ad

Releasedatum: 13 juli 2018

• Netflix Bekijk via Netflix

Over How It Ends

"No one survives alone"

De wanhopige Will poogt terug naar huis te keren naar zijn zwangere vriendin Samantha. Hij moet hiervoor duizenden mijlen afreizen samen met zijn schoonvader Tom, waarmee hij een niet al te beste band onderhoudt. Te midden van dit alles is er een mysterieuze apocalyptische gebeurtenis gaande die de wereld in chaos doet verzaken.

imageimageimageimageimage

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Best een lekker filmpje, ik begrijp de lage notering hier daarom niet. Kijkt lekker weg, er gebeuren geen irritante dingen en iedereen speelt goed. Iemand maakte de vergelijking met The Road, en daar ben ik het volledig mee eens. Absoluut een aanrader!

avatar van cor1946

cor1946

Redelijke film, meer valt er niet te vertellen omdat hij niet spannend genoeg was en een raar verhaal. Wat was er aan de hand enz.

avatar van f2sputnik

f2sputnik

En nu graag het vervolg!

Leuke roadmovie en post-apocalyptische film.

Soms wat vetragend, maar je blijft, tenminste ik, kijken om het einde te willen zien.

Een open einde, dus vandaar, EN NU GRAAG HET VERVOLG!

Ik kan dit soort films wel waarderen.

avatar van Peets

Peets

Deze film gaat over dat het magnetisch veld dat draait.

Zo zie je maar aan de reacties dat de mensheid niet echt bijster slim is. Wat mij eigenlijk niet verrast.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Eén van de vele post apocalyptische films/series die ik de laatste tijd zag. Een film met zowel goede als minder goede elementen. Bevooroordeeld zoals we allemaal zijn vergelijk ik deze prent misschien ook te veel met wat ik recentelijk al zag.

Een Forest Whitaker is sowieso steeds een leuke verschijning. Hier als een norse oudgediende marinier die zijn dochter overbeschermt. Je zal de toekomstige schoonzoon maar zijn. Beetje cliché allemaal, maar nog best te pruimen. Ook Theo James deed het vervolgens behoorlijk.

De ramp zelf is een loutere situatieschets waarin de mensheid zich bevindt. Er wordt weinig info gegeven over het hoe en het waarom, laat staan hoe het nu verder moet en hoe ver het uitgebreid is. Wel interessant is hoe mensen reageren op chaos. Survival of the fittest versus naastenliefde. Beiden komen aan bod, maar een echt wow-gevoel had ik niet echt bij de uitwerking ervan. Zeker niet wanneer Whitaker overlijdt en al helemaal niet bij de buurman wiens stoppen wel helemaal doorslaan omdat hij een liefje op het spoor is. Het absolute einde is open, is zeker geslaagd al klopt er net als in zovele films wel iets niet met de tijd en snelheid van de hoos.

Slecht noch goed, net geen voldoende, maar zeker eens ok voor een keer als je niet weet wat te doen.

avatar van Night owl

Night owl

Meestal vind ik rampenfilms wat teleurstellend vanwege de ongeloofwaardige en domme acties die erin voorkomen, of teveel toevalligheden.

Met deze film valt me dat erg mee! (Op een paar dingetjes na).

Niet alles hoeft de hele tijd spanning en sensatie te zijn en niet iedere beslissing hoeft slecht af te lopen.

Alleen het laatste kwartier was helaas te afgeraffeld. Maar verder was de film aardig om te zien.

avatar van Dennissssss

Dennissssss

• 1984 stemmen

Wat een slecht script, matige film.

avatar van Scarto70

Scarto70

Redelijke film. Je moet het natuurlijk allemaal niet te serieus nemen, en met een korrel zout. Doe je dit wel dan kun je deze film beter overslaan. Als je van rampenfilms houdt is deze film niet verkeerd. Alhoewel ik weinig gezien heb van de ramp zelf.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De cover oogt mooi, maar that's it... Het verhaal speelt zich grotendeels op de eindeloze rechte banen in de VS af, met hier en daar een absurd obstakel. De verwachtingen waren groot, maar uiteindelijk geen overtuiging en 'How It Ends' mag een worst wezen...

avatar van Shadowed

Shadowed

Degelijk.

Doet qua verhaal inderdaad een beetje denken aan The Road maar qua setting staat er tussen deze 2 titels een wereld van verschil. Moet ook zeggen dat The Road er uiteindelijk wel als winnaar uitkomt, omdat die redelijk op zichzelf was en How It Ends toch wel iets meer richting mainstreamkijkers gericht lijkt te zijn.

Maar qua uitvoering is het best degelijk, al had de regie wel wat pit kunnen gebruiken. Het oogt allemaal redelijk braaf terwijl zo'n setting eigenlijk wel wat hardheid nodig heeft. Maar heel bruut of gek tref je het hier niet, meer een braaf avonturenfilmpje.

Het helpt ook niet helemaal dat Theo James tegenwoordig een reputatie lijkt te hebben om in simpele mainstreamfilms mee te spelen dus dan trekt zo'n film als deze het verkeerde publiek. Ondanks dat de opzet nog wel mainstream is, is de aanpak toch wel iets anders en lijkt op een ander soort publiek te mikken.

Maar James doet het wel naar behoren. Maar Whitaker overklast hem wel degelijk. Wel 1 van zijn betere rollen die hij recent heeft gespeeld. Dove maakt als derde wiel iets minder indruk. Maar op acteerwerk valt er uiteindelijk toch weinig te klagen.

Het ziet er allemaal netjes uit. Het kent zo zijn spannende, maar wel een beetje typerende apocalypse-momenten. Maar het mag allemaal wel iets harder en bruter. The Road was destijds bijvoorbeeld een behoorlijke hap, maar deze film lijkt het allemaal iets minder aan te durven.

Desondanks nog wel een degelijke film. Duidelijk met een redelijk budget, maar wellicht verkeerde gepromoot.

avatar van Mickey b

Mickey b

Typisch soort apocalyptische rampenfilm waarbij personages land doorkruisen op zoek naar familie. Incidenten onderweg wat cliché, maar film valt wel mee. Je weet alleen niet wat er nu echt gaande is. Settings ok en acteerprestaties vallen goed mee. Vandaar 3*

avatar van kinkymen

kinkymen

Ik vond het wel een aardige film en mij niet verveeld.

Wel waren een aantal zaken on the road zeer onwaarschijnlijk en wat nu exact de oorzaak van de ramp is en hoe het afloopt is niet echt duidelijk.

avatar van Leftydlr

Leftydlr

Grootste butt film aller tijden, How it ends? (Geen flauw idee)

avatar van Jynxter

Jynxter

Erg matig. How It Ends weet bijna nergens te overtuigen. Deels door het slappe script, vol van onsamenhangende, losse gebeurtenissen. Deels door het niet altijd goede acteerwerk, zeker door

Grace Dove. En deels door de knulligheid in de timing, zoals bijvoorbeeld het pas het wegduiken ruim na een knal.

De afstandshots van de auto´s door de uitgestrekte natuur zijn fraai, en ruimschoots aanwezig. Maar daar alleen kijk ik geen film voor. En verder is er weinig noemenswaardigs.

Pas wanneer Will Samantha weer heeft gevonden krijgt de film even wat spanning. Maar die is van korte duur omdat Rosenthal daarna al heel snel schakelt naar een veel te makkelijk en niks zeggend open einde.