How It Ends (2018)

Canada / Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door David M. Rosenthal
met Theo James, Forest Whitaker en Kat Graham

De wanhopige Will poogt terug naar huis te keren naar zijn zwangere vriendin Samantha. Hij moet hiervoor duizenden mijlen afreizen samen met zijn schoonvader Tom, waarmee hij een niet al te beste band onderhoudt. Te midden van dit alles is er een mysterieuze apocalyptische gebeurtenis gaande die de wereld in chaos doet verzaken.

In het begin kon ik nog wel door de zwakke acteerprestaties heen kijken. Dat ben ik wel gewend na jaren Amerikaanse Blockbusters kijken. Ik vind dat ze de spanning er wel goed inhielden. Helaas bleef het daarbij: opbouw, opbouw, afremmen omdat er een zielig verhaal verteld wordt, opbouwen, zielig verhaal... Gedurende de film ontwikkel je totaal geen empathie voor welk personage dan ook. Als je een paar films als The Day After Tomorrow en 2012 hebt gezien, kun je deze film ook wel voorspellen. Alleen het einde is niet te voorspellen. Dat is zelfs zo triest dat ik er geen woorden aan vuil ga maken. Waardeloze film, geen aanrader als je op zoek bent naar een film met inhoud. Wel moet gezegd worden dat de special effects on point waren.

avatar van simonfender
Leuke film, kijkt lekker weg, mooie beelden, leuke acteurs, niks mis mee! Gewoon een prima rampenfilm

avatar van Seifer
Vermakelijke film. Door de gebeurtenissen in de wereld lekker vaag te houden, kun je zelf gaan fantaseren. Het einde kwam wel erg abrupt en afgeraffeld over.

Ik werd blij verrast.
Een Netflix productie stond (in mijn ogen) tot nu toe garant voor baggerfilms. Dit was zowaar de eerste die ik uit heb kunnen kijken.

Lekkere film die makkelijk wegkijkt, niet te moeilijk. Blijf netjes het gebaande paadje van de rampenfilms volgen, en wijkt er niet vanaf. Gelijk ook de kracht van de film denk ik, ik heb me er in ieder geval mee vermaakt.

Maar dat einde, man man wat een deceptie