Ibiza (2018)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Alex Richanbach
met Gillian Jacobs, Richard Madden en Vanessa Bayer

Harper is een jonge alleenstaande vrouw van rond de dertig. Ze woont in New York. Ze heeft geweldige vrienden waar ze van houdt en een job die ze haat. Wanneer haar baas haar op zakenreis naar Barcelona stuurt, betekent dit voor haar de kans om haar routine te doorbreken. Geflankeerd door haar twee beste vriendinnen, komt Harper terecht in het land van de Sangria, waar ze een flirterige ontmoeting heeft met een beroemde dj.

avatar van Jordidj
Ik zag deze op de voorpagina en ik dacht, kom, laat ik met zero verwachtingen een film ingaan.

Nou, wat een vervelende en bij vlagen zeer tenenkrommende movie is dit zeg. Alle clichés op een hoopje gegooid en als een scène een keer een positieve wending neemt, wordt het hopeloos verknald. Ook de muziekkeuzes zijn merkwaardig te noemen (David Bowie, serieus?) en het acteren is voornamelijk bij de dames ondermaats.

Moeilijk uit te kijken film, hopelijk is de volgende random-film keuze beter

Jordidj schreef:
het acteren is voornamelijk bij de dames ondermaats.

Dat kan ik me in het geval van Gillian Jacobs onmogelijk voorstellen. Heb haar net drie seizoenen zien schitteren in Love.

avatar van Jordidj
Zwolle84 schreef:

Nah, ik irriteerde mij best wel aan haar en ik heb die serie ook nooit gezien. Wat ik al zei, met blanco voorkennis ging ik in deze film in en het bleek een grote teleurstelling.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zwolle84 schreef:

En in Community was ze ook erg goed. Leuke, mooie dame.

Ik dacht trouwens toen ik deze titel net bij de updates zag staan dat het van die Johan Nijenhuis bagger was.

Ajax&Litmanen1 schreef:

En in Community was ze ook erg goed. Leuke, mooie dame.

avatar van Ajax&Litmanen1

Misschien maar eens checken dan. Heel fijne naturelle actrice.

Een van de beste comedyseries van de laatste jaren. Heel knap geschreven, vooral seizoen 1-3.

avatar van Pazmaster
Hmmm.... vrouwen en komedie.... SKIP!

avatar van badfans69
Film is opgenomen in Kroatië
Ibiza (2018) - Trivia - IMDb

Gilliam Jacobs speelt goed en haar verhaallijn is niet heel slecht. Vanessa Bayer die haar vriendin speelt, acteert zeer slecht en kreeg een rare, saaie en ongeloofwaardige verhaallijn. vooral die man die verlieft op haar wordt is conpleet ongeloofwaardig

avatar van mjk87
Film begon nog best leuk maar verzandt al snel in een opeenvolging van weinig interessante maar ook eigenlijk totaal geen leuke of grappige scènes. Visueel soms nog wel aardig, maar niet erg consistent. Dan ineens weer een koud kleurenpalet, dan weer fijn warm. Erg apart. Wel een lekkere soundtrack en Jacobs doet het wel heel aardig. 1,5*.

avatar van Zwolle84
Leuker dan de verhalen hier willen doen geloven. Ik houd wel van dit soort films: kalm voortkabbelend met vaak a-typische humor en dorky karakters. Leuk ook om Gillian Jacobs eens in een andere rol te zien dan in een van de beste series van het moment: Love.

Een beetje onevenwichtig is het wel. Typisch zo’n film waarvan je gerust wat scènes kunt overslaan zonder veel te missen. Ook is een Rough Night of Bad Moms 2 bijvoorbeeld scherper en lomper in de humor, hoewel deze ook wat dat betreft zeker zijn momenten heeft.

Een zesje, oftewel een acht in Netflixland.

avatar van freek_93

Misschien maar eens checken dan. Heel fijne naturelle actrice.

Vergeet Love! Community is, zelfs na 5x gezien te hebben, geweldig!

freek_93 schreef:

Vergeet Love!

Dat nooit. Beste serie van het moment.

avatar van RebbelDebbel
Heerlijke pretentieloze romcom. Niets meer en niets minder.

avatar van Elchapo
Even met de vrouw gekeken,ach tis niet best maar ook niet vreselijk.........3 stars.

avatar van IH88
“Anyway, have fun in Barcelona!”

Goede muziek, een zomerse en broeierige sfeer, een mooie cinematografie en Gillian Jacobs. Ibiza heeft veel pluspunten, maar weet daar toch te weinig van te profiteren. Dat komt vooral door het matige script, waardoor sommige plotontwikkelingen wel heel geforceerd en gehaast overkomen. Madden en Jacobs zijn bijvoorbeeld best leuk samen, maar ik geloofde geen moment dat zij echt verliefd waren. Dat komt omdat hun relatie nauwelijks wordt uitgewerkt. De scherp bedoelde humor was voor mij een beetje hit and miss, maar de chemie tussen de drie dames is er wel. En Gillian Jacobs is een fijne actrice die excelleert in dit soort rollen.

avatar van Suzanne88
badfans69 schreef:
Film is opgenomen in Kroatië
Ibiza (2018) - Trivia - IMDb

Weet iemand in welke stad / steden is gefilmd?

Ge-wel-dig!!!! komt er een deel 2 ; Tokio ???