Guy (2018)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Alex Lutz
met Alex Lutz, Tom Dingler en Pascale Arbillot

Gauthier, een jonge journalist, verneemt van zijn moeder dat hij de onwettige zoon is van Guy Jamet, een Franse entertainer die zijn periode van glorie had tussen de jaren 60 en 90. Hij brengt momenteel een album uit met reprises en doet een tournee. Gauthier besluit hem te volgen, met de camera in de hand, in zijn dagelijks leven en bij provinciale concerten, om een documentair portret te maken.

Heel origineel. Als een reportage waarbij we kunnen genieten van de eigenzinnige wijsheden van de hoofdrolspeler en heel wat geïmproviseerde optredens, muziek en flashbacks.
De moeite om volgen want Guy is terzelfdertijd zelfvoldaan als kritisch voor zichzelf, blazé en koppig en dit leidt allemaal tot pittige dialogen met zijn omgeving. Komisch en zeker goed voorgesteld, zo'n popartiest, einde carrière.
En hoe deze handcamera-reportage-zoektocht naar een vader afloopt ? Met een "mon garçon" moeten we het stellen.. Schaadt niet hoor. De beleving was daarvoor.