiterlijk en verkeerd hij de hele film in een soort van ongemakkelijke gestresste en gespannen toestand, wat voor de kijker ook heel ongemakkelijk voelt. En waarom is hij de hele film zo gespannen? Omdat hij zo ongelofelijk begaan is met de in Thailand gevangen junkie dat zelfs zijn vrouw er gestressed bij gaat lopen? Wauw... wat een super journalist. Nee, zijn vertolking is totaal ongeloofwaardig, er is niemand in de wereld die voor een gevangen drugsmokkelaar, zo neurotisch loopt te doen en zijn baan en gezin op het spel zet en daarbij komt nog dat hij de gevangene totaal niet persoonlijk kent. Ook na een korte ontmoeting in de Thaise gevangenis met Daniel is er geen enkele klik, waarom komt Josh dan zo overdreven toegewijd over?

Ook de verhaallijn is niet bevredigend, met wisselende beelden van hoe Daniel vanaf het begin werd gevolgd en dan tussendoor Josh met z'n stress gedrag... eigenlijk is het gewoon slecht acteerwerk.

De enige die z'n rol redelijk neerzet is Daniel de junkie... maar het is niet dat de vonken ervan afspatten.
Gewoon geen boeiende film en geen boeiende cast met Josh Hartnet als grote teleurstelling!

De matige uitvoering draait een in potentie sterk verhaal een beetje de nek om. Vooral de versnippering volgens verschillende tijdlijnen doet de film geen goed. Volgens mij zou de film met een lineair verhaal veel beter uit de verf gekomen zijn.

avatar van macrobody
Ik dacht op een gegeven moment dat het om een tweeling ging, maar het verhaal was blijkbaar in verschillende tijdslijnen opgedeeld. Dat had ik pas laat door dus. Wel een interessant verhaal. Die Thaise gevangenis is echt niet voor de poes. Ik wacht nog op de verfilming van het verhaal van Johan van Laarhoven als die ooit nog vrijkomt.

avatar van schumacher
Degelijke film maar geen topfilm.

Slordige film waar je totaal geen gevoel bij krijgt met pijn en moeite een vijfje dus2.5*

avatar van AniSter
De werkelijke gebeurtenissen zullen spannender en ingrijpender zijn geweest dan wat deze film heeft laten zien; een warrig en matig verhaal dat traag op gang kwam en traag bleef. Nee, er zat niets in de film wat me kon bekoren. Helaas.