Target Number One (2020)

Canada
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Daniel Roby
met Antoine Olivier Pilon, Jim Gaffigan en Josh Hartnett

Voormalig heroïnejunkie Daniel Léger raakt betrokken bij een drugsdeal met de verkeerde mensen om de verkeerde redenen. Wanneer de deal verkeerd afloopt, wordt Daniel in een Thaise gevangenis gegooid en krijgt hij een straf van 100 jaar opgelegd. Terwijl hij probeert zijn opsluiting in Bangkok te overleven, krijgt het nieuws van zijn veroordeling de aandacht van Globe and Mail-journalist Victor Malarek, die besluit om de schimmige undercoveragent te volgen die verantwoordelijk is voor het ten onrechte beschuldigen van Daniel.

De matige uitvoering draait een in potentie sterk verhaal een beetje de nek om. Vooral de versnippering volgens verschillende tijdlijnen doet de film geen goed. Volgens mij zou de film met een lineair verhaal veel beter uit de verf gekomen zijn.